Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Spoofa Hitachi 59d till Samsung M25

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22

    Spoofa Hitachi 59d till Samsung M25

    Jag ska byta ut min m25 för att den inte läser skivor längre och jag har en Hitachi 59d över som det ligger ixtreme1.4 på.
    Jag vet så långt att jag tar nyckeln ur samsungen och ska lägga det i firmwaren till hitachin.Går det att fixa allt i Firmware toolbox?Någon som vill förklara lite hur det går till?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Läs ur Firmwaren ur DVDn som tillhör maskinen , klipp klistra nyckeln till ett textdokument och läs ur mjukvaran ur den nya drivern, byt nyckel och spoofa
    Står rätt klart hur man gör, men i regel klistra in din nyckel i den nya driverns mjukvara, spoofa sedan till den tidigare driverns märke
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    Är det inte så att man måste lägga in en original firmware i en Hitachi först? Har aldrig spoofat nån sån, men har läst att det går dåligt om man spoofar en redan flashad läsare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    typ
    Det är det Spoofningsfunktionen gör, man klipper in nyckeln till Hitatchins mjukvara, sen får man trolla lite så maskinen tror att det är den gamla driverns som sitter i.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Tack.! jag ska göra ett sista försök med att byta laser i Samsungen innan jag ger mig på det här.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Går det att få driven i mode-b sen om man skulle vilja ändra firmware igen?Tänkte eftersom den tror den är en samsung

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Dragon Visa Inlägg
    Går det att få driven i mode-b sen om man skulle vilja ändra firmware igen?Tänkte eftersom den tror den är en samsung
    Det skall nog inte vara några problem
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Jag har bytt laser på samsungen nu och alla clean disc är borta,med den nya lasern så funkar alla spelen kalas.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Dragon Visa Inlägg
    Jag har bytt laser på samsungen nu och alla clean disc är borta,med den nya lasern så funkar alla spelen kalas.
    kul när det funkar. ett laserbyte eller justering kan göra mycket ibland.

    akta dig för att köra skivor med låg kvalite i den, dumt att det sliter mer än det behöver.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Dragon Visa Inlägg
    Jag har bytt laser på samsungen nu och alla clean disc är borta,med den nya lasern så funkar alla spelen kalas.
    Var köpte du lasern?

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Sök på xbox 360 laser i google så är det första träffen där.Vågar inte lägga ut länken här ifall det bryter mot reglerna

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Eller så köper du reservdelarna hos oss
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=93
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Fast ni säljer inte enbart laser. En ny drive kostar ju 700 och då måste man flasha om + spoofa.

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. PS2 till data skärm samsung 913bm
    By olga75 in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 10:56
  4. Serienummer till samsung ms28
    By snow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 08:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •