Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 91

Diskussion: Guide - Hur du får en 360 att leva längre

  1. #31
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag köpte mitt 360 sommaren 2006 och det var core paketet. Den låter så in i helvete och det är mycket mer än andra 360 som är lika gammla. Det konstiga är att den inte dött än som nästan alla gör och jag har spelat mycket på min. Nu önskar jag nästa att den går sönder så man får ett nytt (som förhoppnings vis är tyst) men det var ju länge sen jag köpte den så grantin kanske har gått ut... Hur lång garanti har man, och varför dör inte mitt 360?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av insert name Visa Inlägg
    Jag köpte mitt 360 sommaren 2006 och det var core paketet. Den låter så in i helvete och det är mycket mer än andra 360 som är lika gammla. Det konstiga är att den inte dött än som nästan alla gör och jag har spelat mycket på min. Nu önskar jag nästa att den går sönder så man får ett nytt (som förhoppnings vis är tyst) men det var ju länge sen jag köpte den så grantin kanske har gått ut... Hur lång garanti har man, och varför dör inte mitt 360?
    ring in nu med det samma och säga att du har RROD, om den inte har RROD när den kommer in så byter dom ut den... du har 3 års RROD garanti...

    angående att den inte gått sönder ännu kan vi inte svara på, men jag kan säga såhär... min morbrors core gick sönder nyligen det var också första gången för den, och hans garanti hade gått ut men fick den lagad ändå
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ring in nu med det samma och säga att du har RROD, om den inte har RROD när den kommer in så byter dom ut den... du har 3 års RROD garanti...

    angående att den inte gått sönder ännu kan vi inte svara på, men jag kan säga såhär... min morbrors core gick sönder nyligen det var också första gången för den, och hans garanti hade gått ut men fick den lagad ändå
    Vadå kan jag ringa in och säga att den har rrod fast den inte har det och skicka in den? Får jag en ny fast den inte har rrod? Det låter ju jävligt konstigt...

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av insert name Visa Inlägg
    Vadå kan jag ringa in och säga att den har rrod fast den inte har det och skicka in den? Får jag en ny fast den inte har rrod? Det låter ju jävligt konstigt...
    ja, du kan ringa in för RROD även om den inte har det, ibland kan det räcka med att man startar om boxen, och ibland så kan det fungera när den kommer in hos dom... ring in som RROD så får du antingen en ny box eller nytt moderkort/DVD
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ja, du kan ringa in för RROD även om den inte har det, ibland kan det räcka med att man startar om boxen, och ibland så kan det fungera när den kommer in hos dom... ring in som RROD så får du antingen en ny box eller nytt moderkort/DVD
    kan jag inte "beställa" en reparation på deras sida? På telefon kanske dom ställer massa frågor om det som jag inte kan svara på. Om dom bara byter moderkort blir den väl inge tystare, bara om dom byter hela kryss-lådan?

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Nope, du måste ringa upp de och prata med supporten. Förresten, har du flashat din xbox?

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av insert name Visa Inlägg
    kan jag inte "beställa" en reparation på deras sida? På telefon kanske dom ställer massa frågor om det som jag inte kan svara på. Om dom bara byter moderkort blir den väl inge tystare, bara om dom byter hela kryss-lådan?
    Ringer du dom och säger att den fått RROD kommer dom be dig kolla på Power supply'n, och frågar: Lyser den rött, grönt eller oranget? då ska du svara "den lyser grönt" du varken ljuger eller säger fel den lyser grönt när den fungerar som den ska, annars lyser det rött/oranget...

    vad gäller moderkort så låter den mindre då den drar mindre ström och alstrar mindre värme vilket i sin tur gör att fläktarna inte behöver arbeta lika hårt. utöver detta så byter dom ut allt som är påväg att gå sönder när du har den inne på service...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag har inte flashat den. Men jag ska alltså säga att powersupplyn lyser grönt? Måste inte den ha pajat för att den ska repareras? Du sa att dom ska byta allt som håller på att gå sönder, min gör ju inte det vad ska dom då göra när märker det?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inte så att du kan veta om något är påväg att gå sönder, dom har verktyg för att ta reda på detta, du kan säga att RROD kommer och går, och vill att dom fixar det... då kan jag nästan garantera att dom inte kollar den jätte noga om den faktiskt har fått RROD eller inte... jag vet många som gör så precis innan garantin går ut... då får man nämligen "nya" grejer i boxen, vilket gör att den lever längre innan det är dags för en ny/homebrew fix
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    har du gjort det här efter som du vet allt? kan du säga vad dom typ kommer att ställa för frågor så jag är bered :P

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av insert name Visa Inlägg
    har du gjort det här efter som du vet allt? kan du säga vad dom typ kommer att ställa för frågor så jag är bered :P
    Jag har skickat in min 360 2 gånger och ringt åt min brorsa, varje gång har dom sagt samma saker mer eller mindre, dom frågar först vad dom kan hjälpa dig med, ditt svar: Min box blinkar rött

    Nästa fråga är: Kan du kolla på Ström adaptern, Lyser den grönt eller har den någon annan färg? svar: Den lyser grönt

    sedan har jag för mig dom frågar efter adress till dig, om inte så säger dom iaf att du får skicka in den för reparation (OM du har garanti kvar, risken finns att du inte har det...) du kan även be dom skicka ut packmaterial, då slipper du betala för det också UPS kommer och hämtar den hos dig sen...

    (OBS: Formuleringarna jag använde mig är INTE identiska med hur dom säger varje tekniker säger sakerna på olika vis... men du förstår på ett ungefär vad dom frågar ändå ^^)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Så jag säger bara att tre lampor lyser rött på min konsol. Då frågar dom vilken färg ström adaptern (vart fan sitter den btw?) har. Då svara jag grönt och sen frågar dom om addres eller blir fler frågor för det låter lite, lite Om UPS hämtar den, måste jag skaffa packning och kartong eller det borde väl dom fixa?

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Det är dosan som sitter på elkabeln. Dom borde fråga om Ups ska komma med packnings tillbehör..

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av insert name Visa Inlägg
    Så jag säger bara att tre lampor lyser rött på min konsol. Då frågar dom vilken färg ström adaptern (vart fan sitter den btw?) har. Då svara jag grönt och sen frågar dom om addres eller blir fler frågor för det låter lite, lite Om UPS hämtar den, måste jag skaffa packning och kartong eller det borde väl dom fixa?
    Dom skickar inte alltid ut packmaterial till folk, ibland skickar dom bara ut packsedel via e-mail, men du kan kräva att dom ska skicka ut packmaterial

    om dom frågar vilka lampor som blinkar är det dom röda enligt min ASCII bild nedan:

    / \
    \ /


    (om den står upp)
    Last edited by Swizzy; 2009-04-30 at 13:55.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dom skickar inte alltid ut packmaterial till folk, ibland skickar dom bara ut packsedel via e-mail, men du kan kräva att dom ska skicka ut packmaterial

    om dom frågar vilka lampor som blinkar är det dom röda enligt min ASCII bild nedan:

    / \
    \ /


    (om den står upp)
    Ska det inte vara den uppe i högra som ska vara svart?

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det stämmer nog när jag tänker efter, sorry... har min 360 liggandes då blir det lite fel när man tänker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det stämmer nog när jag tänker efter, sorry... har min 360 liggandes då blir det lite fel när man tänker
    Har du aldrig funderat på vad den där prylen som rasslar när du skakar på din 360 egentligen har för syfte?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har du aldrig funderat på vad den där prylen som rasslar när du skakar på din 360 egentligen har för syfte?
    Jo, jag vet vad den har för syfte, men hade för mig det var åt det hållet ändå... var rätt trött när jag skrev det där också :$
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    juste en bra grej att veta, var får jag tag på numret till supporten =] ?

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Xbox.com

  21. #51
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Telefon Hjälp via telefon:020 79 11 33eller +46 858536524 från en mobiltelefon. Det måste väl vara rätt nummer?

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av insert name Visa Inlägg
    Telefon Hjälp via telefon:020 79 11 33eller +46 858536524 från en mobiltelefon. Det måste väl vara rätt nummer?
    japp det ser ut att vara rätt, om det är vad som står på xobx.com den svenska sidan så är det rätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #53
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    hehe, jag har fortfarande inte ringt men en fråga innan jag gör det. kan inte dom kolla med något om den har fått rrod? om dom kan det är jag ju körd...

  24. #54
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Japp dom ser om den vart inne på service förut

  25. #55
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    jag menar att jag kommer ju säga att den har rrod men den har ju inte det och jag vill veta om dom kan kolla det

  26. #56
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Ja det kan dom ju när du skickar iväg den tror dom brukar prova den innan , Men ta ut fläkten och sätt på 360 ett tag så har du det, Och sen stoppa in fläkten igen.

  27. #57
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    går inte garantin ut om man öppnar burken?

  28. #58
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Jo men om man öppnar snyggt ser dom ju inget

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad du än gör, GÖR INTE som allewii sa precis, det kan slå tillbaka... visst kan dom kolla om det verkligen är något fel på den, men om du säger att den rrodar när du inte har hdd eller några extra tillbehör och att ström sladd fungerar som den ska, och att det inte är något fel på din AV kabel kan dom inte göra mycket annat än ge dig en ny box
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad du än gör, GÖR INTE som allewii sa precis, det kan slå tillbaka... visst kan dom kolla om det verkligen är något fel på den, men om du säger att den rrodar när du inte har hdd eller några extra tillbehör och att ström sladd fungerar som den ska, och att det inte är något fel på din AV kabel kan dom inte göra mycket annat än ge dig en ny box
    menar du att jag inte ens behöver skicka in den? nä de kan du inte, dom måste ju få tillbaka en låda men vad händer om dom får reda på att den inte har rrod? kan jag skaffa rrod på nåt sätt(inte genom att ta ut fläktarna dårå )

Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. guide för hur man bränner xbox 360 spel
    By Fripp33 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 12:59
  3. Bränna xbox 360 spel hur?
    By doublev in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 84
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 13:10
  4. Hur kan spela brända spel utan att chippa wii och xbox?
    By maddikken in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 20:21
  5. hur får jag iso o cso spel att funka ???
    By flasch in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 11:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •