Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 38

Diskussion: Köp av Xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Köp av Xbox 360

    Tjena!
    Är inne på att köpa ett Xbox 360 och sedan flasha det (ej själv)
    Tänkte traska in på elgiganten/mediamarkt och kolla LOT nummer men har lite frågor.

    1.Hört att LOT nummer under 0818 är dom gammlaläsarna och att över 0818 är lighton läsare. Stämmer detta?

    2.Om jag skulle råka få en Light on läsare, går dom att flasha?

    3.Mer tips att kolla efter?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Det lönar sig inte att köpa en konsol på elgiganten mm om det är de med Lite-on
    & bli tvungen att ta ur & byta läsare mm. Köp en ny moddad mm från någon spelbutik t,ex psxcare vad du nu vill köpa någonstans. Mindre strul i slutändan om nu något skulle hända!

    Säg att du köper antingen en Pro eller Arcade. 2000:- t,ex för pro & 1500:- för arcade + 1400:- för att byta läsare. så sparar du väldigt lite om något skulle hända!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av altin Visa Inlägg
    Tjena!
    Är inne på att köpa ett Xbox 360 och sedan flasha det (ej själv)
    Tänkte traska in på elgiganten/mediamarkt och kolla LOT nummer men har lite frågor.
    Shoot.

    Citat Original inlägg av altin Visa Inlägg
    1.Hört att LOT nummer under 0818 är dom gammlaläsarna och att över 0818 är lighton läsare. Stämmer detta?
    Inget någon kan ta gift på, allt beror på vad det är för sändning samt de kan ju ha haft ett lager Ben-Q eller Hitatchi 79or kvar i fabrik o sen gått över till Lite-On under samma Batch. "Läsare som läsare lixom."

    Citat Original inlägg av altin Visa Inlägg
    2.Om jag skulle råka få en Light on läsare, går dom att flasha?
    Nej det gör dom inte, det man däremot kan göra är att löda lite i dem o extrahera nyckeln o sen kasta in nyckeln i en annan DVD som Samsung, Hitatchi eller Ben-Q.

    Citat Original inlägg av altin Visa Inlägg
    3.Mer tips att kolla efter?
    Kika den klistrade tråden hur man ser skillnad mellan de olika DVD spelarna genom att plocka bort Faceplaten. ---> http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35327

    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Det lönar sig inte att köpa en konsol på elgiganten mm om det är de med Lite-on & bli tvungen att ta ur & byta läsare mm. Köp en ny moddad mm från någon spelbutik t,ex psxcare vad du nu vill köpa någonstans. Mindre strul i slutändan om nu något skulle hända!

    Säg att du köper antingen en Pro eller Arcade. 2000:- t,ex för pro & 1500:- för arcade + 1400:- för att byta läsare. så sparar du väldigt lite om något skulle hända!
    Ja vi är ju så snälla att vi ger 1.års garanti trots att vi varit inne o grävt i dem om man köper en ny o flashad av oss
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    En fråga om garantin bara, gäller garantin på hela Xboxen? Vad händer t ex om den skulle gå sönder, få rrod t ex? Står ni för reparation av boxen då under den 1-årsgarantin?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    En fråga om garantin bara, gäller garantin på hela Xboxen? Vad händer t ex om den skulle gå sönder, få rrod t ex? Står ni för reparation av boxen då under den 1-årsgarantin?
    Ja så vida den dött av naturliga skäl, är det på tok för mycket damm i den för att du låtit bli att dammsuga eller haft den ståendes på en heltäckningsmatta och värmenivån i boxen gått upp på tok för högt kan det diskuteras.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Shoot.



    Inget någon kan ta gift på, allt beror på vad det är för sändning samt de kan ju ha haft ett lager Ben-Q eller Hitatchi 79or kvar i fabrik o sen gått över till Lite-On under samma Batch. "Läsare som läsare lixom."



    Nej det gör dom inte, det man däremot kan göra är att löda lite i dem o extrahera nyckeln o sen kasta in nyckeln i en annan DVD som Samsung, Hitatchi eller Ben-Q.



    Kika den klistrade tråden hur man ser skillnad mellan de olika DVD spelarna genom att plocka bort Faceplaten. ---> http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35327



    Ja vi är ju så snälla att vi ger 1.års garanti trots att vi varit inne o grävt i dem om man köper en ny o flashad av oss
    Tack för svaren
    Men tänkte dra in på stan till helgen i vilket fall så tänkte kolla in elgiganten/mediamarkt osv.
    Och ifall jag då hittar en karton med tex "0810", 0809" lr nått, alltså under 0818.
    Är det värt att köpa då? För då äre väl hitach,samsung elle benq i dom vad jag har förstått?
    Last edited by altin; 2008-10-08 at 18:21.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av altin Visa Inlägg
    Tack för svaren
    Men tänkte dra in på stan till helgen i vilket fall så tänkte kolla in elgiganten/mediamarkt osv.
    Och ifall jag då hittar en karton med tex "0810", 0809" lr nått, alltså under 0818.
    Är det värt att köpa då? För då äre väl hitach,samsung elle benq i dom vad jag har förstått?

    Är det en arcade du är ute efter eller en Pro alt Elite? Om det är de 2 sistnämnda tycker jag det är lite bortkastade pengar men det är bara vad jag tycker. Att försöka hitta en äldre utan Lite-on nja kan bli lite knepigt. Jag skulle försöka kolla om jag nu är ute efter en så skulle jag kolla typ I*A maxi alt co*p för det är inte alltid de säljer slut på sina äldre. Tror jag ringde till I*A maxi i häggvik så hade de en premium utan HDMI som var från förra året enligt LOT numret som han sade i telefonen. Vad värderar du högre rätt läsare som du kan flasha billigt eller en box som håller längre med uppdaterar kort mm?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    ja man skall passa sig för maskiner utan HDMI
    Begagnade sådana speciellt.

    Dels är de svåra att få tag på och moddar man dem kan man köra RROD kit i dem på en gång så man kanske slipper att de dör i förtid.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Du sparar nog en massa genom att bara köpa en direkt. Om du dessutom ska ha en premium är dte nog smartare att köpa en med lite-on eftersom de har 60 gig hdd istl för 20.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Du sparar nog en massa genom att bara köpa en direkt. Om du dessutom ska ha en premium är dte nog smartare att köpa en med lite-on eftersom de har 60 gig hdd istl för 20.
    Man kan alltid köpa 120Gb diskar lösa annars
    Man får då med ett Transferkit i vissa fall så man kan överföra gamla saker från en äldre HDD till sin nya fina 120Gb disk

    Personligen har jag inte lyckas fylla mina 20Gb diskar med savedata så de överstiger 5Gb ens *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag hade tänkt köpa en Xbox 360 Premium med 60gb och HDMI.
    Finns dom bara med light on?

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av altin Visa Inlägg
    Jag hade tänkt köpa en Xbox 360 Premium med 60gb och HDMI.
    Finns dom bara med light on?
    Inte hos oss efter vi moddat dem
    Då har de fått Samsung eller Hitatchi läsare eller annat gott
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=90

    Köper du en konsoll någon annan stans fins risken 99% att det sitter Lite-On läsare i dem o då tar vi 1.400 kr för att modda dessa.

    Fördelen med att köpa från oss är att vi lägger på Garanti på ett år på alla våra produkter vi säljer, moddade som omoddade.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Inte hos oss efter vi moddat dem
    Då har de fått Samsung eller Hitatchi läsare eller annat gott
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=90

    Köper du en konsoll någon annan stans fins risken 99% att det sitter Lite-On läsare i dem o då tar vi 1.400 kr för att modda dessa.

    Fördelen med att köpa från oss är att vi lägger på Garanti på ett år på alla våra produkter vi säljer, moddade som omoddade.
    Okey då vet jag
    Men såhär tänker jag. Det finns Xbox premium för 2222kr på elgiganten.
    Har man tur får man en samsung/hitaci eller benq, och dom kostar 500kr att flasha hos ett företag i stan. Det blir 2722kr för en flashad box.

    Men här på PSXCARE tar ni 3895kr för en flashad box.
    En skillnad på över 1000kr =/ iof får jag garanti men

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av altin Visa Inlägg
    Okey då vet jag
    Men såhär tänker jag. Det finns Xbox premium för 2222kr på elgiganten.
    Har man tur får man en samsung/hitaci eller benq, och dom kostar 500kr att flasha hos ett företag i stan. Det blir 2722kr för en flashad box.

    Men här på PSXCARE tar ni 3895kr för en flashad box.
    En skillnad på över 1000kr =/ iof får jag garanti men
    Du får nog leta länge då.

    Företag i stan. PSXCARE ligger i stan o tar 500 för flashning så länge det inte är en Liteon. hehe

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Du får nog leta länge då.

    Företag i stan. PSXCARE ligger i stan o tar 500 för flashning så länge det inte är en Liteon. hehe
    Vet inte om jag kan kalla Stockholm för stan, med tanke på att det ligger 50mil bort. "hehe"

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av altin Visa Inlägg
    Vet inte om jag kan kalla Stockholm för stan, med tanke på att det ligger 50mil bort. "hehe"
    DOH! Där lät jag smart.

    Menar du att Stockholm inte är "stan" gör ALLA?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    DOH! Där lät jag smart.

    Menar du att Stockholm inte är "stan" gör ALLA?
    Va?

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Du får nog leta länge då.

    Företag i stan. PSXCARE ligger i stan o tar 500 för flashning så länge det inte är en Liteon. hehe
    LYCKA till att hitta en gammelbox *skratt*
    Jag har redan köpt upp lagret i hela Storsthlm med omnejd då vi tidigare inte kunde flasha Lite-On läsare.
    Vi käörde korståg i alla väderstreck i bil för att köpa upp boxar o har nog tömt alla butiker på gamla drivar.

    Nu får du med 99% säkerhet en Lite-On om du köper en 360, speciellt 60Gb versonerna o alla nya Elite samt Arcade
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    LYCKA till att hitta en gammelbox *skratt*
    Jag har redan köpt upp lagret i hela Storsthlm med omnejd då vi tidigare inte kunde flasha Lite-On läsare.
    Vi käörde korståg i alla väderstreck i bil för att köpa upp boxar o har nog tömt alla butiker på gamla drivar.

    Nu får du med 99% säkerhet en Lite-On om du köper en 360, speciellt 60Gb versonerna o alla nya Elite samt Arcade
    Jo har förstått att det inte är så stor chans.
    Men tror knappast att ni åkt upp till sundsvall och handla upp butikerna lager :E

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av altin Visa Inlägg
    Jo har förstått att det inte är så stor chans.
    Men tror knappast att ni åkt upp till sundsvall och handla upp butikerna lager :E
    Jag var i sunsvall förra veckan faktiskt
    Dock inte i äffärer men jag kikade efter äldre 360 enheter där ändå
    Jag är lite sugen på att få tag på en Halomodell själv
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av altin Visa Inlägg
    Va?
    Ironi min gode man.

    gör = för. :-)

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Ironi min gode man.

    gör = för. :-)
    hajjade aldrig gör=för ^^

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Kan sätta en femma på att du inte hittar en 60 gigare med annat en lite-on eftersom 60gig började tillverkas ganska långt efter lite-on läsarna kom.

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Kan sätta en femma på att du inte hittar en 60 gigare med annat en lite-on eftersom 60gig började tillverkas ganska långt efter lite-on läsarna kom.
    Ok då vet jag.
    Är dock inte låst vid 60gb versionerna, kan tänka mig 20 också.

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Men bara så du vet är chansen extremt liten att du hittar en som inte har lite-on ändå. Du skulle enligt mig tjäna en massa tid och besvär om du köper en direkt ifrån psxcare

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Som föregående talare skrev, risken är stor att du får en Lite-on.
    20Gigare säljs inte längre, de har ersatts med 60Gb.
    MEn får du tag på en tjuga så är chansen större att du får en "Billig" drive...
    Men varför bråka om korvören.

    Vad kostar egentligen tre nya orginalspel ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Har de slutat skriva på kartongen alt boxen vilket watt antal boxen jobbar med? Tidigare kunde man utläsa om boxen hade det nya moderkortet t,ex 175w

    Hittar inget på min men den är tillverkad 2008-07-19 så nja den borde vara uppdaterad!

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Ingen som har svar på detta med watt antalet på nya xboxarna?

    Btw kanske pendragon kan svara på, jag provade den nya HDMI kabel som jag bytte. Samma sak igen, får varken bild på xboxen eller när jag provar kabeln till t,ex DVD, skumt! Får skaffa en annan HDMI kabel & prova!

    He he bror min blev så till sig av Pure att vi kommer förmodligen komma förbi & skaffar en box till honom med vilken dag som helst.

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Har de slutat skriva på kartongen alt boxen vilket watt antal boxen jobbar med? Tidigare kunde man utläsa om boxen hade det nya moderkortet t,ex 175w

    Hittar inget på min men den är tillverkad 2008-07-19 så nja den borde vara uppdaterad!

    De verkar ha slutat skriva det på lapparna på utsidan, men vi plockar ut traforna o kikar på dessa ifall vi är osäkra
    Nuförtiden är det Falconmoderkort i alla boxar så 175Watt är väl det de glufsar i sig.

    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Ingen som har svar på detta med watt antalet på nya xboxarna?

    Btw kanske pendragon kan svara på, jag provade den nya HDMI kabel som jag bytte. Samma sak igen, får varken bild på xboxen eller när jag provar kabeln till t,ex DVD, skumt! Får skaffa en annan HDMI kabel & prova!

    He he bror min blev så till sig av Pure att vi kommer förmodligen komma förbi & skaffar en box till honom med vilken dag som helst.
    Jädrans skitleverantörer då, då vi testar kablage i vår butik fungerar de men när kunder kommer hem fungerar samma kabel inte...
    Kanske är så att foks TV-apparater inte gillar den upplösning kablarna kastar ut då man kör HDMI men har folk TV-apparater som klarar alla upplösningar så borde det inte vara någon fara.

    Skumt, skall testa kabeln du kom in med till oss sist en gång "Lade den på skrothyllan direkt när jag bytte ut den åt dig sist."
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #30
    Är alla era xbox 360's resident evil edition flashade?? undrade om man kunde köpa ett oflashat.. pris?? är ganska snyggt med en röd box..

    *EDIT*
    som en extrafråga.. varför säljer ni den röda kontrollen med play n' charde så dyrt??

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  2. Xbox 360 dvd-r dl eller dvd+r dl?
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 08:16
  3. Köpa Xbox 360 på öppet köp?
    By Fetegrete in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 20:22
  4. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •