Har haft min box i ca 1 år och nu har den gett upp. Får felmeddelande 0102, vilket jag förstått är väldigt vanligt. Nu står jag lite i valet och kvalet om jag skall skicka in min box till ms eller få den reparerad på annat håll.
Saken är den att jag flashade den tyvärr hos en oseriös kille. Fick Extreme 5.2 (tror jag den heter, den flashen som gällde innan Iextreme kom iaf), blev lovad min key på mail men trots flera mail till honom dök den aldrig upp, han försvann. Detta resulterade i att jag aldrig spelar med den live pga ban-risken, men jag hade heller inte möjligheten att uppdatera min flash till de mer ban-säkra.
Nu har jag iaf kontakt med en kille som kan försöka åtgärda mitt fel för 800kr, men detta känns inte helt hundra då han bara utfört det i ett par månader, dock utan några problem, han lämnar även ett års garanti. Men jag har ju fortfarande garanti kvar hos ms, så man borde kanske skicka in den till dom på vinst och förlust och hoppas man inte får den nya läsaren. Samma kille byta ut den läsaren för 1200 kr.
Så min fråga är om det inte är värt dom 400 kronorna mer det kostar att byta ut den nya läsaren, vilket i sin tur kan ge mig möjligheten att flasha igen och på så sätt få spela live.
Vad tycker ni?
Bookmarks