Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: EA eller 2K? Sportspelstråd.

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

    EA eller 2K? Sportspelstråd.

    lirade lite basketspel för många år sedan.. tror det var på en sega konsol, så med många år sen menar jag det ordagrant

    det jag undrar är vilket företag man ska hålla sig till.. både ea och 2k sports verkar spotta ut liknande spel, nhl, nba etc.. och många verkar gilla 2k spelen bättre.. har provat ea nhl och det är väl okej, ea fifa 09 är helt kanon.. men nba har jag inget att jämföra med.. basket verkar som en kul sport att vara två spelare i. kan vara kul att ha andra bra sportspel för två spelare än fifa och outlaw golf 2.

    spelen behöver inte vara superseriösa, det ska vara kul på samma gång, tex outlaw golf 2 spelar jag hellre än tiger woods..

    så vad föredrar ni? 2K serien lr EA?

    NBA 2K9 eller NBA Live 09

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Har inte testat 2K9 men NBA Live 09 Demot har jag lirat och det är grymt roligt, härlig grafik och så, och ungefär som på fifa kan man vara i en baskethall och skjuta runt lite och så. Riktigt roligt spel. Men dra hem båda demona nu eftersom de finns ute, testa och ta det som du gillar mest, så att du inte slösar några skivor

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Har inte testat 2K9 men NBA Live 09 Demot har jag lirat och det är grymt roligt, härlig grafik och så, och ungefär som på fifa kan man vara i en baskethall och skjuta runt lite och så. Riktigt roligt spel. Men dra hem båda demona nu eftersom de finns ute, testa och ta det som du gillar mest, så att du inte slösar några skivor
    okej, jag inväntar svar från någon som testat dem båda. har inte tid att fixa demo och prova dem under veckan. jag vill helst slippa att börja helgen med att testa spel och jämföra dem, vilket kommer ta timmar. därav min fråga. får hoppas det kommer ut bra recensioner av dem båda innan dess om ingen här kan ge sin syn på det.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    187
    Respekt
    17
    Jag tycker EA är bäst på alla sportspel men när jag var "liten" så fanns inte 2K(vad jag kommer ihåg?). Så det har alltid varit EA som gällt för mig och mina kompisar
    Last edited by Itchi; 2008-10-07 at 07:05.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Håller med ovanstående .... EA har alltid varit gällande ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    kollar man betygen så har föregående spel från ea fått sämre betyg än 2k liren.. därför jag undrar lite.. har också alltid lirat ea, men kanske är värt att prova något nytt om de inte håller lika bra klass längre. har läst lite kommentarer på forum och där tycker de NBA Live 09 inte förbättrats så mycket.. de får nog bli 2K denna gång.

    NBA 2K9 - 8.5

    NBA 2K8 - 7.9

    NBA Live 08 - 6.9

    NBA Live 09 - ?

    hittade denna review..

    If EA is ever going to compete with 2K they really need to go back to the drawing board literally and stop trying to impress gamers with stupid add on game play modes. When there madden contract is up in 2010 there going to be in trouble.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    okej, jag inväntar svar från någon som testat dem båda. har inte tid att fixa demo och prova dem under veckan. jag vill helst slippa att börja helgen med att testa spel och jämföra dem, vilket kommer ta timmar. därav min fråga. får hoppas det kommer ut bra recensioner av dem båda innan dess om ingen här kan ge sin syn på det.
    Jag har spelat båda. Jag har alltid spelat Nba 2k spelen innan men testade nba live 09 nu. Men lämnade tillbaka det och köpte 2k9 istället. Jag tycker att känslan är bra mycket bättre i 2k9 spelet. Men det kanske är en smaksak.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av suharto Visa Inlägg
    Jag har spelat båda. Jag har alltid spelat Nba 2k spelen innan men testade nba live 09 nu. Men lämnade tillbaka det och köpte 2k9 istället. Jag tycker att känslan är bra mycket bättre i 2k9 spelet. Men det kanske är en smaksak.
    okej, tack.

    jag valde 2k9 genom att läsa recensioner, det blev aldrig man provade live. tycker de är lite svårt, men då kan jag inte ett skit om basket heller.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Kan inte heller ett skit om basket, har bara testat NBA Live 09 och tyckte det var roligt. Senast jag spelade basket var NBA Live 99 på pc, hade hänt en del på tio år märkte jag Funderar på att ta och testa 2K9-basketen också!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Kan inte heller ett skit om basket, har bara testat NBA Live 09 och tyckte det var roligt. Senast jag spelade basket var NBA Live 99 på pc, hade hänt en del på tio år märkte jag Funderar på att ta och testa 2K9-basketen också!
    det enda jag vet om basket är att det är 3 poäng för mål utanför halvcirkeln, 2 poäng innanför och 1 poäng för varje straffkast eller något. detta är bara mina "minnen" från plugget. haha. madden var ännu svårare, där vet jag knappt vad sporten går ut på.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    haha madden är man ju helt borta på, finns typ 1 miljon olika sätt att spela välja taktik när allt nästan är samma sak Det är bara passa och springa :P

Liknande diskussioner

  1. Flasha eller chippa
    By Haren in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 17:35
  2. Pioneer 115D eller Pioneer 11D?
    By Zixtey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 21:40
  3. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  4. Unikt brännproblem, eller?
    By granen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 02:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •