Hej

Jag har en US version av Rock Band (benämns härmed med RB) och vill nu prova att köpa lite låtar i music store (benämns härmed med MC) på Playstation Network (PSN).

När jag går in via spelet till MC så står det "Already purchased" på ALLA låtar. Googlade lite och det visade sig att jag var tvungen att gå in via US PSN. Sagt och gjort, jag skapade ett nytt konto med adress i US. Nu kunde jag gå in i RB och via MC till PSN och browsa bland låtarna för att köpa. So far so good.

När det nu kommer till betalning av låtarna måste jag tydligen ha en US kredit kort också (efter lite mer googlande), det har jag ju inte. Mina två vanliga kreditkort var "invalid" tyckte PSN när jag provade att registrera dom. Jag hittade en lösning som andra med success använt sig av som heter Entropay och är ett sätt att få ett virtuellt Visakort, helt lagligt btw. Man laddar sedan sitt virtuella kort med pengar från ditt vanliga kort, lite som PayPal typ.

Jag prova det och registrerade mig som Entropay kund och skapade ett virtuellt kort och provade att registrera det på PSN. Tog inte det heller. Nu hade det gått en antal timmar och jag är nära på att ge upp. Finns det någon som har någon ide om hur man kan göra?

Tack för svar!!

Zy