Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vad ska jag göra med min RROD premium box?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow Vad ska jag göra med min RROD premium box?

    Min gamla från Live bannade premium 360 som köptes 2006 fick RROD för ganska länge sedan varpå jag köpte en ny arcade och flyttade över hårddisken.

    Nu har den trasiga boxen stått nedpackad under en längre tid och undrar vad jag ska göra med den?

    Lite info om boxen:

    - Bannad från live.
    - Kartong och alla papper finns kvar.
    - Premium version med allt utan handkontroll och hårddisk.
    - Xtreme flashad hitachi läsare.
    - Felkoden var någon vanligt förekommande (kommer inte ihåg exakt vilken men tror det var dåligt lödda komponenter eller något).

    Vad kan jag göra med denna? Vad har ni andra i samma sits som mig gjort med era gamla boxar? Finns det något som helst värde i detta och hur får jag ut det i så fall? Jag vill bli av med det och undrar alltså om det finns folk som ser något värde i detta och hu rmycket ungefär?


    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Reparation kostar 1000:-, ny arcade kostar väl c.a 1500:- så det är gränsfall på värdet i att reparera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Kostade det inte 500:- att reparera för en tid sedan? Eller jag kanske har drömt...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Kostade det inte 500:- att reparera för en tid sedan? Eller jag kanske har drömt...
    700 kr, sen ruttnade vi ur på att det kom så många o att reservdelspriserna gått upp o sånt

    1000 kr o tjatar man så lämnar vi ut boxarna i befintligt skick
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Aa, okej! Ääh, får väl ta och spara DVD läsaren och komponentsladden och skrota resten om det inte finns nåt värde i det. Laga en bannad gammal box för 1000:- när en sprillans med handkontroll och grejer kostar 1500:- känns ju inte så hett, hehe.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Aa, okej! Ääh, får väl ta och spara DVD läsaren och komponentsladden och skrota resten om det inte finns nåt värde i det. Laga en bannad gammal box för 1000:- när en sprillans med handkontroll och grejer kostar 1500:- känns ju inte så hett, hehe.
    Eftersom den är trasig kan du ju alltid göra ett försök att laga den..

    http://www.llamma.com/xbox360/repair...-clamp_fix.htm

    Såvida det är standardfelet 0102

Liknande diskussioner

  1. Behöver råd/hjälp gällande mediauppspelning på 360n!
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 16:08
  2. Isofil förstor när jag ska bränna spel!
    By simpan93 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 14:07
  3. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 10:38
  4. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 14:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •