Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Tips om reperation

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Tips om reperation

    Har haft min box i ca 1 år och nu har den gett upp. Får felmeddelande 0102, vilket jag förstått är väldigt vanligt. Nu står jag lite i valet och kvalet om jag skall skicka in min box till ms eller få den reparerad på annat håll.

    Saken är den att jag flashade den tyvärr hos en oseriös kille. Fick Extreme 5.2 (tror jag den heter, den flashen som gällde innan Iextreme kom iaf), blev lovad min key på mail men trots flera mail till honom dök den aldrig upp, han försvann. Detta resulterade i att jag aldrig spelar med den live pga ban-risken, men jag hade heller inte möjligheten att uppdatera min flash till de mer ban-säkra.

    Nu har jag iaf kontakt med en kille som kan försöka åtgärda mitt fel för 800kr, men detta känns inte helt hundra då han bara utfört det i ett par månader, dock utan några problem, han lämnar även ett års garanti. Men jag har ju fortfarande garanti kvar hos ms, så man borde kanske skicka in den till dom på vinst och förlust och hoppas man inte får den nya läsaren. Samma kille byta ut den läsaren för 1200 kr.

    Så min fråga är om det inte är värt dom 400 kronorna mer det kostar att byta ut den nya läsaren, vilket i sin tur kan ge mig möjligheten att flasha igen och på så sätt få spela live.

    Vad tycker ni?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inga som helst problem att flasha om din befintliga dvdläsare till iXtreme 1.4
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Okej, har alltid förstått det som att man läser ut en originalkey ur läsaren när man flashar den och ersätter den med en flashad key. För att sedan kunna flasha boxen igen behöver man väl originalkey'n?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det är samma nyckel. Den skall bara in i en modifierad flash/firmware som flashas till din enhet så din "originalnyckel" finns även i din flashade enhet.
    Det är för att nyckeln även finns sparat i moderkortet (enkelt förklarat) och boxen jämför nyckeln från läsaren med den i morderkortet. När din enhet flashas så måste alltså nyckeln också följa med i den nya flashen.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    The "Key" to sucsess
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    aha, okej. Trodde jag var körd där. Men det går att flasha om även om jag saknar origianlkey'n. Men vad tycker ni. Lämna in den till ms då jag har garanti kvar eller låta någon annan reparera boxen, men då försvinner ju förmodligen garantin.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av pisse_nisse Visa Inlägg
    aha, okej. Trodde jag var körd där. Men det går att flasha om även om jag saknar origianlkey'n. Men vad tycker ni. Lämna in den till ms då jag har garanti kvar eller låta någon annan reparera boxen, men då försvinner ju förmodligen garantin.
    Som sagt, fungerar din 360 har DVD läsaren en KEY i sig, man kan alltid plocka en orginalmjukvara från en annan likadan enhet o Spoofa in din Key i den för att återställa den till "Orginal".

    Om din Key är helt borta kan din 360 bara spela filmer och inga spel alls.
    Oavsett om det är orginal eller kopior, så det är inte bara att byta DVD drive o hoppas på det bästa.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Nu har ju du fått 0102, så om du har garanti kvar hos ms så borde du flasha tillbaka till original och sedan skicka in den till dem och få den reparerad.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Nu har ju du fått 0102, så om du har garanti kvar hos ms så borde du flasha tillbaka till original och sedan skicka in den till dem och få den reparerad.
    typ
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    men är dom så petiga att de kollar om den är flashad eller inte. Har fått uppfattningen, efter att ha kikat lite på forumet, att flashad boxar också repareras, inte sant?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av pisse_nisse Visa Inlägg
    men är dom så petiga att de kollar om den är flashad eller inte. Har fått uppfattningen, efter att ha kikat lite på forumet, att flashad boxar också repareras, inte sant?
    Dumt att chansa om de skulle få tid över o stickkontrollera just din enhet eller hur
    De måste gifta en DVD med nya moderkort så de har nog bra koll skall du se vad för mjukvara som ligger o inte ligger i deras DVD läsare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Tips på PS3 utomlands
    By mattete in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 18:41
  2. Ett tips på dirty disc på NHL 09
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 02:34
  3. Behöver tips på en flashning som passar mig!
    By ironhead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 00:08
  4. Hur lång tid för reperation?
    By fue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 17:28
  5. tips på utvecklings guider?
    By Lynx in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 08:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •