Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Problem med att bränna 360-spel med min HP dvd640...

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20

    Problem med att bränna 360-spel med min HP dvd640...

    Problem med att bränna 360-spel med min HP dvd640

    --------------------------------------------------------------------------------

    Jag försöker få det att funka med min HP dvd640b-brännare, men icke.
    I de guider jag läst står att man ska ange booktype i ImgBurn exempelvis, men detta går Ej att göra med brännaren...

    Finns det ngt sätt att kringgå detta för att lyckas med bränningen?

    Vill ju VERKLIGEN inte köpa en ny j-a brännare

    Tacksam för all hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Har du testat att bränna ut ett spel?
    Jag har bränt ut spel med diverse olika brännare och aldrig bytt mig om booktype. Jag har aldrig haft några problem.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Booktype har man nog inte behövt ställa om sedan xtreme 1.1 eller nåt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    @Enlund:
    kan inte bränna ut eftersom jag får meddelande: Device isnt ready, waiting for media...

    @Hansi:
    ok, bra om det är så då. Då förstår jag inte varför jag inte kan bränna?

    Jag kan inte trycka på Write-knappen i ImgBurn. Felmedelande enl ovan....

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
    @Enlund:
    kan inte bränna ut eftersom jag får meddelande: Device isnt ready, waiting for media...
    Vad har du för skiva i då?
    +R DL hoppas jag..... märke?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Jag använder TDK +R DL - i brist på Verbatim...
    Har förstått att Verbatim rekommenderas, men nog borde brännarn åtminstone kunna läsa att det är en DL-skiva som sitter i?!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vissa lasrar gillar Vissa skivor bättre än andra skivor, lite oms vi killar när vi spanar efter brudar på krogen

    Jag kan dra en mer teknisk förklaring då jag ändå laborerat mycket med lasrar i skolan men det käns som en mer jordnära jämförelse duger oftast då man talar med TV-spels människor *Många inbitna ser inte ens tjjer på det sättet eller är för kräsna helt enkelt"

    Problemet kan vara att just din laser i din box har svårt att fokusera informationen som reflekteras av mediats yta.
    Läsaren låter en Laserstråle belysa mediat för att reflektera gropar i mediat som ettor o nollor men beroende på mediat den reflekterar strålen från och faktorer så som vinkel, material i sammansättningen av plasten etc. så kanske den ser informationen lite grummligt och har därför svårt att tolka dessa ettor och nollor. Det som då händer är att lasern försöker korrigera detta genom att dels fokusera bättre "Öka och sänka fokus som du håller ett förstoringsglas ovanför en myra en solig dag för att fokusera en stråle..."
    Tänk dig Solen som Lasern och Förstoringsglaset som linsen i din DVD läsare.
    Myran är Toast när strålen samlas på en plats och du ser vad som händer likt ytan som registrerar informationen i läsaren
    Har du synfel och glömt glasögonen eller skit i ögonen måste du kanske kisa eller annat för att se vad som känder och lasrar fungerar lite på samma sätt
    Last edited by Pendragon; 2008-10-14 at 08:21.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Tackar

    Ser på andan i detta svaret såväl som andra svar, att du tycks ha tunnelseende vad gäller ditt intresse för tjejer ALLA svar formuleras som jämförelse med tjejragg - HAHA


    Jag kan alltså sammanfatta ditt svar med att det är bara att prova skiva efter skiva, märke efter märke tillls min brännare hittat sitt ragg då?
    Det blir dyrt det....

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
    Tackar

    Ser på andan i detta svaret såväl som andra svar, att du tycks ha tunnelseende vad gäller ditt intresse för tjejer ALLA svar formuleras som jämförelse med tjejragg - HAHA
    Lättast för hormonstinniga ungdomar o Gaymers att förstå sig på

    Citat Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
    Jag kan alltså sammanfatta ditt svar med att det är bara att prova skiva efter skiva, märke efter märke tillls min brännare hittat sitt ragg då?
    Det blir dyrt det....
    Nja, egentligen behöver du bara prova med Verbatim Silveryta och Verbatim Printable
    Eller en till skiva av ett kasst märke

    Verbatim fungerar till 98% på alla maskiner.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    ok, får se om det räcker så...

    Problem att hitta Verbatim i Karlskrona dock verkar det som. Vill ju gärna veta att det funkar innan jag beställer hem en spindel såklart

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
    ok, får se om det räcker så...

    Problem att hitta Verbatim i Karlskrona dock verkar det som. Vill ju gärna veta att det funkar innan jag beställer hem en spindel såklart
    Vi säler dem styckvis för 50:- + frakt om du nu måste
    Frakten ligger ungefär på 70 kr med Jiffykuvert.
    120 kr totalt då mao
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Ja, bara att krypa till korset då...

    Verbatim som jag fick tag i efter mkt letande, funkae alldeles utmärkt

    Skandal tycker jag dock att brännarn inte ens klarar av att se att det faktiskt ligger en DL-skiva i släden?

    Men nu är jag glad igen=)

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Att brännaren inte ser skivorna kan avhjälpas med en Firmware uppdatering eller Brännarbyte
    Brännare är ju färskvara nuförtiden *skratt*
    De håller inte hur länge som helst.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 save problem
    By Selver in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 11:00
  2. Problem med att ansluta Wii trådlöst
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 09:15
  3. Problem med att bränna/få igång ett spel.
    By Alfahanen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 16:30
  4. Problem med att bränna Spel
    By jockenyman in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 14:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •