Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Nya spel = Ny firmware, Gamla spel = Gammal firmware?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20

    Nya spel = Ny firmware, Gamla spel = Gammal firmware?

    Hej hopp!

    Har klurat lite på det här. Jag sitter med en rätt gammal hitachi-drive som är flashad med Xtreme 5.2/5.3 tror jag och här om dagen hörde jag någon säga att nyare spel inte kommer funka med äldre firmwares, utan man måste patcha" om de.

    Stämmer detta, och i så fall, hur patchar man om spelen?

    Jag har ett gäng äldre "back-up:er" som jag inte vill bli av med, utan jag vill kunna fortsätta spela dessa, men även nyare spel.

    Någon som har koll?

    Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ingen aning om vad som händer o fötter i framtiden, hade jag haft koll hade jag varit rik som ett troll

    5.3 är ju en gammal slöhäckmjukvara, vi andra kör 1.4 eller så men det stämmer att 1.4 inte startar dina gamla spel, du får patcha dem o bränna om dem helt enkelt

    5.3 är ju inte Livesäkrare heller...

    Inget vi rekopmmenderar folk att flasha sina boxar med heller för den delen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ingen aning om vad som händer o fötter i framtiden, hade jag haft koll hade jag varit rik som ett troll

    5.3 är ju en gammal slöhäckmjukvara, vi andra kör 1.4 eller så men det stämmer att 1.4 inte startar dina gamla spel, du får patcha dem o bränna om dem helt enkelt

    5.3 är ju inte Livesäkrare heller...

    Inget vi rekopmmenderar folk att flasha sina boxar med heller för den delen.
    Ok, men grejen är den att jag kör inte online. Har inte ens mitt xbox uppkopplat.

    Men, t.ex så såg jag att det idag dök upp en copy av Fable 2 på en sida, men det stod att man måste ha 1.4 för att spela det. Det går inte att "patcha ner" spelet, så jag kan spela det på 5.3 då jag inte kör online?

    Sen har jag verkligen ingen lust att bränna om 70 st spel som jag inte har kvarliggandes på burken

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dekeart Visa Inlägg
    Ok, men grejen är den att jag kör inte online. Har inte ens mitt xbox uppkopplat.

    Men, t.ex så såg jag att det idag dök upp en copy av Fable 2 på en sida, men det stod att man måste ha 1.4 för att spela det. Det går inte att "patcha ner" spelet, så jag kan spela det på 5.3 då jag inte kör online?

    Sen har jag verkligen ingen lust att bränna om 70 st spel som jag inte har kvarliggandes på burken
    du måste ha 1.4 för fable för att få det "livesäkert" då 1.4 fixar en bugg i tidigare firmwares. du kan spela det med alla (e/i)xtreme firmwares.

    du kan spela fler spel med extreme än ixtreme då den inte kontrollerar någon säkerhet av spelen, framtida spel kommer inte vara något problem för dig eftersom du skiter i live och så länge du inte kör det så är behöver du inte bry dig om att bli bannad där heller.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du måste ha 1.4 för fable för att få det "livesäkert" då 1.4 fixar en bugg i tidigare firmwares. du kan spela det med alla (e/i)xtreme firmwares.

    du kan spela fler spel med extreme än ixtreme då den inte kontrollerar någon säkerhet av spelen, framtida spel kommer inte vara något problem för dig eftersom du skiter i live och så länge du inte kör det så är behöver du inte bry dig om att bli bannad där heller.
    Aaah, najs

    Får ta hem och hoppas det funkar då.

    Appropå iXtreme så läste jag på ett forum att man tydligen ska kunna köra med nåt som heter "iXtreme NON-STEALTH". Är det så man ska kunna spela gamla spel med ny firmware, fast inte live?

    Är det någon större skillnad mellan firmwaren? Alltså, t.ex prestandamessig, inte ur en livesäker synpunkt?

    Cheerio!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dekeart Visa Inlägg
    Aaah, najs

    Får ta hem och hoppas det funkar då.

    Appropå iXtreme så läste jag på ett forum att man tydligen ska kunna köra med nåt som heter "iXtreme NON-STEALTH". Är det så man ska kunna spela gamla spel med ny firmware, fast inte live?

    Är det någon större skillnad mellan firmwaren? Alltså, t.ex prestandamessig, inte ur en livesäker synpunkt?

    Cheerio!
    Låter som att någon privat döpt om 5.3 till 1.4 no stealth för att tjäna mer pengar

    Vi har alltid kallat Xtrem 5.3 för Xtreme 5.3 o vi ger ingen garanti på maskiner vi moddar med sådan gammal mjukvara då de garanterat Livebannas
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Låter som att någon privat döpt om 5.3 till 1.4 no stealth för att tjäna mer pengar

    Vi har alltid kallat Xtrem 5.3 för Xtreme 5.3 o vi ger ingen garanti på maskiner vi moddar med sådan gammal mjukvara då de garanterat Livebannas
    Haha, kanske det

    Såg att någon nämnt det på ert forum också, och att det tydligen finns för BenQ.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=188284

    Tycker det är kanon att firmwares vidareutvecklas och görs så att folk kan spela sina "back-up:er" online, men det är jobbigt när man har en massa äldre spel som man inte är redo att ge upp.... dual-layer är ju dyrt
    Last edited by dekeart; 2008-10-17 at 14:13.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Låter som att någon privat döpt om 5.3 till 1.4 no stealth för att tjäna mer pengar

    Vi har alltid kallat Xtrem 5.3 för Xtreme 5.3 o vi ger ingen garanti på maskiner vi moddar med sådan gammal mjukvara då de garanterat Livebannas
    nejdå, det är 1.41 fast borttagen säkerhetscheck.. fanns tydligen folk som ville ha en sådan så det är inget påhitt, finns dock bara till benq.

    Benq iXtreme 1.41 Rev 2 Non-Stealth Multispeed

    The Non-Stealth users of the Benq iXtreme firmware only had one choice speed wise when they chose the Non-Stealth firmware and that was 8x. This package gives users of Benq iXtreme Non-Stealth the choice to use whatever speed they prefer (2x, 5x, 8x, 12x).

    This is NOT an update to iXtreme firmware for Benq users...this is merely an update to the Non-Stealth version which only provides different speed choices NOTHING else.

    Credit goes to C4E and others, it was named Rev 2 to avoid confusion.

    gigabite

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nejdå, det är 1.41 fast borttagen säkerhetscheck.. fanns tydligen folk som ville ha en sådan så det är inget påhitt, finns dock bara till benq.
    Jaja, där ser man
    Tur att man har massa kompetenta medlemmar på sitt forum då
    Det är antagligen bara för att den är till BenQ vi inte valt att lägga till den på våra listor då det kan missförstås av många kunder
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Inget vi rekopmmenderar folk att flasha sina boxar med heller för den delen.
    Säger du så ur en "live-säker" synpunkt, eller är det andra nackdelar med de äldre firmwaren?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jaja, där ser man
    Tur att man har massa kompetenta medlemmar på sitt forum då
    Det är antagligen bara för att den är till BenQ vi inte valt att lägga till den på våra listor då det kan missförstås av många kunder
    hade du inte använt google för att spana på brudar så hade du vetat detta.

    *hint* spärra "obscent" innehåll via inställningar på google, så slipper du få fram lättklädda brudar när du söker på extreme (via bilder).

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dekeart Visa Inlägg
    Säger du så ur en "live-säker" synpunkt, eller är det andra nackdelar med de äldre firmwaren?
    Mest pg.av Live samt uppdateringarna med 1.4 som korrigerar vissa fel.

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hade du inte använt google för att spana på brudar så hade du vetat detta.

    *hint* spärra "obscent" innehåll via inställningar på google, så slipper du få fram lättklädda brudar när du söker på extreme (via bilder).
    Aaah.... jag undrade just vad alla nakna damer hade med moddning o göra
    Men jag tänkte väl att de som vi har det varmt på sommarhalvåret i sina lokaler ^^
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Spel dyker inte upp i menyn!
    By zhilmoen in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 21:08
  2. Hjälp med gammal hårddisk
    By valkman in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 16:51
  3. Xbox Premium HDMI gamla versionen med ROD eller nya?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 11:28
  4. PSP slim-Custom firmware 3.71=ladda ner spel å köra utan problem?
    By infantil in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 17:17
  5. Uppdatera gammal firmware Hitachi 0047
    By zalsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 23:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •