Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Far Cry 2 USA XBOX360-Goomba

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17

    Far Cry 2 USA XBOX360-Goomba

    Tjohej!

    Recensionsex, någon?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Tjohej!

    Recensionsex, någon?
    tydligen inte.


  3. #3
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Wonderful Synd att man får vänta en vecka med att spel

    Kom med lite kommentarer då int21 vad du tyckte om spelet ifall du lirar innan release

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Wonderful Synd att man får vänta en vecka med att spel

    Kom med lite kommentarer då int21 vad du tyckte om spelet ifall du lirar innan release
    hehe.. visst.. du är alltså en av dem som lider av ban fobi. tråkigt för dig.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Haha, precis... Har inte dragit ut nätverkskabeln på några månader nu, så får väl ha det så

    Eller du, tror du det är nån fara om man drar igång spelet den 21 då det släpps i USA, för det är ju trots allt regionfritt, eller ska man vänta till den 23 för att vara på den säkra sidan?

    Är för övrigt jävligt sugen på att dra igång Saints Row 2 ikväll när man kommer hem från jobbet, eller om man ska vänta till imorgon trots allt
    Last edited by The Joker; 2008-10-16 at 17:27.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Haha, precis... Har inte dragit ut nätverkskabeln på några månader nu, så får väl ha det så

    Eller du, tror du det är nån fara om man drar igång spelet den 21 då det släpps i USA, för det är ju trots allt regionfritt, eller ska man vänta till den 23 för att vara på den säkra sidan?

    Är för övrigt jävligt sugen på att dra igång Saints Row 2 ikväll när man kommer hem från jobbet, eller om man ska vänta till imorgon trots allt
    denna frågan har behandlats massa gånger.. hehe.. inget live.. spela.. personligen så har jag inte på live med tidigare releaser, boxen brukar alltid ha default datum, 2005 lr något då jag inte orkar ändra det varje gång man klipper strömmen, sen är det sunt förnuft vad du stoppar i boxen.

    quotar mig själv.

    jo, lådan kan ant. logga, man vet dock inte om det loggas med korrekt datum och om det används en separat klocka för det. tydligt är ju att klock-minnet försvinner när du drar sladden till din box och det verkar inte ha någon betydelse vad det är för tid. däremot har de korrekt tid på live-servrarna du kopplar upp dig på.

    tror att det generellt sett inte är någon fara att spela spel online innan release när det handlar om 1-2 dagar, det är sådana faktorer som att företag skickar ut spel för tidigt osv. det är skillnad på att lira stortitlar en vecka i förväg etc. när de tex gått ut med varningar om att det kommer att kollas (kanske taktik att skrämma).

    är man osäker vänta till releasedagen med att ens stoppa in spelet i boxen. är man mindre osäker spela det innan releasedagen utan live annars spela på med eller utan live.

    men som crsan säger... ingen kan veta helt 100% men det är lätt att använda sunt förnuft.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Är sjukligt taggad på detta ligger färsk torrent hemma och väntar på uppackning och bränning. Vad jag har läst av de recensioner som finns verkar ju spelet vara grymt imponerande (dra ur träbitar i benet, yummy).

    Jag förstår inte riktigt att folk håller på att försöka spela spel live innan release osv. och frågar om detta är säkert. Ingen vet väl om det är säkert men om man verkligen vill spela spelat innan release så är väl det bästa att köra utan internetkabel minst fram till europeiskt releasedatum. Om de endast loggar timestamps på achievments då man är online borde det vara relativt safe men säg att de sparar loggdatum x antal dagar så är det chanser att de gör checkar strax innan/efter release för att se vilka som har spelat tidigt och bannar dessa. Jag kommer inte dra igång live förrän en bit in i november (p.g.a. fallout 3) för att vara säker. Att köra online innan release är väl bara korkat enligt min mening och inte värt det alls, speciellt inte när det handlar om en vecka till det släpps och tretusen spänn minst för konsoll och chippning.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av nxc Visa Inlägg
    massa text.
    håller med dig ang. live spelandet där. saken är nog den att många enbart spelar multiplayer och aldrig single player uppdragen. de bara kastar sig ut för att spela mot folk etc. själv spelar jag sällan multiplayer innan jag klarat av single player och när man väl klarat det så brukar spelet vara släppt och det är bara att lira där om man vill. andra orsaken att jag föredrar singe player först är att man lär sig spelet och känner sedan till banorna.

    förövrigt är det ett skoj spel.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    farcry 2 va en besvikelse för mig iaf, avig styrning hela spelet känns omständigt och inge coop, saints row 2 däremot är hysteriskt roligt på coop. gt4 känns torrt jämfört med saints row
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    farcry 2 va en besvikelse för mig iaf, avig styrning hela spelet känns omständigt och inge coop, saints row 2 däremot är hysteriskt roligt på coop. gt4 känns torrt jämfört med saints row
    avig styrning? den är bra här, har inga problem alls att kontrollera gubben eller funktioner. sen får du tänka på att gubben rör sig lite mer realistiskt än vanliga fps. kan däremot hålla med om saints row är roligt, även single player.

    nu till min fråga ang. far cry 2.

    är det malarian som gör att man ser suddigt och tillslut svimmar när man springer för mycket eller är det för lite sömn? jag försöker sova/spara då och då men man kanske måste sova mer?

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Fyfan vad detta spel är snyggt. Måste dock säga att jag hittils (spelat några timmar) saknar några feta strider, likt såna som visades i trailer osv. Sen tycker jag att de kunde gjort fordonen lite roligare eftersom man måste åka runt mycket. På det sättet är det likt GTA förutom att GTAs bilkörning är rolig i sig, vilket denna inte är. För mycket transport för att ta ett uppdrag som ges i form av 2 meningar. Lite filmsekvenser eller lite längre konversationer för att bygga upp storyn hade inte skadat imo.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    [QUOTE=int21;194746]avig styrning? den är bra här, har inga problem alls att kontrollera gubben eller funktioner. sen får du tänka på att gubben rör sig lite mer realistiskt än vanliga fps. kan däremot hålla med om saints row är roligt, även single player.

    Ja men liksom "mouse-looken" är sådär såsig, sirapaktig, om du jämför skiten med tex cod4 förstår du vad jag menar, den saknar liksom respons på nå sätt.
    och att öppna dörrar är ju också jävligt brunt, sånna där småsekvenser för alldagliga saker hatar jag. Jag vill kunna slita upp en dörr å skjuta etc samtidigt.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Har nu kört på en del, ca 25% Tycker att det är ett bra spel, men... fan vad frustrerande det är att köra från punkt a till punkt b... Öppna världar i all ära, men man behöver ju inte överdriva Sen tycker jag att det är lite jobbigt att varenda jävel man ser vill ha ihjäl en... Dör man då under en bilfärd till ett uppdrag eller liknande så får man ju börja om hela resan.. Lite jobbigt... Annars är det skitsnyggt, mestadels riktigt verkligt. AI:n kunde varit nåt bättre, hoppas det är fixat till Far Cry 3

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    Jag har kört 20 min nu och kan säga det här just nu iallafall.

    Styrningen var inte imponerande, den var rätt dålig för att vara ett så nytt spel och för att vara en hajpad älskad uppföljare av ett tidigare gillat spel.

    Men grafiken var super, inget fel hitils med den.

    Som sagt styrningen var inge vidare. Det ogillades av mig men grafiken var super bra.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Spelet suger

    Har spelat en stund och är rejält besviken. Hålla på att sova är en grej som stör mig. Vill ju panga rakt igenom. Far Cry 1 var riktigt bra. Det här spelet är långt ifrån samma klass. Tyvärr så håller det inte....

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    är det någon som tycker att sparningar fattas? köper vapen rätt mycket och ett gäng uppdrag åt vapenhandlaren, sparar rätt flitigt men nästa gång man spelar är inte de vapnen upplåsta.. ibland verkar de som inget sparats om man inte kört ett "riktigt" uppdrag mellan sparningarna... verkar stå stilla på 12%.. hm.. räknas inte de uppdragen som man får vid de höga stolparna eller är de bara diamantbonusar?

    *update*
    tror att det är datumet på boxen som kan strula med savegames. då mina savegames var gjorda 2005/11/22 och datumet sedan nollades efter man ryckt strömmen till boxen så gick det inte att spara (det stog att det sparades, men när man kollade load game, så fanns den inte med). detta kanske hjälper någon som får liknande problem. den ville spara när jag ställde fram datum efter 22e iaf. mycket konstigt att tiden verkar spela in...
    Last edited by int21; 2008-10-27 at 17:52.

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    Jag har nu kört till 23%.
    Warren Clyde är död!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Iallafall. Ja, Xboxens Tid spelar roll. Om du slår av strömmen till Xboxen ändras tiden bakåt, för mig blir det 13:00.

    När du sparar spelet så blir spartiden i spelet den minutrar och timslaget det visas i din xbox klocka.
    För att underlätta så Creatar jag alltid en fräsh och ny save, då hamnar den högst upp eller håller koll på minutslaget på min xbox när jag sparar så jag vet samt vilken Akt och procent.


    Nu till min fråga, jag gjorde ett uppdrag att spränga sönder en Vit GAS TANK vid en del gamla lastvagnar som Warren Clyde sa åt mig att göra medans han skulle göra något själv. Efter att jag sprängt den och dödat fiender där så ringer det i mobilen och han säger att jag måste skynda mig till honom och hjälpa honom, när jag väl åker dit så ligger han och håller på att dö, jag ser då några tåg vagnar och fiender, dödar några fiender och försöker Heala Warren men jag ger honom 3-4 sprutor ändå så dör han.

    Ska han dö där? är det något som ska vara så?
    Reputation 2 var jag på och 22-23% ingame
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tigersaid Visa Inlägg
    Iallafall. Ja, Xboxens Tid spelar roll. Om du slår av strömmen till Xboxen ändras tiden bakåt, för mig blir det 13:00.

    När du sparar spelet så blir spartiden i spelet den minutrar och timslaget det visas i din xbox klocka.
    För att underlätta så Creatar jag alltid en fräsh och ny save, då hamnar den högst upp eller håller koll på minutslaget på min xbox när jag sparar så jag vet samt vilken Akt och procent.
    det vet jag, men har du provat att dra ut sladden eller ställa tillbaka datumet innan din senaste save och sparat? för mig sparar den och säger det är ok men ingen sparning görs oavsett du väljer ny save eller sparar över en annan.. stönigt det ska vara så, att det är beroende av datum.. hmm.. jobbigt eftersom jag drar min box sladd ibland och sällan har rätt datum på den.

    sen har jag också en fråga.. har hittat diamant på en sten och en på en tågvagn, har försökt ställa bilar så man kan hoppa upp till dem.. men det verkar inte gå.. kan man köpa schyssta basketskor nånstans eller är det något annat man måste göra för att nå dem?

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    Jag fick syn på en väska på ett tak igår.
    Jag chansa och promenerade upp för en stor och lång stenblock, spurta till spetsen och hoppade vid kanten över till taket.

    Det brukar finnas en kort stege annars som är lite dold som man får hoppa på ett par lådor för att kunna nå men annars får man hoppa på fasta saker som redan finns i närheten.

    Elden och explosionerna i Far Cry 2 är en av dom bästa jag stött på.
    Riktigt imponerande
    Last edited by tigersaid; 2008-11-17 at 18:17.
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:05
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •