Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: HDMI Blaster konvertera component / vga signal till hdmi

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16

    HDMI Blaster konvertera component / vga signal till hdmi

    HDMI Blaster produktbilder som visar både hdmi output samt component /vga input samt manualsidan (dock måste du vara inloggad i forumet för att kolla)



    produktlänk: Hdmiblaster
    Attached Images Attached Images
    Last edited by psytroll; 2008-10-09 at 09:40.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Funkar bra för Amiga datorer?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Herbman Visa Inlägg
    Funkar bra för Amiga datorer?
    Har den VGA-utgång så ja....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29


    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Fett! Tack!

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    41
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Herbman Visa Inlägg
    Fett! Tack!
    Vad ser du så lycklig ut för? Han säger ju effektivt nej. Nu specificerar du inte exakt vilken Amiga du tänker på, men det stora flertalet klarar inte av VGA, helt enkelt eftersom uppdateringsfrekvensen för den utgående signalen är för låg. (15,750 Hz) För SPEL är det värre än så, även om den här boxen av en slump skulle klara av att hantera en så lågfrekvent videosignal, så är upplösningen normalt 320z256(PAL) eller 320x200. (NTSC) I undantagsfall är det 640x256 respektive 640x200 som gäller. (interlace) I Workbench, och mjukvaror som körs där under, samt en del demon har man lite bättre nyttjandegrad, och kommer upp i 704 × 576 respektive 704 × 484. (overscan) Få spel ligger i den ändan av skalan, det enda jag känner till är Super Gem Z, KAIKO. 352x272/704x544.

    Efter vad jag kan läsa mig till, kräver Blastern 800x600 som minimum input signal, och då troligen även minimum 30Hz... Körd på samtliga nivåer med andra ord. Men eftersom det här bara är teori, och det är över ett halvår sedan frågan ställdes... Hur gick det?
    B!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mr_B Visa Inlägg
    Vad ser du så lycklig ut för? Han säger ju effektivt nej. Nu specificerar du inte exakt vilken Amiga du tänker på, men det stora flertalet klarar inte av VGA, helt enkelt eftersom uppdateringsfrekvensen för den utgående signalen är för låg. (15,750 Hz) För SPEL är det värre än så, även om den här boxen av en slump skulle klara av att hantera en så lågfrekvent videosignal, så är upplösningen normalt 320z256(PAL) eller 320x200. (NTSC) I undantagsfall är det 640x256 respektive 640x200 som gäller. (interlace) I Workbench, och mjukvaror som körs där under, samt en del demon har man lite bättre nyttjandegrad, och kommer upp i 704 × 576 respektive 704 × 484. (overscan) Få spel ligger i den ändan av skalan, det enda jag känner till är Super Gem Z, KAIKO. 352x272/704x544.

    Efter vad jag kan läsa mig till, kräver Blastern 800x600 som minimum input signal, och då troligen även minimum 30Hz... Körd på samtliga nivåer med andra ord. Men eftersom det här bara är teori, och det är över ett halvår sedan frågan ställdes... Hur gick det?
    B!
    Jag tackade enbart för att ha fått ett svar. Har ett par gamla monitorer samt en gammal tjock-TV som jag använder till mina Amigor. Funkar ju fint så länge men vill ha någon form av converter framöver!

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    41
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Herbman Visa Inlägg
    Jag tackade enbart för att ha fått ett svar. Har ett par gamla monitorer samt en gammal tjock-TV som jag använder till mina Amigor. Funkar ju fint så länge men vill ha någon form av converter framöver!
    Ah. Vad är det för Amigor du sitter med? Jens Schoenfeld, killen bakom Individial Computer håller på att ta fram en ny scandoubler, "Indivision AGA MKII" Än så länge låter det som om man kommer drabbas av lite hackig scroll, pga att uppdateringsfrekvenserna inte kommer överens riktigt, men med DVI-I/DVI-A kommer det åtminstone bli framtidssäkert. (DVI-I blir ju HDMI med en adapter och DVI-A blir VGA...)

    Förlåt om det blev något off-topic, kanske skulle skickat det som ett PM i stället?
    B!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ingen fara, det är bara bra att du kommer med tips på produkter som funkar bättre till dom här riktigt gamla maskinerna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mr_B Visa Inlägg
    Ah. Vad är det för Amigor du sitter med? Jens Schoenfeld, killen bakom Individial Computer håller på att ta fram en ny scandoubler, "Indivision AGA MKII" Än så länge låter det som om man kommer drabbas av lite hackig scroll, pga att uppdateringsfrekvenserna inte kommer överens riktigt, men med DVI-I/DVI-A kommer det åtminstone bli framtidssäkert. (DVI-I blir ju HDMI med en adapter och DVI-A blir VGA...)

    Förlåt om det blev något off-topic, kanske skulle skickat det som ett PM i stället?
    B!
    Kul att du frågar då jag sitter på ett ganska bra gäng Amigor! Köpte en lot för några år sedan, fyndar lite ibland samt har kvar tre pärlor från förr också. Sist jag kollade hade jag i runda slängar 30 st. Mestadels 500a då, men även ett par 500+ samt några 600HD 600 1200HD och 1200. Har en 500 och en 1200HD uppe och resten nerpackat. Måste ju sälja av några stycken framöver, alla utom tre maskiner går klockrent.. Nåväl, Tack för ditt tips, ska kolla upp genast! Hoppas iaf finna en schysst lösning i framtiden för att slippa sitta med dessa gamla monitorer (även om det är lite nostalgiskt i sig).. Brukar koppla upp 500an mot tvn via rca, funkar helt ok trots allt.. Nu går jag ju väldigt ot här men lovar att inte skriva mer om detta.

    Happy gaming!

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. xbox kontroller till xbox360
    By traxstar7 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 17:24
  3. Flytta spel till PC och sedan till ny HDD?
    By Joukko in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 11:37
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •