Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 35

Diskussion: "Riktigt" gröna DVD (XBox 360) fodral!?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow "Riktigt" gröna DVD (XBox 360) fodral!?

PSXcares gröna fodral är slut, och färgen på dessa ser på deras produktbild inte alls ut att likna den "riktiga" gröna färgen som fodralen på 360-spel har.

Web hallens gröna fodral hade förut en ganska exakt ton och de var dessutom lagom transparanta. När jag skulle gå in och handla ytterligare ett par fodral för andra gången så hade de fått en ny leverans av dessa och de var inte alls likadana. Dessa nya inte alls likadana fodral kör de fortfarande på än idag.

Det jag undrar är nu:

Var kan jag köpa gröna DVD fodral idag som verkligen liknar originalfodralen till 360-spel (gärna fysisk butik i Sthlm City)?

Tack på förhand!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Snyggt citat från en okänd sida

Vi har slut på dem för tillfället o vi hade förut två olika varianter, lite mörkare grön o ljusgröna likt orginal360fodralen.

De dyker väl in när de dyker in igen
    Tills dess ligger nog dina orginalspel du krossat fodralen till säkert i en Cakebox eller så
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Snyggt citat från en okänd sida

Vi har slut på dem för tillfället o vi hade förut två olika varianter, lite mörkare grön o ljusgröna likt orginal360fodralen.

De dyker väl in när de dyker in igen
    Tills dess ligger nog dina orginalspel du krossat fodralen till säkert i en Cakebox eller så
    Hehe vado? Menar du det kursiva? Det var inte menat som ett citat, utan bara som en förklaring till varför jag frågar om andra ställen att köpa gröna fodral på.

Hehe snarare så ligger det en hög med varannan verbatim-skiva och utprintat och skuret cover på fotopapper i hyllan.

Jag begär inte att DU ska tipsa mig om ett annat ställe att handla fodral på, men kanske KAN NÅGON ANNAN GÖRA DET?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Hehe vado? Menar du det kursiva? Det var inte menat som ett citat, utan bara som en förklaring till varför jag frågar om andra ställen att köpa gröna fodral på.

Hehe snarare så ligger det en hög med varannan verbatim-skiva och utprintat och skuret cover på fotopapper i hyllan.

Jag begär inte att DU ska tipsa mig om ett annat ställe att handla fodral på, men kanske KAN NÅGON ANNAN GÖRA DET?
    MEd risk för att de får Cencurfilter eller varningar så
    Googla annars, det brukar hjälpa, annars så får vi in en ny leverans om en vecka eller två

Våra Vita DVD case är slut de med.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Och vad är det för fel med svarta fodral?? känns skivan mer äkta för att fodralet är grönt?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Och vad är det för fel med svarta fodral?? känns skivan mer äkta för att fodralet är grönt?
    inget fel på svarta fodral, har så själv, fast i en låda.. men de ser bättre ut med fodral som liknar orginalen om man vill ha spelen i en hylla.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    inget fel på svarta fodral, har så själv, fast i en låda.. men de ser bättre ut med fodral som liknar orginalen om man vill ha spelen i en hylla.
    Sant, men orka köpa nya hyllor hela tiden
    Jag gick över till Slimcase ett tag men ruttnade på det o skaffade en CD-Mapp för 98 skivor eller så

Claes ohlsson har ett case som ser ut som en gammal XBox, dom var rätt poppis att lägga sina Orginalspel i o kasta fodralen till spelen på vinden
    / Pendragon

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Är det inte bra om man kan urskilja sina "backuper" från sina original i spelhyllan?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Är det inte bra om man kan urskilja sina "backuper" från sina original i spelhyllan?
    Orginalen ligger i kassaskåpet i tryggt förvar o backupperna sliter man på istället
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Får jag använda tråden till att fråga er vad ni gör med spelet på hårddisken efter att ni bränt ut det? Sparar ni eller slänger ni? Hur motiverar ni er handling?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Får jag använda tråden till att fråga er vad ni gör med spelet på hårddisken efter att ni bränt ut det? Sparar ni eller slänger ni? Hur motiverar ni er handling?
    personligen tycker jag om att spara saker, man kan behöva dem igen. saker som är svåra att finna brukar arkiveras, resten finner man lätt igen.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Joo, jobbigt bara när varje spel är på så många gig att spara det om inte skivan krajjar, vilket är den enda anledningen till att jag själv sparar dem på disken.

Det sägs ju dock att alla brända skivor självförstörs förr eller senare.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Det sägs ju dock att alla brända skivor självförstörs förr eller senare.
    som buskar, tomater, människor, papper och allt annat då. dagligt slitage, erosion och ljus etc kan ställa till med mycket. sen beror det mycket på kvalitén av media och hur den förvaras. det är bättre att säga att brända skivor är känsligare för slitage än pressade skivor.

http://www.idg.se/2.1085/1.72224

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    En annan brukar samla en stor och en liten release och på så sätt försöka fördela ut rar-filerna på 3 st skivor :P

Förenklat:

Skiva #1: Part 1 av något spel (4,28 GB)
    Skiva #2: Part 1 av ytterligare ett spel (4,28 GB)
    Skiva #3: Part 2 av båda spelen (runt 4,00 GB tillsammans)

:P

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    En annan brukar samla en stor och en liten release och på så sätt försöka fördela ut rar-filerna på 3 st skivor :P

Förenklat:

Skiva #1: Part 1 av något spel (4,28 GB)
    Skiva #2: Part 1 av ytterligare ett spel (4,28 GB)
    Skiva #3: Part 2 av båda spelen (runt 4,00 GB tillsammans)

:P
    hahaha.. du har aldrig funderat på en extern hdd? detta verkar vara väldigt osmidigt.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hahaha.. du har aldrig funderat på en extern hdd? detta verkar vara väldigt osmidigt.
    Jag har två st som är knökfulla

Först har jag allt på min primära dator, sen läggs allt på de externa som en backup. Sen bränner jag ut de spel jag vill ha på en DL skiva. När diskarna börjar bli fulla bränner jag ut de lir jag vill ha kvar i rar-format på skivor och slänger de som ligger på diskarna

Ja jag vet, jag måste lida av nån sjukdom. Men jobbar man som supporttekniker så vet man vad en hdd-krasch kan göra med en människa :P

Man kan aldrig ha för mycket backup

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Massa gott gott att pryda hemmet med
    http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=389022
    http://www.dustin.se/pd_5010135324.aspx
    http://www.dustin.se/pd_5010087418.aspx

Ja jag vet, jag måste lida av nån sjukdom. Men jobbar man som supporttekniker så vet man vad en hdd-krasch kan göra med en människa :P
    Ehh.. att man får "Hitta" allt på nytt o belasta bredbandet *skratt*

ibland så
    Om man får ont om garderobsutrymme o tvingas flytta pg.av utrymmesbrist kan det nog räknas som lite för mycket
    / Pendragon

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Massa gott gott att pryda hemmet med
    http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=389022
    http://www.dustin.se/pd_5010135324.aspx
    http://www.dustin.se/pd_5010087418.aspx

Ehh.. att man får "Hitta" allt på nytt o belasta bredbandet *skratt*

ibland så
    Om man får ont om garderobsutrymme o tvingas flytta pg.av utrymmesbrist kan det nog räknas som lite för mycket

Man kan alltid hyra lägenheten next door och dunka ner väggen

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Man kan alltid hyra lägenheten next door och dunka ner väggen
    Tja eller bo vägg i vägg med en serverhall o hyra ett skåp
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Först har jag allt på min primära dator, sen läggs allt på de externa som en backup. Sen bränner jag ut de spel jag vill ha på en DL skiva. När diskarna börjar bli fulla bränner jag ut de lir jag vill ha kvar i rar-format på skivor och slänger de som ligger på diskarna

Jag brukade också bränna ut filmer och lite sådant när diskarna blev fulla, tills att jag insåg att DET ÄR BILLIGARE ATT KÖPA NYA EXTERNA HÅRDDISKAR ÄN NYA DVD+R. Kostnaden per gig är helt enkelt billigare på en extern HD från ett normal"fint" fabrikat än på DVD. Och tänk också på hur mycket spill utrymme det blir när man bränner ut DVD filmer tex. Kanske inte du gör men...

När jag insåg detta så köpte jag 2 stycken 1TB externa hårddiskar från Western Digital och började LÄGGA TILLBAKA alla 800 utbrända filmer som jag istället började skicka med tre åtgången till morsan vid varje tvättleverans .

Skippa brännaridén. Det tar kostar bara en massa tid och pengar!
    Last edited by Gatubarn; 2008-10-21 at 11:18.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Jag brukade också bränna ut filmer och lite sådant när diskarna blev fulla, tills att jag insåg att DET ÄR BILLIGARE ATT KÖPA NYA EXTERNA HÅRDDISKAR ÄN NYA DVD+R. Kostnaden per gig är helt enkelt billigare på en extern HD från ett normal"fint" fabrikat än på DVD. Och tänk också på hur mycket spill utrymme det blir när man bränner ut DVD filmer tex. Kanske inte du gör men...

När jag insåg detta så köpte jag 2 stycken 1TB externa hårddiskar från Western Digital och började LÄGGA TILLBAKA alla 800 utbrända filmer som jag istället började skicka med tre åtgången till morsan vid varje tvättleverans .

Skippa brännaridén. Det tar kostar bara en massa tid och pengar!
    Ja och sen går disken sönder så står man där utan 800 filmer, jämfört med om en skiva går sönder och man tappar en dvd film alt 6 xvid filmer.

Nej nog fan är det skönt med skivor så man inte behöver vara så überrädd att man ska tappa diskfan i golvet :P

Sen är det ju rätt najs med 7 mm dualfodral där man kan sätta i covers för serier etc.

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Ja och sen går disken sönder så står man där utan 800 filmer, jämfört med om en skiva går sönder och man tappar en dvd film alt 6 xvid filmer.

Nej nog fan är det skönt med skivor så man inte behöver vara så überrädd att man ska tappa diskfan i golvet :P

Sen är det ju rätt najs med 7 mm dualfodral där man kan sätta i covers för serier etc.

Jag fattar int ehur en disk ska gå sönder. Den står ju bara där. Det har aldrig hänt mig i hela mitt liv (22 år gammal) att en disk har krashat.. Eller jo en intern slave disc var helt plötsligt tom efter en omstart av datorn någon gång runt 2003. Men annars så har aldrig något sådant hänt mig. Jag känne rmig iaf trygg med externa hårddiskar! Sparar massa tid och pengar och allt är så mycket smidigare. Jag kör HDMI från dator till tv också så det är en av anledningarna också.

Det är inte helt omöjligt att det till omed blir lika billigt att spara grejer på 2 stycken externa budget hårddiskar som att bränna ut. Sparar man ut det man vill spara på 2 diskar så är man ganska säker ju. Och det är fortfarande smidigare än att bränna. Fan vad jag hatade att sitta och bläddra i dem där cd albumen! Det var skitkrångligt och jobbigt. Nu så är det bara att söka uppe till höger så hittar man det man vill ha.

Men fortsätt att bränna du om du känner för det. Men det håller inte i längden. Jag tror att du kommer tröttna!
    Last edited by Gatubarn; 2008-10-21 at 12:50.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Jag fattar int ehur en disk ska gå sönder. Den står ju bara där. Det har aldrig hänt mig i hela mitt liv (22 år gammal) att en disk har krashat.. Eller jo en intern slave disc var helt plötsligt tom efter en omstart av datorn någon gång runt 2003. Men annars så har aldrig något sådant hänt mig. Jag känne rmig iaf trygg med externa hårddiskar! Sparar massa tid och pengar och allt är så mycket smidigare.

Det är inte helt omöjligt att det till omed blir lika billigt att spara grejer på 2 stycken externa budget hårddiskar som att bränna ut. Sparar man ut det man vill spara på 2 diskar så är man ganska säker ju. Och det är fortfarande smidigare än att bränna.

Men fortsätt att bränna du om du känner för det. Men det håller inte i längden. Jag tror att du kommer tröttna!
    Nej du har väl inte jobbat som supporttekniker i 7 år heller och vet om kvaliteten på många diskar. Går dom inte sönder av sig själv så lyckas man väl alltid snubbla på dammsugarslangen eller spilla ut ett glas Cola =) Bara för att disken står still så är det ju väldigt många rörliga delar i en disk som lätt kan gå sönder (så länge den inte är en SSD-disk då såklart).

Innan brännarna kom så var det 3,5" disketter som gällde som backup, sen blev det CD och nu DVD. Snart drar man väl över allt på Blu-Ray också när det går ner i pris. Så att jag kommer att tröttna på att bränna tror jag inte då man pysslat med det i 10 år.

Jag säger inte att externa diskar är dåliga, tvärtom, dom är väldigt bra (jag har ju två själv med backup på). Men jag skulle aldrig ha enbart min viktigaste data på en extern disk, aldrig i livet. En vacker dag hör men det underbara klickandet från disken och då vill man hoppa från balkongen. Tänk om du skulle tappar väskan du har diskarna i. Då får du be till gud att inte 2 TB material försvinner rakt upp och ner.

Tappar jag en skiva så försvann en av 1000 kanske. So what?
    Last edited by pemani; 2008-10-21 at 13:32.

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Jag rör aldrig diskarna. De står bara där. Det finns inga sladdar att snubbla på någonstans. Allt är dolt.

De viktigaste 100 giggen har jag dock på en intern disk + backup av det på en extern som ligger i en låda som jag uppdatterar 1 gång i månaden.

Skitsamma. Mitt sätt funkar för mig och ditt för dig! Haha!

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Jag rör aldrig diskarna. De står bara där. Det finns inga sladdar att snubbla på någonstans. Allt är dolt.

De viktigaste 100 giggen har jag dock på en intern disk + backup av det på en extern som ligger i en låda som jag uppdatterar 1 gång i månaden.

Skitsamma. Mitt sätt funkar för mig och ditt för dig! Haha!
    Jo jag ville bara påpeka att även om din disk är på samma plats så har du en magnetskiva i den som snurrar i ex 7200 varv per minut. Så "still" är den definitivt inte .

Men visst är det skönt med externa diskar speciellt då spel m.m. börjar bli så pass stora att det krävs flera DVD-skivor.

Bara Fable 2 tar ju runt en 13 GB = 3 DVD-skivor =/

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    För att återgå till ämndet lite:

hur går det med de gröna fodralen PSXcare? Är de på väg in eller?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vi har beställt sådana + vita till Wii då de med tagit slut

Notis: 22 år och skickar tvätten till morsan *N´uff said*
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Haha ja! Hon bor i närheten, tvättar ändå regelbundet och har inget emot att ta med mitt också när hon ändå håller på. Jag skickar med ett par DVD filmer vid varje leverans som tack, haha!

Jag orkar bara inte och kan inte se när jag skulle få tid att hänga nere i tvätt stugan :P

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    *ler*
    Prova med att boka en tid o se till att inte fastna framför ett tv-spel *ler sött*
    / Pendragon

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Haha ja! Hon bor i närheten, tvättar ändå regelbundet och har inget emot att ta med mitt också när hon ändå håller på. Jag skickar med ett par DVD filmer vid varje leverans som tack, haha!

Jag orkar bara inte och kan inte se när jag skulle få tid att hänga nere i tvätt stugan :P
    Haha får du det strykt och vikt också? =) Det var en billig tvättmaskin..

360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 01:03
  2. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 19:50
  3. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 19:11

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner