Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: 3 frågor angående M3 REAL Perfect

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question 3 frågor angående M3 REAL Perfect

    Funderar på att skaffa mig en ds-lite och har lite frågor angående "M3 REAL Perfect"

    1. Innehåller detta paket allt jag behöver(förutom flash minne) för att föra över och spela ds och gba roms på en ds-lite?

    2. Fungerar det att spela online med de spel man laddat ner?

    3. Kan nintendo släppa uppdateringar till konsolen som man i princip är tvungen att ladda ner som gör att man inte längre kan använda sin M3?
    om svaret på fråga 3 är ja, finns det möjligheter att komma runt detta?
    om svaret på fråga 3 är ja, har det hänt tidigare?

    Tacksam för svar på framför allt fråga 3, då det skulle kännas jäkligt b att lägga 800kr på nått som nintendo kanske kan göra värdelöst när som helst.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Ja

    2: Ja

    3: Verkar inte troligt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    49
    Respekt
    17
    Tack för svaret - jag har precis införskaffat mig en DS Lite också och undrade exakt samma saker hehe. Blir ett sånt M3 perfect kit för min del. =)

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag hänger på här med ytterligare en fråga!

    Kan man göra backup av sina befintliga spel med detta kitet eller är fungerar detta bara med befintliga backuper?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Frågvis Visa Inlägg
    Jag hänger på här med ytterligare en fråga!

    Kan man göra backup av sina befintliga spel med detta kitet eller är fungerar detta bara med befintliga backuper?
    Kitet sitter där du annars sätter vanliga spelkassetter så jag kan inte se hur det skulle kunna vara möjligt att använda M3 för att läsa ur originalkassetterna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kitet sitter där du annars sätter vanliga spelkassetter så jag kan inte se hur det skulle kunna vara möjligt att använda M3 för att läsa ur originalkassetterna...
    Jo, det är fullt möjligt att göra backuper på sina egna spel. Själv har jag lagt in alla de spel som jag hade.

    Grejen är att man behöver ladda ner en programvara som man lägger in på sitt kort, som gör det möjligt att koppla ihop sig med sin dator via det trådlösa nätverket. När man sedan väl är uppkopplad, så talar programmet om att man ska byta kassett, och vips stoppar man i sin riktiga spelkassett.

    Sedan står programmet och kopierar över det hela via wireless till din ftp-server på datorn.

    Voilá, klart. Bara att lägga in på ditt flashkort!

    Har du sparningar för ditt spel så går det utmärkt att föra över dessa också.

    Ska försöka gräva upp länken till det trådlösa programmet!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skriv en guide så får du den klistrad i forumet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. GBA plastmojänger i M3 DS REAL Perfect Bundle
    By bostich in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 07:48
  2. En fråga om M3 REAL Perfect (GBA Expansion Pack)
    By MrLonley in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 09:57
  3. Cykloevolution eller M3 DS Real Perfect Bundle Pack ?
    By corre in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 14:46
  4. M3 REAL Perfect + Minneskort ?
    By MrLonley in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 13:36
  5. M3 DS Real Perfect ljusstyrka
    By Sinow in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 12:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •