Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Ingen bild, error e47

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0

Ingen bild, error e47

Japp, flashade min låda för några månader sedan och allt flöt på perfa tills jag spelade fallout 3 och Fable2, där färgerna började bli lite smått..skumma om man säger så.

En dag efter att jag bara spelat i tio minuter så stängde jag av konsolen och lät den stå i en kvart och skulle sedan ge mig in på att spela lite igen, men ack, intet bild.

Bara en jävla massa linjer och whatnot. Konsolen gav mig dock inget felmeddelande, varesig via dioder eller ljud, tills jag stoppade in en skiva i driven och startade och möttes då av en ensam liten blinkande diod i hörnet på lådan.

Jo, efter lite undersökningar så verkar det som om jag fått något problem med AV-kabeln, så in till ********** for jag och köpte mig en ny kabel. Detta löste förstås inte mitt problem, så jag testade på flera tv-apparater och det uteslöt ju då att det var fel på kabeln. Efter vidare undersökning så talades det om att ANA-chippet kan ha lossnat pga överhettning, dock vet jag inget om detta så här kommer ni in.

Vad kan jag göra för att fixa skiten, hur mycket ska ni grabbar på psxcare ha för att fixa skiten och när kan jag komma in med lådan, för den andra gången?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vi trollar inte Grafikfel på boxar desvärre, vi återställer sådana boxar o kastar dem på Service hos Ms.

Vårt tips för er andra är att inte spela SPEL som inte haft RELEASE i Europa LIVE ännu!
    Det förebygger inte grafikproblem utan snarare banningar!

Att du fått grafikproblem kan bero på att grafikproceccorerna gått lite varma då de används mer i nyare spel. Vad var det för fel på boxen "Första ggn??"
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Då var det en flashning som ni fixade, sen har den haft RROD, men jag sitter nu och kollar runt på att köpa mig en ny istället. Tack för svaret dock

[edit] Eran garanti har jag dock brutit så om du tänkte på den så är det ju kört också
    Last edited by Statisten; 2008-10-20 at 18:01.

Liknande diskussioner

1. Xbox 360, ingen bild. lampor för controller lyser ej
    By tech2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 02:41
  2. PS3: Ingen bild, inget ljud och blinkande kontroller
    By Henkolainen in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 12:30
  3. Ljud - men ingen bild
    By FettAnka in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 17:01
  4. Köpt beg. 40GB Pal -ingen bild hemma!
    By GroGGmanneN.se in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 15:51
  5. Ingen bild på min wii
    By zlax901 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 20:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner