Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Köpa ny xbox360!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17

    Köpa ny xbox360!

    Tänkte köpa mig en ny xbox360 då jag sålde min förra i början på för att jag inte hade tid! Funderade på att köpa en Wii först men hatar dålig grafik även om tjejen gillar spelen till dem. PS3 känns inte aktuell då jag inte har lust att lägga ut en massa pengar på spel så ev inte är bra. Därför tänkte jag köpa en xbox360 & t,ex låta psxcare flasha den då de gjorde det på min förra. Antar att nu borde väl alla ha nya kylningen + allt som kom med det eller?

    Sen har ju MS börjat sätta i andra läsare så risken är väl stor om man väljer en med LOT nr 820 eller högre så får man en Lite-on läsare.

    Hört lite varstans att RROD förekommer men men man får väl räkna med det. Men frågan är, är det någon som upplever de nya boxarna som tystare eller?


    Var inne på Elgiganten en snabbis & då när jag kolla deras LOT nr så var det 827 mm. Det roliga var att några var det plastband som de t,ex har ifrån fabriken medan andra var det inga utan larm dosor som om de ev hade varit öppnade eller tillbaka skickade.

    Vilka kan tänkas ev ha kvar gamla, t,ex sådana som stormarknader Coop, ICA maxi borde väl inte ha så pass nya eller? Har många premium m 20GB LITE-on läsare eller är det en chansning som vanligt!

    Är så förbannat sugen på att spela igen!

    Vilka boxar m läsare tillhandahåller PSXcare med?

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Tänkte köpa mig en ny xbox360 då jag sålde min förra i början på för att jag inte hade tid! Funderade på att köpa en Wii först men hatar dålig grafik även om tjejen gillar spelen till dem. PS3 känns inte aktuell då jag inte har lust att lägga ut en massa pengar på spel så ev inte är bra. Därför tänkte jag köpa en xbox360 & t,ex låta psxcare flasha den då de gjorde det på min förra. Antar att nu borde väl alla ha nya kylningen + allt som kom med det eller?
    Nya boxar nytt moderkort ( Falcon ) med större kylare o lite bättre kretsar.
    Dock ingen garanti mot RROD men jag gillar personligen de nya boxarna bättre då dessa inte dött i samma utsträckning som de gamla
    JAg har bara fått in 2 nya boxar som rödringat, o då har folk haft dem i skåp.

    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Sen har ju MS börjat sätta i andra läsare så risken är väl stor om man väljer en med LOT nr 820 eller högre så får man en Lite-on läsare.
    Japp, alöla nya boxar du köper idag är Lite-on ( 1.400 kr Spoofat/flashat o klart )

    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Hört lite varstans att RROD förekommer men men man får väl räkna med det. Men frågan är, är det någon som upplever de nya boxarna som tystare eller?
    Inte mycket tystare men mer värmetåliga o mindre RROD fel.

    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Var inne på Elgiganten en snabbis & då när jag kolla deras LOT nr så var det 827 mm. Det roliga var att några var det plastband som de t,ex har ifrån fabriken medan andra var det inga utan larm dosor som om de ev hade varit öppnade eller tillbaka skickade.
    Plastband förekommer inte från "Fabrik" de sätts på av stormarknaderna själva.

    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Vilka kan tänkas ev ha kvar gamla, t,ex sådana som stormarknader Coop, ICA maxi borde väl inte ha så pass nya eller? Har många premium m 20GB LITE-on läsare eller är det en chansning som vanligt!
    Inga i Sthlmsormrådet till upplands väsby iaf jag har nog tömt alla dessa lager då jag åkte runt o raggade gammelboxar med HDMI

    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Är så förbannat sugen på att spela igen!

    Vilka boxar m läsare tillhandahåller PSXcare med?

    Tack på förhand
    Arcade/Pro 60Gb/Elite med Samsungläsare som Spoofats från Lite-Oner med Ett års garantiflashade o klara.
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=90
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Kanon, ska fundera över nu om jag ska satsa på en xbox igen eller PS3!

    Usch vill inte betala dyra spel.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Hur gör psxcare med de nya boxarna med Lite-on läsare. Tar de ut dem & sätter i en Samsung samt flashar. Men vad händer med ev garanti "jo den försvinner men" måste man sätta tillbaka lite-on läsaren & betala 1400:- igen när man ska skicka iväg den för rep för ev RROD?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behåller ju din lite-on när du lämnar in boxen för flashning, och eftersom den inte behöver flashas om så betalar du bara för hjälpen att byta tillbaka drivarna + eventuellt ett nytt garantisigill.

    Problemet är mer vad man får tillbaka efter reparationen, kanske en helt annan box så att man måste läsa ur driven och flasha om sin samsung igen.

    Vi brukar ta 500:- för återställning till originalskick, då får man även ett tillgodokvitto så man får 500:- rabatt för modifiering av boxen man fått tillbaka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Tack Hansi!

    Var förbi er idag & köpte en moddad 360, en väldigt trevlig säljare som vet hur man behandlar kunder "kanske var du eller?" jämfört med www.chi**er.se som knappt kunde/ville svara på frågor. Killen hos er fick samma frågor & han förklarade allt väldigt bra därför valde jag er!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Attans också jag som tänkte spela lite ikväll men bytte bort komponentkabel mot en HDMI då ni tydligen hade begränsat med komponent men det var en dum ide. Nu kommer ingen bild på TV så får skaffa en komponent imorgon så man får ställa om boxen för HDMI & inte komponent!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Tack Hansi!

    Var förbi er idag & köpte en moddad 360, en väldigt trevlig säljare som vet hur man behandlar kunder "kanske var du eller?" jämfört med www.chi**er.se som knappt kunde/ville svara på frågor. Killen hos er fick samma frågor & han förklarade allt väldigt bra därför valde jag er!
    Det var lilla mig du pratade med
    Mitt motto är att det inte fins dumma frågor utan bara dumma svar, o jag brukar undvika att ge dumma svar då det drar ned lite på "den seriösa profilen"
    Ibland "Barnförklarar" jag i början såvida det inte är en tekniknärd som mig själv som står framför, då kan man bre på med fakta o mer inveklade saker.

    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Attans också jag som tänkte spela lite ikväll men bytte bort komponentkabel mot en HDMI då ni tydligen hade begränsat med komponent men det var en dum ide. Nu kommer ingen bild på TV så får skaffa en komponent imorgon så man får ställa om boxen för HDMI & inte komponent!
    Det var mig
    Kom förbi du med HDMI kabeln du fick så får du en Komponent istället
    Du bör dock få bild med din HDMI kabel, kika inställningarna på din TV, i värsta fall har du bara fel AV källa

    Men Komponentkabeln ligger o väntar på dig med ditt nick bakom kassan.
    Last edited by Pendragon; 2008-10-07 at 09:30.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det var lilla mig du pratade med
    Mitt motto är att det inte fins dumma frågor utan bara dumma svar, o jag brukar undvika att ge dumma svar då det drar ned lite på "den seriösa profilen"
    Ibland "Barnförklarar" jag i början såvida det inte är en tekniknärd som mig själv som står framför, då kan man bre på med fakta o mer inveklade saker.



    Det var mig
    Kom förbi du med HDMI kabeln du fick så får du en Komponent istället
    Du bör dock få bild med din HDMI kabel, kika inställningarna på din TV, i värsta fall har du bara fel AV källa

    Men Komponentkabeln ligger o väntar på dig med ditt nick bakom kassan.

    Aha se där, jo jag har testat alla AV källor eftersom jag har 3st HDMI. Ena till DVD sen en ifrån datorn samt den 3:e hade jag min förra Xbox inkopplad till. Tack men köper en här i närheten, orkar inte åka in igen!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Aha se där, jo jag har testat alla AV källor eftersom jag har 3st HDMI. Ena till DVD sen en ifrån datorn samt den 3:e hade jag min förra Xbox inkopplad till. Tack men köper en här i närheten, orkar inte åka in igen!
    Dåså, då plockar jag bort kabeln från "bakom kassan" o lägger den på lagerhyllan igen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. xbox kontroller till xbox360
    By traxstar7 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 17:24
  3. Köpa en flashad/chippad xbox360, chans för ban?
    By kylen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 10:10
  4. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51
  5. Köpa xbox360 i USA...
    By homieee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 11:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •