Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: kolla sin firmwire?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    33
    Respekt
    18

    kolla sin firmwire?

    Skrev i FAQ innan men fick inget svar efter ett tag så skapar en egen tråd om min fråga! ber om ursäkt för detta!

    Okej nu är det så att jag undrar vilken firmwire jag har i min xbox! hehe, beställde xboxen här på psxcare...och skrev att jag skulle ha xboxen i offline läge.
    har gått och blivit lite sugen på live nämligen!
    så måste få veta vilken firmwire jag har? :/...

    vet ni ngt sett man kan kolla det?

    tack på förhand/ PivvE

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Valde du firmware utan stealth så fick du nog firmware utan stealth. Exakt version spelar ingen roll, flasha om den med senaste iXtreme 1.4
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Valde du firmware utan stealth så fick du nog firmware utan stealth. Exakt version spelar ingen roll, flasha om den med senaste iXtreme 1.4

    tyvärr är jag inte så hemma på det där med att flasha själv! men brände ut Rockstar.Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL för ett tag sen och fick då "unrecognized disk" fick då patcha det med "XDVDMulleter" efter att jag läst att gamla spel behöver patchas för att fungera med iextreme 1.4! borde detta inte innebära att jag har 1.4 då? eller man kan ändå ha 1.4 fast utan stealh? :/

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    nån som kan svara på mitt förra inlägg! :P

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av PivvE Visa Inlägg
    nån som kan svara på mitt förra inlägg! :P
    kan du inte starta ostealthade spel så har du någon av ixtreme versionerna. det finns dock en version av ixtreme 1.4 till benq (no stealth). vad har du för läsare? kolla här...

    det kan vara så att du fick benq (no stealth) om du bad om det, men har du någon av de andra läsarna så bör du ha ixtreme istället för xtreme.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kan du inte starta ostealthade spel så har du någon av ixtreme versionerna. det finns dock en version av ixtreme 1.4 till benq (no stealth). vad har du för läsare? kolla här...

    det kan vara så att du fick benq (no stealth) om du bad om det, men har du någon av de andra läsarna så bör du ha ixtreme istället för xtreme.

    Tusen tack Int21 körde er superba guide och det visar sig att jag har en samsung läsare =).

    med detta tror jag att jag har ixtreme i boxen och jag fick boxen för 3,4 veckor så med uteslutningsmetoden borde det vara version 1.4 som ligger i den.

    men för att vara på den säkra sidan kan jag fixa ett annat ostealthat spel o bränna ut utan att patcha =) för att se ifall jag får "unrecognized disk"!
    kan vara värt att slösa en DL skiva på

    och tack än en gång detta gjorde min kväll

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av PivvE Visa Inlägg
    men för att vara på den säkra sidan kan jag fixa ett annat ostealthat spel o bränna ut utan att patcha =) för att se ifall jag får "unrecognized disk"!
    kan vara värt att slösa en DL skiva på

    och tack än en gång detta gjorde min kväll
    japp, du har säkerligen ixtreme 1.4 och samsung ms28 är en bra läsare

    tänk till lite innan du testar. testar du ostealth och det skulle visa sig du har xtreme istället för ixtreme så har du i värsta fall en log på din box om att något inte stämde om ms vill kolla när du kopplar upp dig mot live. men det är enda sättet att kolla om du inte "kan" läsa ur firmware och kika den vägen. nu tror jag ju att du har ixtreme i din maskin.. men du får alltså chansa.

    återkom med resultat.

Liknande diskussioner

  1. Lugnt att uppdatera sin flashad 360?
    By daVani in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 20:35
  2. kolla om spel funkar
    By swifter in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 14:18
  3. nån med kylplatta på sin 360?
    By Dragonzilla in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 22:09
  4. Kolla brännda Spel?
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 21:59
  5. Kan man skaffa hårddisk till sin DVD?
    By mattiasz600 in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 16:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •