Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 102

Diskussion: Trams flyttat från Fungerande Releaser tråden

  1. #31
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du kan inte verifiera eftersom det inte är inlagt än, bara att vänta. spelar du utanför live så är det lugnt, vill du spela på live så invänta att verifiera det för max säkerhet. om du vill vara orolig är upp till dig nu.
    Hehe, tack. Ber om ursäkt, vill inte gå för mycket OT, men brukar du lira spel som inte kan verifiera mot databasen om de övriga punkterna verifierar korrekt? Undrar även om det är safe att spela på "icke-live" men med nätverkskabeln ikopplad, men sådant kanske är svårt att svara på... Ska inte gå mer OT nu, men tack för det arbete du lägger ner

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Peligroso Visa Inlägg
    Hehe, tack. Ber om ursäkt, vill inte gå för mycket OT, men brukar du lira spel som inte kan verifiera mot databasen om de övriga punkterna verifierar korrekt? Undrar även om det är safe att spela på "icke-live" men med nätverkskabeln ikopplad, men sådant kanske är svårt att svara på... Ska inte gå mer OT nu, men tack för det arbete du lägger ner
    japp, men inte mot live och med ixtreme 1.4. oftast lirar jag ut singleplayer först och när man gjort det brukar verifieringen finnas ute. var inte inloggad på live om du är osäker, kabel kan vara i. du vet ju inte om det är retail stealth som är ok eller om det är någon annan version av backupen.. vet du dock att det är retail stealth men är osäker om data-partitionen är korrekt så är de dock mycket lugnare. vad jag vet görs de inga checkar på data-partitionen då detta skulle ta en jävla lång tid att läsa av 5-7gb via dvd för att kolla om den var ok. spela inte på live före release i din region. bumpa någon av existerande trådar om sådant här så slipper vi fylla denna tråden med OT.

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    My.Horse.and.Me.2.X360-Allstars

    hahaha nä int21.... den där har du inte tankat hem och testat.... hehe
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    hahaha nä int21.... den där har du inte tankat hem och testat.... hehe
    Hörru nu är vi snälla här
    Låt honom sakta men säkert krypa ut ur garderoben
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    hahaha nä int21.... den där har du inte tankat hem och testat.... hehe
    vill inte närma mig en sådan varelse irl, man får nöja sig med digital form. det kommer vara ett givet höjdarlir efter ett antal shots.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hörru nu är vi snälla här
    Låt honom sakta men säkert krypa ut ur garderoben
    sen när blev det inne med garderober? man kan ju börja undra vem det är som stryker underkläderna igentligen...

  6. #36
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Jag hajar inte riktigt grejen med den här tråden? Vore det inte lite smidigare med en tråd för rellar som INTE funkar? Idag så borde man väl i alla fall kunna utgå från att de flesta funkar liksom .

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Jag hajar inte riktigt grejen med den här tråden? Vore det inte lite smidigare med en tråd för rellar som INTE funkar? Idag så borde man väl i alla fall kunna utgå från att de flesta funkar liksom .
    Meningen var väl att "Någon" ruttnade på att folk skrev i fel trådar etc..
    Bättre samla allt på ett ställe som alla Emodiskussioner på Playahead i en tråd o alla andra låses av moderatorerna.

    Hur svårt skall det vara att förstå att EMO är en ny Genré som Punk var en gång i tiden. Om 10 år kommer det säkert 50 nya.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Meningen var väl att "Någon" ruttnade på att folk skrev i fel trådar etc..
    Bättre samla allt på ett ställe som alla Emodiskussioner på Playahead i en tråd o alla andra låses av moderatorerna.

    Hur svårt skall det vara att förstå att EMO är en ny Genré som Punk var en gång i tiden. Om 10 år kommer det säkert 50 nya.
    jävligt mkt OT men...

    ny? nu får du väl kamma dig. gammal som gatan, men "modet" blomstrar tyvärr idag. EMO-spöken är däremot humor, det är sådana man pekar och skrattar åt.

    här är ett bra citat av en blåst emo-unge från aftonbladet.

    ? Man ska leva ett rent liv helt enkelt. Jag röker inte. Jag hatar droger, men jag super ibland.
    alkohol är också en drog... tadaaaah!

    det är som att vara radikalfeminist, men jobbar extra som strippa ibland.

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Jag hajar inte riktigt grejen med den här tråden? Vore det inte lite smidigare med en tråd för rellar som INTE funkar? Idag så borde man väl i alla fall kunna utgå från att de flesta funkar liksom .
    en del tycker det är smidigt att kolla i denna tråden. sålänge det intresset finns så finns det ingen anledning att sluta posta här. jag tycker själv det är lite overkill, men slänger in lite releaser här när man får tid över eller vill förklara att vissa releaser fungerar ok, även om de är nukade.

  10. #40
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    Riktigt smidigt att kolla i tråden måste jag erkänna, saken är väll den att när det blir ett äldre spel så vet man inte riktigt om de funkar då tråden är RIKTIGT lång, iofs kanske man kan söka på "post specific", hade dock hellre velat ha en lätt överskådlig databas för detta...hade underlättat ganska mycket över vilka spel som är testade osv. Men keep up the good work!

  11. #41
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    alla spelen som skrivs i denna tråd är de helt "oki" att spela mot live? alltså kollade mot abgx och någon mulleter som stod tidigare? är helt ny på detta med 360 spel.

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    alla spelen som skrivs i denna tråd är de helt "oki" att spela mot live? alltså kollade mot abgx och någon mulleter som stod tidigare? är helt ny på detta med 360 spel.
    nej, de är stealthade och fungerar med ixtreme, livesäkerheten garanteras inte av det. de flesta releaser här är ok, vissa måste fixas med xdvdmulleter eller abgx360 för att få "original" stealth.

  13. #43
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, de är stealthade och fungerar med ixtreme, livesäkerheten garanteras inte av det. de flesta releaser här är ok, vissa måste fixas med xdvdmulleter eller abgx360 för att få "original" stealth.
    oki, verkar krångligt detta, läser och läser men verkar inte fatta mycket av det ändå
    Kanske bäst att inte ge sig på att spela live istället.
    Har inte varit på xbox live någonting alls, finns det någon cahans att man missar "viktiga" uppdateringar då eller kan man dra ner dem och bränna ut dem på en skiva istället?

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    oki, verkar krångligt detta, läser och läser men verkar inte fatta mycket av det ändå
    Kanske bäst att inte ge sig på att spela live istället.
    Har inte varit på xbox live någonting alls, finns det någon cahans att man missar "viktiga" uppdateringar då eller kan man dra ner dem och bränna ut dem på en skiva istället?
    det är inte så krångligt som det verkar. lär du dig stealth så kommer du förstå resten rätt lätt. live är inte så osäkert som det verkar och man kan vara relativt lugn. uppdateringar brukar följa med nysläppta spel, de går också att ladda ner utanför live och lägga på skiva.

    denna tråd är till för fungerande releaser.. försök ta dessa frågor i annan passande tråd eller skapa en "Fungerande Releaser - Frågor och funderingar om spelen i tråden."

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av svendolph Visa Inlägg
    Saints.Row.2.PAL.XBOX360-MRN fungerar inte på X-box men BengQ läsare och bränd med Pioneer 116D dvdbrännare och rätt skiva.
    Radera Dublettråden och byt skivmedia, Verbatim kan skilja mellan Printable och silver surface.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #46
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17

    Left.4.Dead.PAL.MULTi4.XBOX360-DNL - vilka språk?

    I nfo'n så framgår det att releasen är MULTi4, d.v.s Franska, Tyska, Spanska, Ryska.
    Finns inte Engelska att välja överhuvudtaget i spelet?

    int21, du vet. Du har spelat denna release

    /360RFUN

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    I nfo'n så framgår det att releasen är MULTi4, d.v.s Franska, Tyska, Spanska, Ryska.
    Finns inte Engelska att välja överhuvudtaget i spelet?

    int21, du vet. Du har spelat denna release

    /360RFUN
    nej, det har jag inte... men jag vet den fungerar och jag har den på hdd. öppnade imagefilen och kikade i den.. såhär ser det ut..



    vad jag läst på forum ska engelska vara med i den.. men är inte 100 på det.. någon hade också upplevt grönt blod i den, kanske beror på att de haft boxen på tysk region.. kollar du så ser du left4dead_lv (low violence?).. så fan vet..

    jag kör denna, Left.4.Dead.PROPER.XBOX360-x360inT

  18. #48
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    någon som har lyckats verifiera Rise_Of_The_Argonauts-XBOX360-DAGGER än? :O

    edit: från och med 09-01-23 så fungerar det
    Last edited by helvete; 2009-01-23 at 10:07.

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Tom.Clancys.Rainbow.Six.Vegas.2.PAL.X360-Allstars. abgx360 får detta.

    C:\dl2\Tom.Clancys.Rainbow.Six.Vegas.2.PAL.X360-Allstars\all-rv2.dvd is valid

    Checking Game
    ISO: "C:\dl2\Tom.Clancys.Rainbow.Six.Vegas.2.PAL.X3 60-Allstars\all-rv2.iso"

    Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
    Files in ISO: 5084, Folders in ISO: 126
    Total bytes used: 6858790598 (93.87%)
    ISO appears to have random padding
    XEX Media ID: 6574DA5422D5525610CEB2D1-1982EE1E
    XEX CRC = 5FA24E09

    Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2

    Region Code: 0xFFFFFFFF
    Region Free!

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2008/02/14 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2008/02/28 17:06:52
    SS CRC = C0C17DED (RawSS = 84C0A10C)
    SS Media ID: 6574DA5422D5525610CEB2D1-1982EE1E (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2008/02/14 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = 8DD7F5B0
    DMI Media ID: 6574DA5422D5525610CEB2D1-1982EE1E (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = A4CFB59C
    PFI matches known data (2nd wave)

    Video partition found
    Checking Video padding... Video is zero padded
    Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
    Video partition matches known data (2nd wave)

    Stealth check passed!

    Verifying this game against the online database...
    Using 'C0C17DED5FA24E09.ini' (352 bytes)
    Video CRC matches
    V0 CRC matches
    V1 CRC matches
    PFI CRC matches
    DMI is unverified
    SS CRC matches
    Xex CRC matches

    Checking Game CRC... (press Q to cancel)
    Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
    Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
    100% 2:24 2:24 0:00 48.2 MB/s 61.6 MB/s

    AnyDVD style corruption was not detected
    Game CRC = FD23676F (matches)

    Verification failed



    Menas att de inte är bra?
    kör du level 3 inställningar i abgx360? för den borde försöka hämta dmi, men men.

    kör ntsc versionen av spelet, det kan man verifiera lätt iaf. just den versionen du kör gick inte igenom här heller om jag minns rätt, leta efter Tom_Clancys_Rainbow_Six_Vegas_2_USA_XBOX360-VORTEX om du inte lyckas fixa den.

  20. #50
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kör du level 3 inställningar i abgx360? för den borde försöka hämta dmi, men men.

    kör ntsc versionen av spelet, det kan man verifiera lätt iaf. just den versionen du kör gick inte igenom här heller om jag minns rätt, leta efter Tom_Clancys_Rainbow_Six_Vegas_2_USA_XBOX360-VORTEX om du inte lyckas fixa den.
    level 3?...Jag är rätt ny på detta så.

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    level 3?...Jag är rätt ny på detta så.
    du hittar det under fliken "Autofix" står som standard i level 2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    releasenamnen hade varit bra.

    Street_Fighter_IV_RF_RARFIX_XBOX360-KFC

    Street_Fighter_IV_RF_XBOX360-KFC

    F.E.A.R.2.Project.Origin.X360-Allstars
    Tr hundra år o få hem jöööhh....hur gör man så det går snabbare??

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xbox4Life Visa Inlägg
    Tr hundra år o få hem jöööhh....hur gör man så det går snabbare??
    letar upp dom på bättre torrents?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    letar upp dom på bättre torrents?

    Går lika tröögt överallt när det e samma uppladdare...

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Xbox4Life Visa Inlägg
    Går lika tröögt överallt när det e samma uppladdare...
    jao, men o andra sidan så får man ofta högre speed på privata torrents iaf, då folk med bättre anslutning finns där inte massa låg-budget folk med skit anslutning
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jao, men o andra sidan så får man ofta högre speed på privata torrents iaf, då folk med bättre anslutning finns där inte massa låg-budget folk med skit anslutning
    Största anledning till att det går snabbare är att folk bryr sig om sin ratio, annars så åker dom ut.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  27. #57
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vad ni yrar... xdvdmulleter och abgx360 använder samma databas, det fungerar fint med abgx360 hos mig.
    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get 'B3C321A71D58E7A1.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

    Starting AutoFix
    Attempting to get 'Xex_1D58E7A1.ini' from the online verified database
    Downloading Xex_1D58E7A1.ini


    Varför hittar den inte en verifierad .ini fil först (error 404)
    Men Autofixen hittar en?

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
    Verifying this game against the online database...
    Attempting to get 'B3C321A71D58E7A1.ini' from the online verified database
    ERROR: The requested URL returned error: 404

    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed

    Starting AutoFix
    Attempting to get 'Xex_1D58E7A1.ini' from the online verified database
    Downloading Xex_1D58E7A1.ini

    Varför hittar den inte en verifierad .ini fil först (error 404)
    Men Autofixen hittar en?
    för att B3C321A71D58E7A1.ini = SS B3C321A7 och XEX 1D58E7A1 och detta är de värden din backup har, då de inte finns i databasen så söker den på xex värdet i din backup vilket är 1D58E7A1 och när den laddat ner Xex_1D58E7A1.ini så finner den rätt saker att ladda ner till din backup. detta har jag förklarat mer ingående i några av inläggen i denna tråd.

  29. #59
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    för att B3C321A71D58E7A1.ini = SS B3C321A7 och XEX 1D58E7A1 och detta är de värden din backup har, då de inte finns i databasen så söker den på xex värdet i din backup vilket är 1D58E7A1 och när den laddat ner Xex_1D58E7A1.ini så finner den rätt saker att ladda ner till din backup. detta har jag förklarat mer ingående i några av inläggen i denna tråd.
    Hehe ok. Har läst mycket av det du skrivit för du har skrivit många bra saker. Men just det måste jag ha missat.

    Så om jag förstod det rätt så rättade autofixen till stealhen så stealh blev identisk med retail från databasen

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
    Hehe ok. Har läst mycket av det du skrivit för du har skrivit många bra saker. Men just det måste jag ha missat.

    Så om jag förstod det rätt så rättade autofixen till stealhen så stealh blev identisk med retail från databasen
    prova att köra igenom den igen, fungerar den nu så har du svaret
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1559
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:19
  2. Spela från hårddisk
    By Baffe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 10:15
  3. Ladda ner guider från http://guides.ign.com ??
    By bmansweden in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 00:00
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •