Skulle flasha en Hitachi 079 med soft unlock-tekniken. Har gjort en sån tidigare med ett xecuter connectivity kit v2 utan problem, men det har jag lyckats ha sönder på nåt sätt. Det slutade bara fungera av nån anledning Det blinkar till om jag slår på det, och blinkar till när jag stänger av det, men mer än så blir det inte
Nu skulle jag göra det med läsaren ansluten till 360'ns strömanslutning och då funkade det inte riktigt som det ska. Jag har läsaren ansluten till 360'ns strömkabel, SATA-kabeln till mitt VIA6421 kontrollerkort som jag gjort ~15 360's med hittils. Har en jordkabel mellan dator och 360. Startar 360 och dator, bootar slax 2.1. Får fram "spinning up disc....." trycker eject direkt. Slax fortsätter som det ska. Läsaren är i ModeB, måste trycka två ggr för att mata ut eller in släden.
MEN! Så fort jag matar in släden och den fått spinna upp ett par sekunder så matar den ut släden ingen. Matar jag in den spottar den ut den igen. Har provat allt jag kom på. Starta 360't när slax börjat ladda, haft en original DVD-film i Hitachin när jag bootar, provat låta "spinning up disc......." stå och gå en liten stund.
Fortfarande samma problem. Stoppar jag i soft unlock-skivan så spottar den ju ut den innan den börjar spela wav-filen.
Är det nån som har en idé om vad jag gjort fel? Det funkade på direkten förra gången jag gjorde det när jag använde connectivitykittet som sagt.
Bookmarks