Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Xbox live 19 Nov och flashad konsol

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18

    Xbox live 19 Nov och flashad konsol

    Jag har ett Xbox 360 Arcade med iXtreme 1.41

    Ar det nagon risk att man blir bannad nar det nya Xbox live uppdateringen slapps?

    Ar det forovrigt nagon ny version av iXtreme pa gang?

    Och varfor fungerar inte vara svenska bokstaver just nu?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Jag har ett Xbox 360 Arcade med iXtreme 1.41

    Ar det nagon risk att man blir bannad nar det nya Xbox live uppdateringen slapps?
    ja, troligtvis lika mycket risk som i dagsläget. svårt att gissa sig till sådant i förväg, lär nog inte bli mindre risk för ban.

    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Ar det forovrigt nagon ny version av iXtreme pa gang?
    närmast på tur är nog en lite-on firmware, vilket kan ta tid. ixtreme 1.4 fungerar bra i dagsläget på de övriga läsarna så det är nog ingen prioritet att utveckla den mer just nu.

    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Och varfor fungerar inte vara svenska bokstaver just nu?
    de tog slut, nya bokstaver med prickar over ar bestallda. har dock nagra å,ä,ö pa lagret. forst till kvarn.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Står i valet å kvalet att köpa en box men frågan är om man ska vänta och se vad som händer eller är det bara att köra på tror ni?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ZtingRay Visa Inlägg
    Står i valet å kvalet att köpa en box men frågan är om man ska vänta och se vad som händer eller är det bara att köra på tror ni?
    köp en, så slipper du fundera mer på det.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Det är väl bara att köpa om du vill ha en, skulle det bli något strul när det kommer så tror jag inte det kommer att ta så lång tid innan det finns en lösning på det med, bara att låta bli att koppla upp sig under tiden i så fall.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Synd att spåtanten Saida är död o man inte kan ringa henne mer.
    Jag har ettpar frågor på lager som jag samlat på hög.

    - När kommer det ett vettigt chipp till Ps3
    - Blir man bannad med nya Dash i framtiden med 1.4
    - Kommer PSP någonsin få Blåtand så man kan synka en Ps3 handkontroll mot den
    - När kommer TV-In på PSP som direktkodar till mp4 eller Div-X/X-Vid
    - Vad är nästa veckas Kenorad eller Travresultat
    - ...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Synd att spåtanten Saida är död o man inte kan ringa henne mer.
    Jag har ettpar frågor på lager som jag samlat på hög.

    - När kommer det ett vettigt chipp till Ps3
    - Blir man bannad med nya Dash i framtiden med 1.4
    - Kommer PSP någonsin få Blåtand så man kan synka en Ps3 handkontroll mot den
    - När kommer TV-In på PSP som direktkodar till mp4 eller Div-X/X-Vid
    - Vad är nästa veckas Kenorad eller Travresultat
    - ...
    du har vaknat på sidan med gott humör idag ser jag.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du har vaknat på sidan med gott humör idag ser jag.
    Tja bättre än igår då jag blev misshandlad av en färdtjänstbuss på vägen till jobbet * En annan historia vi bara tar kort här och slutar spekulera om " men pukkot tutade på mig o jag klev ur bilen o sen efter lite frågor varför han tutade köärde han på mig o då jag frågade varför han gjorde så så svarade han "Du stog i vägen!!!*

    *Lol*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tja bättre än igår då jag blev misshandlad av en färdtjänstbuss på vägen till jobbet * En annan historia vi bara tar kort här och slutar spekulera om " men pukkot tutade på mig o jag klev ur bilen o sen efter lite frågor varför han tutade köärde han på mig o då jag frågade varför han gjorde så så svarade han "Du stog i vägen!!!*

    *Lol*
    haha illa. går du alltid ur bilen om någon tutar på dig? det finns en annan historia som lyder såhär, störst går först.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag är inte liten kan jag tillägga
    Och jag var lite sur på pukkot som låg i bilen bakom
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Det är väl bara att köpa om du vill ha en, skulle det bli något strul när det kommer så tror jag inte det kommer att ta så lång tid innan det finns en lösning på det med, bara att låta bli att koppla upp sig under tiden i så fall.
    Ok.. fick för mig att det räckte med att spela med en backup, offline, på konsollen för att man skulle kunna bli bannad..

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av ZtingRay Visa Inlägg
    Ok.. fick för mig att det räckte med att spela med en backup, offline, på konsollen för att man skulle kunna bli bannad..
    Det är en risk du får ta själv.
    Vi rekommenderar det inte och tänker tillbaka på förra årets stora höstbanning.

    Det är oklokt att spela spel även offline som inte släppts i det land man bor i eller konsollen kommer från, det är som att mucka gräl
    Information sparas ju i maskinen och skickas vidare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Så spel som har släppts i sverige ska inte vara några problem att spela?

    jobbiga frågor att svara på

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ZtingRay Visa Inlägg
    Så spel som har släppts i sverige ska inte vara några problem att spela?

    jobbiga frågor att svara på
    Det spelar ingen roll om det är från Sverige eller inte, bara det är släppt i Europa så borde allt vara lugnt. Mig veterligen så spanar inte MS om man tar flyget till London för att köpa något lir man är sugen på..

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Information sparas ju i maskinen och skickas vidare
    det där är ju något som inte direkt är verifierat att leda till ban, info skickas ja, men är den relevant för ban? (se dock punkt 2 längre ner.)

    att information sparas är helt korrekt, räcker att kolla din "spellista" så har den lagrat speltitel etc., ant. checksum och sådant för spelet med.

    att datum lagras tror jag inte på, iaf inte som "bevis" syfte när du spelat det. det finns också en anledning varför jag tror detta, datum och tid återställs till fabrikinställningarna när du drar ur nätsladden, så det är inte direkt en bra källa för sådant, man är tidigt ute om du lirar gow2 år 2005 eller? alltså måste det finnas en backuptid som aktiverats vid produktion, sannolikt? nej, och var är batteriet för att försörja den?

    de regler som jag följer och jag ser som relevanta i ämnet är:

    1. du är i riskzonen för ban om du kopplar upp dig på live innan releasedatum i din region, då live-servrarna har korrekt tid och genast kan logga när ditt box id med titel kopplades upp.

    2. du är i riskzonen för ban om du använder live om du haft extreme firmware med ostealthade backuper innan du uppgraderat till ixtreme. checksum för spel och sådant "kan" ha lagrats för att jämföras när du går ut på live.

    3. du är i riskzonen för ban om du gjort större ingrepp på din box. tex hårdvara etc.

    detta är 3 enkla "regler" för att inte bli bannad med ixtreme 1.4+.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Det verkar ju rimligt det du säger int21. Man kan ju köpa regionsfria USA spel lagligt och lira de på en PAL konsol innan det har släppts i Sverige. Det ger knappast en anledning för M$ att banna dig. Sen finns det vissa individer som helt lagligt får butiksexemplarer av ett spel några dagar innan release datumet (spelbutiksansvariga t.ex). Blir de bannade tror du? Icke.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Det verkar ju rimligt det du säger int21. Man kan ju köpa regionsfria USA spel lagligt och lira de på en PAL konsol innan det har släppts i Sverige. Det ger knappast en anledning för M$ att banna dig. Sen finns det vissa individer som helt lagligt får butiksexemplarer av ett spel några dagar innan release datumet (spelbutiksansvariga t.ex). Blir de bannade tror du? Icke.
    nej, det blir man sannolikt inte, men chansen är mycket större att bli bannad om du lirar på live med en pal box om inte pal spelet är släppt, de kanske gör stickkontroller? risken finns ju, men kanske inte så stor.

    att lira pal spel 2 dagar innan release är dock inget som verkar vara så farligt då det är vanligt att butiker skickar iväg spel för tidigt ibland. är man nu så livekåt att du måste spela där innan release så ska man inte lita på att "review" folk får spelen långt innan så kan de inte kolla dig. det kan dem, för du har ingen aning om de lämnat ut exemplar till "ställen" där de vet id'et på boxarna de testar spelen på, det kanske är "live" recensioner för ett storspel tex, liten sannolikhet för detta scenariot men inte otänkbart.

    ska man spela innan release, spela inte på live. finns ju ett singleplayer läge att klara fram tills dess, men gillar man att gambla om live.. kör på.

Liknande diskussioner

  1. xbox 360 problem, live!!
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 11:09
  2. problem med XBOX LIVE, hjälp!
    By AndYBazooka in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 23:05
  3. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •