Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Wiimote känslighets problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18

    Wiimote känslighets problem

    Hej,

    Jag har ett irriterande problem, när jag försöker spela Rayman Raving Rabbits så får jag upp ett medelande "Please position yourself closer to the tv screen". Skall tilläggas att det ej alltid har varit så här, fungerade bra för ett år sen, sen har jag haft uppehåll från detta spel

    Kruxet är att det är endast i detta spel jag får detta problem inga andra spel har några problem med känsligheten. Har provat att ändra känsligheten i wii settings utan förbättring, om jag flyttar mig närmare tv:n så fungerar det.

    Någon annan som haft något liknande, sitter på en wiikey maskin och en verbatim dvd, men tror inte det borde spela någon roll :S

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Har inte wii men det kan nog gå om du flyttar din sensor bar närmare dig (gissning)
    Buuuuh!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av david311 Visa Inlägg
    Har inte wii men det kan nog gå om du flyttar din sensor bar närmare dig (gissning)
    Det stämmer bra det, dock känns det inte som en lösning då andra spel fungerar även om jag står betydigt längre bort. Jag ser alltså bara detta problem när jag kör spelet "rayman raving rabbits", jag har inga problem att köra andra spel som tex "rayman raving rabbits 2" eller "super mario galaxy"

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Är det original eller en backup? Om du ev kör en backup kanske du kan ta en ny backup och testa? Tänkte eftersom det är det enda spelet du har problem med borde det väl kopplas till det..

    Har du satt högsta sensitive i settings också? Jag hade problem när den stod i mitten och nu har jag den näst högsta och det funkar kanon. Sitter väl då ca 3m från TV:n..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Är en bränd skiva, men har redan testat gjort en ny backup skiva (verbatim) utan resultat, har även fipplat o testat med en massa inställningar för känsligheten utan att få det bra.

    Börjar fundera på om det kan va mjukvaran i Wii:t eller på chippet (Wiikey) som strular... i värsta fall får jag backa dom och prova.

Liknande diskussioner

  1. Problem Med NHL 09 "Disc unreadable"
    By doublev in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 23:00
  2. HDD-byte, problem... problem...
    By Danny_Boy in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 11:27
  3. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15
  4. Problem med streaming!!:S
    By bucko in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:28
  5. Problem med mitt M3Lite(MSD)
    By jack_bauer in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •