Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hjälp min fläkt

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Hjälp min fläkt

    Hej alla.
    Köpte ett begnat x-box 360 premium, funkar kannon förutom att fläkte låter som ett Jas 39 Gripen.. Fläkten går upp på högvarv nästan direkt när jag startar upp. Känt med handen bakom och det kommer riktigt varm luft.. Hur åtgärder man detta,, finns det nån skiss på hur man öppnar upp och blåser bort damm .. tacksam för alla tips.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av wiktors Visa Inlägg
    Hej alla.
    Köpte ett begnat x-box 360 premium, funkar kannon förutom att fläkte låter som ett Jas 39 Gripen.. Fläkten går upp på högvarv nästan direkt när jag startar upp. Känt med handen bakom och det kommer riktigt varm luft.. Hur åtgärder man detta,, finns det nån skiss på hur man öppnar upp och blåser bort damm .. tacksam för alla tips.
    360 låter som Jetplan men hellre det än att de kraschar som Jasplan
    Värme är ett återkommande problem i gamla boxar som nya, skillnaden är att de nyare är mer värmetåliga.

    Lev med ljuden o dammsug där det finnes öppningar "under HDD, i botten samt på sidorna.
    Öppnar du maskinen ryker garantin.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    okej.. får väl höja volumen Tack i alla fall

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Det är inte DVDn du hör då? för det är då den som låter mest i min 360 :P .. har dock flashat med IExtreme nu och ställt på 8x så hoppas det sänker ljudnivån lite.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tjenare... jag har testat att starta upp med utan skiva i .. men enheten varvar liksom upp efter en kort stund och står sen på fullt ös Den är flashad med vad vet jag inte,, köpte den så här, kanske beror på det, har i alla fall öppnat upp och gjort rent samt klippt bort galler så det blåser som i sahara.. Behöver mera tips

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av wiktors Visa Inlägg
    Tjenare... jag har testat att starta upp med utan skiva i .. men enheten varvar liksom upp efter en kort stund och står sen på fullt ös Den är flashad med vad vet jag inte,, köpte den så här, kanske beror på det, har i alla fall öppnat upp och gjort rent samt klippt bort galler så det blåser som i sahara.. Behöver mera tips
    En kund körde i vätskekylning i sin box
    Den var rätt körd sen när slangarna läckte, han körde utan avjoniserad vätska samt klippt upp skal + chassi rätt duktigt men tystare box fick han nog medans den levde.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Behöver HJÄLP med Argonchippat Wii V3.3E
    By Vesper in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 21:50
  2. Akut Hjälp!
    By DacHt in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 17:04
  3. Min dator läser inte verbatim
    By doublev in forum Fritt Forum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 12:39
  4. Hjälp! Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360 fungerar ej!
    By Myzkoo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 06:34
  5. SSB BRAWL PROBLEM hjälp
    By chricke90 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 17:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •