Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: ModeB-problem

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17

    ModeB-problem

    Skulle flasha en Hitachi 079 med soft unlock-tekniken. Har gjort en sån tidigare med ett xecuter connectivity kit v2 utan problem, men det har jag lyckats ha sönder på nåt sätt. Det slutade bara fungera av nån anledning Det blinkar till om jag slår på det, och blinkar till när jag stänger av det, men mer än så blir det inte

    Nu skulle jag göra det med läsaren ansluten till 360'ns strömanslutning och då funkade det inte riktigt som det ska. Jag har läsaren ansluten till 360'ns strömkabel, SATA-kabeln till mitt VIA6421 kontrollerkort som jag gjort ~15 360's med hittils. Har en jordkabel mellan dator och 360. Startar 360 och dator, bootar slax 2.1. Får fram "spinning up disc....." trycker eject direkt. Slax fortsätter som det ska. Läsaren är i ModeB, måste trycka två ggr för att mata ut eller in släden.

    MEN! Så fort jag matar in släden och den fått spinna upp ett par sekunder så matar den ut släden ingen. Matar jag in den spottar den ut den igen. Har provat allt jag kom på. Starta 360't när slax börjat ladda, haft en original DVD-film i Hitachin när jag bootar, provat låta "spinning up disc......." stå och gå en liten stund.

    Fortfarande samma problem. Stoppar jag i soft unlock-skivan så spottar den ju ut den innan den börjar spela wav-filen.

    Är det nån som har en idé om vad jag gjort fel? Det funkade på direkten förra gången jag gjorde det när jag använde connectivitykittet som sagt.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Slaxa, Stoppa i 79 unlockskivan Byt S-ATA kabel, Se till att din PC hittar drivern, spela Wawfilen i WMplayer ejecta 79 skivan med connectivitykittet, 79unlock xxx där xxx = Driverns beteckning i Win Toolboxa o Voila.

    De läsare som inte klarar detta får du Chippa då de lasrarna antagligen är för slöa för att fokusera på det media du bränt 79 skivan till.

    Vi reserverar oss alltid på de maskinerna o säger 500-1000 kr då lödningen med kretsarna kostade 1000 kr förut o fungerar det med softunlock så betalar de bara 500
    Last edited by Pendragon; 2008-10-03 at 14:19.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    vad menar du med byt seriekabel?
    PC'n hittar läsaren i windows, men oavsett om det sitter en skiva i eller inte så spottar den ut släden efter ca 3 sekunder när jag matat in den

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Skrev fel D
    Seriekabel = Sata kabel

    Spottar den ut släden automagiskt är det något galet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    förstår inte vad du menar med att jag ska byta SATA-kabel. Prova med en annan kabel? Tror inte det är den som är felet.. flashade två st LiteOn med samma kabel kvällen innan och har gjort ca 10 andra boxar med samma kabel utan problem.

    det är som att det blir nåt galet vid ModeB-aktiveringen för startar jag om 360'n så funkar den precis som vanligt. Bootar jag slax för att gå in i Mode B så blir det exakt samma problem varje gång oavsett vad jag gör. Har aldrig testat att göra det med 360'n inkopplad dock, förra gången gjorde jag det med Connectivitykit istället, och det känns som det är själva 360'n som skickar eject-signal till läsaren av nån anledning.

    Har som sagt både jordkabel mellan box och dator, läsaren är jordad mot 360'n och videokabeln är ansluten till 360'n.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vi flashar inte läsare i boxar utan med connectivitykit, kanske det som skiljer sig.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    skumt problem iaf, men det känns logiskt att det ska lösa sig om man kör connectivitykit istället eftersom det verkar som att det är 360'n som spottar ut släden. Får köpa ett nytt kitt.. passar på att uppgradera till ett V3

    Har ni haft nåt problem med connectivitykitten då förresten? För mitt V2 slutade bara fungera helt plötsligt. Nu blinkar dioderna till väldigt tvärt om jag vippar över till ON. Det blinkar dessutom när jag vippar till OFF. Har kontrollmätt alla resistorer på den och de är hela och fina. Sen är det väl bara en liten kondensator i mitten och den vet jag inte riktigt hur jag ska mäta, men den är inte bränd iaf. Annars är det ju bara ett par strömbrytare på den väl?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av DeJi Visa Inlägg
    skumt problem iaf, men det känns logiskt att det ska lösa sig om man kör connectivitykit istället eftersom det verkar som att det är 360'n som spottar ut släden. Får köpa ett nytt kitt.. passar på att uppgradera till ett V3

    Har ni haft nåt problem med connectivitykitten då förresten? För mitt V2 slutade bara fungera helt plötsligt. Nu blinkar dioderna till väldigt tvärt om jag vippar över till ON. Det blinkar dessutom när jag vippar till OFF. Har kontrollmätt alla resistorer på den och de är hela och fina. Sen är det väl bara en liten kondensator i mitten och den vet jag inte riktigt hur jag ska mäta, men den är inte bränd iaf. Annars är det ju bara ett par strömbrytare på den väl?
    Med tanke på hur många 360 vi flashar så avverkar vi några Connectivitykit då våra Prakti"Klanter" gör fel

    Vippbrytarna som ligger på ställer kittet i Silent "Utan dioder" och loud "Med dioder" mig veterligen, men kablage samt kabelhållare har en tendens att lossna ibland om man sliter mycket i dem.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    efter lite efterforskningar visar det sig att om man använder 360'n för att strömförsörja 079'an så måste man trycka 3ggr på eject-knappen. Alltså 2ggr för att mata in och sen en gång till för att släden ska stanna inne. Ska ta och prova det nästa gång, men får mitt nya con-kitt snart ändå..

Liknande diskussioner

  1. Problem med att få igång Rockstar Table Tennis
    By uberweiss in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 12:16
  2. PSP problem (vill ej starta)
    By ohha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 17:41
  3. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15
  4. Problem med streaming!!:S
    By bucko in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:28
  5. ModeB 47DJ & 59DJ - Problem
    By Jonnte888 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •