Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Byta dvdläsare, från gammal till ny xbox, hur?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Byta dvdläsare, från gammal till ny xbox, hur?

    Hej, min gamla xbox har såklart fått rrod, men jag vill behålla min flashade dvdläsare ifrån den (samsung). Hur gör man för att sätta in den i den nya xboxen isåfall?
    (tänkte ifall det fungerar att läsa in firmwaren från en ny xbox, (oflashbar) till min gamla dvdläsare)

    Någon som vet?

    MVH

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av KOFF Visa Inlägg
    Hej, min gamla xbox har såklart fått rrod, men jag vill behålla min flashade dvdläsare ifrån den (samsung). Hur gör man för att sätta in den i den nya xboxen isåfall?
    (tänkte ifall det fungerar att läsa in firmwaren från en ny xbox, (oflashbar) till min gamla dvdläsare)

    Någon som vet?

    MVH
    Hela Liteontråden berör detta ämne.

    OPm din gamla 360 läsare fungerar kan den spoofas till en ny Liteonbox maskin genom att man läser ut nyckeln ur den o kastar in i din gamla drive.

    Trolleri trollera
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Så om jag förstår dig rätt så kan jag alltså byta ut min samsung läsare från min trasiga xbox, till min nya xbox?

    F.Ö, tips, hur hade ni gjort? Hade ni skickat eran flashade xbox, som helt uppenbarligen är uppbruten för flashning, för reperation och hoppas på en ny xbox. Eller hade ni köpt en Arcade för 1500kr och "moddat" in den gamla Samsungläsaren som man har kvar från den trasiga?

    MVH

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av KOFF Visa Inlägg
    Så om jag förstår dig rätt så kan jag alltså byta ut min samsung läsare från min trasiga xbox, till min nya xbox?
    Ja.

    Citat Original inlägg av KOFF Visa Inlägg
    F.Ö, tips, hur hade ni gjort? Hade ni skickat eran flashade xbox, som helt uppenbarligen är uppbruten för flashning, för reperation och hoppas på en ny xbox. Eller hade ni köpt en Arcade för 1500kr och "moddat" in den gamla Samsungläsaren som man har kvar från den trasiga?

    MVH
    Varför snåla, 1.500 + 1.400 är ingen big deal
    Att skicka en box på service som ser uppbruten verkar lagon korkat, man tigger om at få ett samtal från Ms om att det kostar 80 Euro att laga den
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1500 + 700:- blir det om du lämnar in en egen drive som skall flyttas över :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Ge XBox XBMC access till PCn genom brandvägg?
    By baltazar_dr in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 00:29
  2. Hårddisk från xbox till xbox
    By bynson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 21:10
  3. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51
  4. byta dvdläsare från hitachi till samsung
    By nnorman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 19:06
  5. Från PC till Xbox hjälp
    By Bigchin in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •