Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Regions hjälp for Dummies?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Dalarna
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Regions hjälp for Dummies? Och Dummare verkar jag bli.

    Uhm Hej Hej Ny på forumet och ny till hela Chip grejen.
    Jag har ett chippat Wii, jag vet inte riktigt vilket chip, DC2CKEY tror jag. Jag har läst runt på forumet och letat efter trådar som skulle på något sätt kunna förklara för mig hur jag får mitt Wii att eventuellt kunna acceptera ett Wii-Spel från t.ex. USA, men allt jag hittar är alldeles för komplicerat för mig. Brickat hit och uppdateringar dit, jag fattar ingenting.
    Ni får sitta och sucka och rulla ögonen om ni vill men jag skulle verkligen bli glad om nån skulle kunna förklara, så enkelt som möjligt, hur man kan få sitt Wii att kunna ta andra Regions Spel.
    Med lätta ord som, "sladden ska in i uttaget" eller "gå in på menyn sen -blah- sen -blah- tryck på -blah- så blir alla glada" vore väldigt snällt!
    Tack på förhand.

    //Millan

    Edit: Jag har nu fått hem ett importerat spel, Harvest Moon: ToT och det verkade gå bra i början, jag fick updatera och sen "starta" spelet, men sen fryser skärmen på nån söt bild och Joysticken stänger av sig. Antar att det är "Brickat"? Finns det nåt sätt att få det att fungera ändå eller ska jag kyssa mina pengar farväl och köpa en ny konsol?

    Edit2: Tror inte det är Brickat, gamla spel, aka EU spel, funkar som de ska. Jag kan inte komma vidare med just det Amerikanska spelet. Tydligen kan konsolen läsa av tills man trycker "Start" på Wii menyn då kommer den söta bilden och joysticken lägger av. Man kan inte heller stänga av konsolen eller gå tillbaka, men man kan trycka ut skivan. Jag fick lov att dra ur elkabeln för att starta om, och testade då EU Zelda vilket funkade finfint.
    Måste jag chippa om mitt Wii eller finns det andra sätt?

    Och vet inte om det är relevant, men när USA skivan fixade updateringen fick jag 2 Newscast och 2 Weather Forecast Channels. Har inget emot dem men undrar om de gör någon skada?

    Edit3(Börjar bli jobbigt, eller hur?): Ok, Ok, Jag är en otålig noob, som skapade mitt eget thread med frågor som redan svarats på otaliga gånger. Jag har hittat de flesta svaren jag söker. Men vissa frågor återstår. De kanske, även de, har svarats på redan men jag är nog både blind och dum för jag hittar dem tamejtusan inte.

    1.Om jag redan har original skivan fast i NTSC-US format, om jag fattat det rätt. Kan jag då använda den skivan på något sätt? Eller har jag kastat pengarna i sjön?
    2.Om jag inte har mitt wii kopplat till varken dator eller internet finns det inget att göra då? (Förutom rulta till affär'n och skaffa några sladdar.)
    3. Jag hittade en nedladdningsbar fil för det spel jag är ute efter, och har läst på forumet om bränningar och sånt, men det var ca. en miljard filer i den mappen och alla snackar bara om en eller två .rar eller .iso filer, så min hjärna exploderade där. Vad är det man letar efter?
    4. Man måste ha DVD+/-R Skivor för att bränna? Inte vanliga gammalmodiga vad-det-nu-är-CD skivor? Antar att det är DVD som krävs men vill vara säker så inte plånkan min lider i onödan.

    Skulle bli så glad om nån kunde hjälpa mig, jag är nära frustrations-tårar nu.

    Ni får gärna sitta och skratta er hesa över mitt totalt o-existerande vetande, det bjuder jag på.
    Last edited by Millan; 2008-10-08 at 00:39. Anledning: Ny Info! Igen!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Dalarna
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Heheh

    Jag ser, efter att ha kollat runt en hel massa, att de flesta frågor jag har redan har blivit svarade på. Får en att känna sig dum, men skulle ändå vilja ha lite info om det hela om det går bra...
    Måste jag köpa en ny skiva för att kunna bränna över "ISO'N" från mitt köpta spel och ändra Region koden?
    Och måste man då ha speciella skivor eller DVD/CD skivor från vanliga Data-tillbehörs affärer?
    Ni får ursäkta mig om jag är jobbig, jag har tålamod och koncentrations förmåga som en punkterad blåsfisk...
    I Might Not Always Know What I'm Doing, But I'm Usually Quite Aware Of What I've Done.

Liknande diskussioner

  1. Ytterligare en regions fråga
    By Bonkers in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 19:15
  2. Akut Hjälp!
    By DacHt in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 17:04
  3. Xbox Duo X2 HjÄlp
    By JohnnyF in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 23:03
  4. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •