Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hur kan man se om Hitachi 59 är i recovery state?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Hur kan man se om Hitachi 59 är i recovery state?

    Hej, skulle flasha en hitachi 59 som jag hade liggandes.
    Det gick helt ok att läsa fw med 360 toolbox 4.8 men när jag skulle flasha så fick jag något fel vid varje adress som skulle flashas.
    Den kunde inte verifiera och datorn blev segare och segare för varje adress.
    Kunde till slut inte flytta mus m.m. Så jag blev till slut tvungen att bryta strömmen.

    Drivern var kopplad till sata på moderkortet (silicon image något) och ström, modeb med ett connectivity kit v1.

    Kan man se om drivern är i recovery state och vad kan man göra åt det om den är det?
    Funkar cilli chippet som jag sätt finns?

    Jag har nu beställt ett via sata kort från er så att det ska funka bättre i fortsättningen.

    / DamazoG
    Last edited by DamazoG; 2008-10-06 at 12:59.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hitachi 59 kör du helst med xecuters usb/sata adapter. Och du skall inte använda interna flashern i toolbox, välj 59flash.exe när du flashar och classic mode när du läser.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ok tack,

    Så man kan inte använda via kortet till hitachi utan bara till samsung och benq?

    Och kan man se om driver är i recovery på något sätt?

    / DamazoG

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad menar du med recovery?

    Om driven är felflashad och därmed har fel checksumma så kan chilifix fungera.

    Om driven är i mode-b så krävs dubbla tryck på eject för att den skall öppna sig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jo jag menar att driven gått in i recovery state pga fel checksum.

    Men det jag undrar är om man kan se om drivern är i recovery state innan jag beställer ett chilli chip?

    Och jag hade inga problem med modeb när flashningen gick fel. två tryck, drive letter m.m.

    Men funkar dock inte nu efter felflashningen.
    Last edited by DamazoG; 2008-10-06 at 13:04.

Liknande diskussioner

  1. G6 Flash -hur sparar man i spelen?
    By GroGGmanneN.se in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 18:09
  2. Skulle vilja ha en guide hur man uppdaterar sitt Wiikey
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 02:57
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 23:29
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 20:16
  5. Hitachi 78 Tråden, Hur gör man nu ? :D
    By Postal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 20:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •