Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 61

Diskussion: För er Arcade ägare som inte har någon HD

  1. #31
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    55
    Respekt
    17
    Ja jag vet, emn de hade ju ett alternativ där man kan välja ett minneskort som är gratis istället för en iofs billig hårddisk men har noll pengar så liksom var finns minneskort valet någonstans?

  2. #32
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Fick min HDD idag med budbil!

    Verkar som att man får HDDn gratis och bara betalar för frakten.
    För 140kr kan bara täcka fraktkostnaden.

    Den skickades från Tyskland enligt UPS spårningsprogram.

  3. #33
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Förmodligen är det fraktkostnaden man betalar, dom har nog massa diskar över som dom inte vet var dom ska göra med sen är det förmodligen väldigt genomtänkt, och ett antal marknadsanalytiker som suttit och räknat på det här, hur mycket skulle dom förlora i intäkter på nerladdat material kontra kostnaden för att ge bort gratis hårddiskar till dom som inte har, tror nog dom kommer att tjäna på det i slutändan, dom är ju inga nybörjare direkt

  4. #34
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Dom skickar med 3 Månaders fri Live till dom som inte är anslutna verkar det som så många fortsätter troligen efter dom tre månaderna. Så i slutändan så går nog dom plus.
    Fast sen ändå om dom går back på det så kan dom ju inte lansera nya live och tvinga folk att köpa en 60gb disk för 700kr för att kunna använda det.

    När kommer försäljningen av Arcade upphöra, för det kan ju inte vara vettigt att sälja en konsol som man måste börja med att köpa till en HDD.

    Btw så fick man med lite olika Themes och Arcadespel och några vanliga 360 demos med HDDn

  5. #35
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    Skickar dom med 3 månader live till alla som köper hddn eller är det bara vissa som får med det? Stog nämligen inget om det när jag beställde min hdd:/

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Jag fick då med till min (eller det står iaf hdd+live). Men det kan väl vara så att bara dom som inte haft det tidigare får med det. Jag har inte kört live tidigare.

    Edit: Jag har alltså inte fått paketet ännu. Blev kanske lite rörigt förklarat men i beställningen står det HDD+live.
    Last edited by pemani; 2008-10-29 at 14:44.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  7. #37
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    55
    Respekt
    17

    testade

    Testade detta erbjudandet o det funkade ju prima men jag ahr inte haft sånt tur att jag fått något nytt skal till mn hårddisk xD haha skalet är typ inte helt fastskruvat verkat det som då det är typ lite halft öppet:O och sen är kontakten på den ganska sne xD . men men fort gick det beställde den 12:e fick det nu idag den 14:e

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Funkade kanon för mig också. Dock ser min spritt ny ut. Dom har väl bara stoppat i en ny disk i skalet kan jag tänka mig.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  9. #39
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har en Arcade box och jag var tydligen inte berättigad till en hårddisk,"According to our records you own a console which has enough memory to connect to Xbox LIVE and live the new Xbox Experience. Have fun!"

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av standard01 Visa Inlägg
    Har en Arcade box och jag var tydligen inte berättigad till en hårddisk,"According to our records you own a console which has enough memory to connect to Xbox LIVE and live the new Xbox Experience. Have fun!"
    Så antingen har du redan en hårddisk i eller så har du haft en så att det blivit loggat, förmodligen därför, men om du bara lånat en tidigare så skriv till dom och förklara det, kanske det funkar.

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    hmm bara jag som inte kan välja land? står united states men går inte o ändra :S

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av name123 Visa Inlägg
    hmm bara jag som inte kan välja land? står united states men går inte o ändra :S
    Fast om du går via länken i första posten så ska du komma in direkt på svenska.

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    rensa kakorna så funkar det
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    Jag har ingen hårddisk (eller ok jag lånad av en kompis för ett tag sedan). Detta har gjort att jag inte kommer åt sidan när jag skriver in mitt konsollnummer. Men samtidigt blev min box bannad i går. Jag kan alltså inte ringa in till ms och be att få köpa en?

  15. #45
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    yay fick hem min idag också, funkar perfekt...
    Har en noob fråga dock... va ska man göra med achievement points?
    Trodde man skulle använda dom för att tanka ner saker från internet o så men letat runt som fan med de enda dom vill ha är microsoft points...^^

  16. #46
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av name123 Visa Inlägg
    yay fick hem min idag också, funkar perfekt...
    Har en noob fråga dock... va ska man göra med achievement points?
    Trodde man skulle använda dom för att tanka ner saker från internet o så men letat runt som fan med de enda dom vill ha är microsoft points...^^

    Du har dem till att visa att du spelar mycket? ;-) Man kan försöka få vissa achievements som är svåra och visa typ på att man är... bra.. eller nåt. ;-)
    Du kan inte göra något med dem. De fyller på din gamerscore.

    Points måste du betala för.

  17. #47
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    Fan vad vridet. Jag har en Arcade och på hemmsidan fick jag inte möjligheten att få en hårddisk eller minneskort fan.

    Det står att jag kan nå upp till fullaste xboxs kännslans med det jag har. Och inte säger dom exakt vad det är för något jag har som dom menar att jag har.
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tigersaid Visa Inlägg
    Fan vad vridet. Jag har en Arcade och på hemmsidan fick jag inte möjligheten att få en hårddisk eller minneskort fan.

    Det står att jag kan nå upp till fullaste xboxs kännslans med det jag har. Och inte säger dom exakt vad det är för något jag har som dom menar att jag har.
    har du ringt deras support och frågat?

  19. #49
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    Faktist inte... inte om detta
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tigersaid Visa Inlägg
    Faktist inte... inte om detta
    gör det då!

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av name123 Visa Inlägg
    yay fick hem min idag också, funkar perfekt...
    Har en noob fråga dock... va ska man göra med achievement points?
    Trodde man skulle använda dom för att tanka ner saker från internet o så men letat runt som fan med de enda dom vill ha är microsoft points...^^
    Achievement points är väl till för dom med "liten" så dom ska kunna hävda sig på andra sätt online. Jag har inte ens live
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Achievement points är väl till för dom med "liten" så dom ska kunna hävda sig på andra sätt online. Jag har inte ens live
    achievements är bara till för att visa att man har mer tid än andra.

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    achievements är bara till för att visa att man har mer tid än andra.
    Så kan det väl också va =)

    Kan man få achievement points i WoW? Tänkte den där nissen som lirade nya expansionen typ 24h i sträck och dog eller hur det nu gick. Antingen hade han ruggigt liten eller också hade han bara mer tid :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #54
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    hm la märke nu den såkallade 20 gb man skulle få bara ligger på 13,9... iaf min... hänt någon annan också? Lite surt för då kan man bara ha 2 spel installerade :/

  25. #55
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av name123 Visa Inlägg
    hm la märke nu den såkallade 20 gb man skulle få bara ligger på 13,9... iaf min... hänt någon annan också? Lite surt för då kan man bara ha 2 spel installerade :/
    Så är det tyvärr, disken har en kapacitet på 20 GB, men du kan bara nyttja en viss procent av det, resten går till systemresurser, säg att du har fyllt 13gb och vill flytta en fil på 4 gb, då måste det finnas 4 gb ledigt för att du ska kunna flytta den.

    Därför låser operativet en del av disken.

    Sitter själv med Lost odeyssey på 4 diskar, känns som att jag skulle vilja ha en lite större disk nu får installera en disk, spela den, avinstallera, installera nästa, osv, men gud vad skönt att inte höra den förbannade dvd som låter.

    För dom som har en arcade men inte är behöriga till uppgraderingen. Troligtvis har ni någon gång haft en HD installerad eller ett större minneskort, detta har loggats i boxen och har ni sedan varit uppkopplade mot live så har MS dom uppgifterna.
    Har ni inte haft det så kontakta MS.

  26. #56
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    har alla arcade vit lucka på dvdn?köpte min begagnad men den är kromad på den?

  27. #57
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av standard01 Visa Inlägg
    har alla arcade vit lucka på dvdn?köpte min begagnad men den är kromad på den?
    Alla Arcade har vita luckor, Kromade = Core eller Premium eller Pro.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #58
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    För dom som har en arcade men inte är behöriga till uppgraderingen. Troligtvis har ni någon gång haft en HD installerad eller ett större minneskort, detta har loggats i boxen och har ni sedan varit uppkopplade mot live så har MS dom uppgifterna.
    Har ni inte haft det så kontakta MS.
    Jag tror inte riktigt att det stämmer. Jag har en arcade som från början hade ett 256Mb minneskort.
    Jag har sedan i höstas haft en HDD installerad på min arcade (köpte en från ebay för typ 120kr inkl allt). Har även varit ute på LIVE med denna installerad och laddat ner grejer till den.
    Och när jag för ca en månad sen eller så gick in på denna sida och kollade om jag var berättigad till nån typ av uppgradering så erbjöd MS mig en HDD för 139kr.

    Ja tack tänkte jag och nu har jag två stycken för totalt 260kr

  29. #59
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    sorry för bump, men var det grejer på era diskar när ni fick dom? min hade demos, trailers m.m. på runt 4-5gb när jag fick den.

  30. #60
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av helvete Visa Inlägg
    sorry för bump, men var det grejer på era diskar när ni fick dom? min hade demos, trailers m.m. på runt 4-5gb när jag fick den.
    Min var sopren, fick väl ut en 12-13 GB eller liknande direkt när jag pluggade i den.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Någon som har Speed Kings?
    By Pontius in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 00:06
  3. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •