Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: Fable 2!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21

Fable 2!

Wohooo! Vet vad jag ska göra i helgen
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Wohooo! Vet vad jag ska göra i helgen
    okej, intresseklubben antecknar. behövdes det verkligen en tråd för detta? länkar till spelet, recensioner, bilder etc. hade uppskattats när man upplyser om ett spel.

spelinfo, bilder, filmer.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    någon som hunnit testa om releasen fungerar osv än? sitter på jobbet så har inte hunnit testa själv :/

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Daanjeel Visa Inlägg
    någon som hunnit testa om releasen fungerar osv än? sitter på jobbet så har inte hunnit testa själv :/
    Funkar!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    okej, intresseklubben antecknar. behövdes det verkligen en tråd för detta? länkar till spelet, recensioner, bilder etc. hade uppskattats när man upplyser om ett spel.
    Snacka om dysterkvist!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Snacka om dysterkvist!
    verkligen inte, men hur skulle det se ut om varje medlem här skapade en tråd så fort de skulle spela något. skapar man en speltråd så kan man ändå erbjuda lite information om det.

"Trådlös handkontroll"

Slipper sladd i helgen!!!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Men hörru, lugna ner dig lite.
    Sluta jämföra som en 5åring.
    1. Det finns väl lite mer att diskutera om i en tråd om ett ny släppt spel än om en handkontroll.
    2. Tråden var mer en information att det släppts!
    3. Om min tråd var onödig, hur nödvändig var din komentar?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Men hörru, lugna ner dig lite.
    Sluta jämföra som en 5åring.
    1. Det finns väl lite mer att diskutera om i en tråd om ett ny släppt spel än om en handkontroll.
    2. Tråden var mer en information att det släppts!
    3. Om min tråd var onödig, hur nödvändig var din komentar?
    1. förstår du ironi?

2. var det? finns en releasetråd för sådant.

3. jag tror det underlättar för folk när de får info om spel. jag såg det som nödvändigt.

4. vad heter denna forumdel? du kan ju börja berätta om spelet nu då, lite synpunkter och så. det borde vara meningen med tråden?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    1. förstår du ironi?

2. var det? finns en releasetråd för sådant.

3. jag tror det underlättar för folk när de får info om spel. jag såg det som nödvändigt.

4. vad heter denna forumdel? du kan ju börja berätta om spelet nu då, lite synpunkter och så. det borde vara meningen med tråden?
    Du kan inte säga åt mig vad min mening var med tråden?
    Som sagt min mening var att informera att den släppts. Antaligen var din mening med ditt medelande att informera om spelet
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    aja nog med tjafset! vad går detta spel ut på egentligen? är det ungefär som Oblivion eller?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    aja nog med tjafset! vad går detta spel ut på egentligen? är det ungefär som Oblivion eller?
    word!

finns youtube videos som kanske klargör det hela. annars kanske detta förklarar lite... har inte spelat det än så bättre än såhär blir de inte.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    har inte spelat oblivion men nu har jag testat detta iaf. det är snyggt och rätt skoj.

har sprungit och samlat ihop massa saker man tydligen ska ha till något. jag antar spelet är att man ska göra massa uppdrag för att låsa upp fler saker.. man kan tydligen få folk glada eller förbannade så jag antar att man kan påverka sin omgivning rätt mycket. helt klart ett spel att fortsätta att lira iaf, de lilla jag provade var positivt. kolla på youtube videon i förra inlägget jag skrev så förstår du nog mer.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Det är aboslut inte som oblivion, eller jo kanske... Men jag har varvat fable 1 typ 3 ggr för så roligt är det. oblivion lirade jag 10 min och brände upp det sen.
    Fable 2 då är man en snubbe som ska bli världenshjälte han måste gå från by till by för att utföra uppdrag, men du kan välja att göra det som god eller ond osv...
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Det verkar ju jävligt snyggt, men är storyn särskilt bra? Det låter inte så roligt att bara springa runt och samla på sig grejer.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Det verkar ju jävligt snyggt, men är storyn särskilt bra? Det låter inte så roligt att bara springa runt och samla på sig grejer.
    Jag tror storeyn på ettan var mycket bättre. Men den är än så länge rätt så bra. Sen kan du ju utveckla din gubbe antingen till magiker eller badboy eller typ legolas o skaffa nya vapen samt kläder. Du kan även gifta dig o bli gay, skaffa ungar köpa bostäder o affärer osv.. Det är rätt så stort o invecklat!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Någon som har testat att lira online? Jag har den onukeade versionen.. vet inte om det är review eller retail.

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Jag tror storeyn på ettan var mycket bättre. Men den är än så länge rätt så bra. Sen kan du ju utveckla din gubbe antingen till magiker eller badboy eller typ legolas o skaffa nya vapen samt kläder. Du kan även gifta dig o bli gay, skaffa ungar köpa bostäder o affärer osv.. Det är rätt så stort o invecklat!
    Ah, en korsning mellan The Sims och Oblivion kanske, fast ändå inte

kaTana: Kanske inte är så smart att gå online än, då spelet inte har släppts varken borta i staterna eller här i europa.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Ah, en korsning mellan The Sims och Oblivion kanske, fast ändå inte

kaTana: Kanske inte är så smart att gå online än, då spelet inte har släppts varken borta i staterna eller här i europa.
    Exakt
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    kan bara beskrivas som skräp, kassa kontroller, kan bara röra sig längst stigar, fult.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Det verkar vara du som har feta fingrar, för jag kan springa runt hur jag vill.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    Kanonlir
    Kanske inte lika "fritt" som i Oblivion.
    Men upplägget är heller inte lika allvarligt alla gånger i detta, och det är bara positivt.

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    hur timar man egentligen sina attacker, vanlig melee menar jag, när är det moment man ska trycka på knappen igen?

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Jag tycker att spelet är ganska snyggt och bra story. Enda problemet är att jag käkade för mycket paj så jag blev fet som en gris

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    hur timar man egentligen sina attacker, vanlig melee menar jag, när är det moment man ska trycka på knappen igen?
    När du ser motståndaren göra attack. Då är det time för counterattack.
    (Men då får du ju inte sitta och tänka på nakna brudar. Man måste vara lite kvick )

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Men det var ju så kort...varvade hela spelet på 4 dagar, provade sedan de 2 andra sluten med på 2 dagar (eftersom jag visste vart jag skulle exackt då), gifte mig på alla omgångar, pökade fnask, betalade snubben under bron för att hålla tyst och tog över 8 hus å värdshus å liknande...

men sen då?

lite besviken faktiskt....
    känns som att ettan tog längre tid, eller?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ader Visa Inlägg
    kan bara beskrivas som skräp, kassa kontroller, kan bara röra sig längst stigar, fult.::
    ¤suckar högt¤
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Någon som vet hur man för över saker till varandra när man kör två player på Fable 2?
    Sen så verkar juh inte som att player 2 sparas då man sparar spelet...Är det så för er också, ni som lirar det??
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Någon som vet hur man för över saker till varandra när man kör två player på Fable 2?
    Sen så verkar juh inte som att player 2 sparas då man sparar spelet...Är det så för er också, ni som lirar det??
    man för över saker via live du måste alltså vara live med båda kontona samtidigt...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    man för över saker via live du måste alltså vara live med båda kontona samtidigt...
    Aha, trist. Jag som inte ens kör live =(
    Då är juh typ player 2 mer som backup vid strider bara...Men roligt som attan =)
    Ska man spela från bonusdisken om man vill ha några extra saker, vet du det swizzy?
    Längtar tills expansionen kommer ut så man kan tanka den =)
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ingen aning, jag har inte provat :P men vad jag förstår så är det mer filmer och sådant om hur dom gjorde spelet etc. på disk 2... inte något för själva spelet...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Fable över LAN...
    By belgari0n in forum FABLE
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 18:09
  2. Fable - The Lost Chapters
    By Aelrik in forum FABLE
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 21:46
  3. Konstigt fel i Fable *hjälp, please*
    By GreenFairy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 13:35
  4. Problem med Fable!!!