ja har en exakt likadan men i FW 3.60 .. kan du hjälpa mig att flasha den??
ja har en exakt likadan men i FW 3.60 .. kan du hjälpa mig att flasha den??
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Jag köpte en PSP på Siba i Göteborg 21/10. Lådan ser ut som i första inlägget men nu vågar jag inte öppna den för att se färgen på kretskortet. Vad göra?
Finns än så länge inget sätt att se skillnad utan att öppna som jag har förståt.
Var bara försiktig när du pillar loss den lilla klisterlappen så att du kan lämna tillbaka den om det är V3.
Annars kan du fråga pendragon hur stor risken är att det är en V3 innan du öppnar, är det den nya modellen (PSP 3000) så kan du iaf INTE flasha den.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Tack Xager. Det är definitivt inte PSP 3000, det vet jag.
Vad säger du Pendragon, hur stor är chansen?
Siba är den första butiken förutom Mediamarkt som fått in v.3
Finns en anledning också varför vi har slut på PSP enheter själva o har jobbigt med att få tag på dem
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
OK, jag har öppnat lådan och skruvat ut dom 2 små skruvorna. Sedan då?
Asch, glöm det. Det ser ut som en grön krets innanför locket. Förhoppningsvis är det OK att flascha i så fall. Inte dåligt för 1161 kr hos Siba
Last edited by younso; 2008-11-11 at 12:50.
Skriva upp skruvar ?????
NEJ ta loss batteriluckan "bajonettfäste" och innan du lägger i batteriet titta lägnst upp enligt BILDERNA jag postat!
/ Pendragon
Det är lugnt Pendragon, jag insåg mitt misstag ganska snabbt . men som sagt den var ett grönt chip som jag såg.
Bör inte vara några problem, dock fick jag in ett grönt mobo idag som inte gick att trolla bort
/ Pendragon
Så, ungefär hur lång tid kan det tänkas ta innan man kan börja fundera på att köpa en psp3000?
Har ingen psp idagsläget men har funderat på en ett längre tag nu.
Det lär nog ta ett bra tag innan dom hittar nästa servicetrick på v3, men man kan ju hoppas på att dom har tur hehe
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Jag skulle inte köpa en med v3
Men ja ja, jag kanske gör det ändå för jag har ju bara 6-8 stycken pspor hemma *skratt*
Alltid kul att testa massa skumma saker på en skitmaskin till
/ Pendragon
Enligt psp-hacks.com har v3 korten blivit hackade nu
Original inlägg av PSP-HACKS.com
Hej. Köpte mig en PSP Slim Lite den 11/11. sen kom jag på att det kanske gick att modda den som det gör med ps2-3 och xbox osv.
Efter att ha läst denna tråd börjar jag bli orolig att det inte går med min.
Efter att ha kollat under batteriet så hittar jag följande.
Model: PSP-2004 och den lilla biten av kretskortet är grönt.
Datecode: 8B
Serienummer (gör som han som länkade bilderna på första sidan, redigerar bort några nummer, vet inte om det hjälper men ändå) HC22XXXX7
Går det att chippa/modda denna?
Last edited by Micke?; 2008-11-26 at 20:15.
Blir förvirrad av allt...köpte den nya modellen 3004 så fort den kom ut...och jag förstår mig ej hundra på det där blå/grön bilden...svårt för mig att se om min e blå eller grön...anyway står att min har software 4.20..hur går jagtilväga för att veta om det är möjligt att köra några emulatorer på den?
Om du läser lite ovan så har jag skrivit:
är det den nya modellen (PSP 3000) så kan du iaf INTE flasha den.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Jag kan bekräfta det blå moderkortet som v3.
Köpte min 2008-11-13 på Siba i Malmö, ingen reaktion på Pandorabatteriet.
PSP-2004
OFW 4.01
Date Code 8C
Förhoppningsvis kan någon framöver sammanställa en lista över vilka kort som sitter i vilka versioner, baserad på Date Codes eller dylikt. Lite smått irriterande att inse att man fått en v3 när man öppnat och 'förstört' batteriet.
Får försöka hitta en äldre PSP och lägga den här på hyllan tills det går att modda den. Bra tråd för övrigt, kände inte till färgskillnaden (om det nu går att gå på den).
Testa o se vad som händer o fötter, vissa moderkort är Gröna andra är Blå har jag märkt, så det är ingen 100%ig säherhet
3004 = V3 moderkort = Ingen lösning riktigt ännu
Som sagt, jag har sett vissa v3 moderkort med gröna och blå kretskort
/ Pendragon
eftersom att v3 kortens ipl signering har blivit hackad nyligen borde det inte ta så lång tid innan man kan använda pandora för dem oxo Läs detta för mer info
hmmm jag har det blåa moderkortet... blir till att vänta snällt tills genierna trixar till det... psp slim..
tack för svaret...anledning att jag skaffa psp var för att kunna spela de gamla psp spelen...får väl vänta snällt...måste fråga ändå vilka risker är det med att "chippa" psp?vet att man brukar ändra mjukvaran...men finns det möjlighet att återsälla den helt om man skulle vilja det sen?
Wii + WiiFree
PS2 v14 + Crystal Chip 1.1
XBOX Crystal v1.6 + Xecuter2 + 200GB Hitachi
GameCube Mario Kart Edition (not modded)
PSP-1000 v5.0 M33
PSP-2004 (TA-088v3, not modded ...yet)
NDS (old)
GBA SP L.E. Pokemon Ruby Red
Wii + WiiFree
PS2 v14 + Crystal Chip 1.1
XBOX Crystal v1.6 + Xecuter2 + 200GB Hitachi
GameCube Mario Kart Edition (not modded)
PSP-1000 v5.0 M33
PSP-2004 (TA-088v3, not modded ...yet)
NDS (old)
GBA SP L.E. Pokemon Ruby Red
var inne på sonys hemsida..d har ny mjukvara för uppdatering av psp...5.0..
ska man uppdatera elle bättre vänta på att någon knäcker koden?
/ Pendragon
sorry menade ej gamla psp spel..utan de gamla supernintendo spelen..16-bitmaskinen..
Hur går det med V3? fortfarande inget?
/ Pendragon
Bookmarks