Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: XBOX1 spel på xbox 360 Random Padding.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22

    XBOX1 spel på xbox 360 Random Padding.

    Nu har jag försökt å få Street Fighter Anniversary Collection XBOX1 att komma igenom XDVDMulleter s Ixtreme test men random padding är inte ikryssat å derför är inte heller IXtreme rutan ikrysad. har sökt massa på nätet och har hittat detta. kan någon kunnig här bekräfta detta?


    Såhär står de.


    We've talked about Original Xbox games a little bit before. Several of you have expressed concerns about these games not passing the XDVDMulleter checks. I feel like I've been a little vague when I've answered these questions and right now I'm going to give you some more definitive answers. First of all, let's talk about what you need to run an Original Xbox game on your modified 360. You MUST get a game that is stealth patched just like a 360 game. That's why the games in my post are pretty much the only ones that you're going to find that will work. There are many original games throughout the forums, but these games are not stealth patched or converted to a DVD9 format. And, before you ask, no you cannot download one of these games and try to make it work. There are things that are involved in the ripping progress that have to be done to make it work on a 360. The second thing that you must have is Xbox Live. You need to be able to download a patch that makes the game work. The xbox 360 uses an emulator program to run Original Xbox games. The patch tells the emulator what settings to use to make it all run smoothly. The next thing that you need to do is check and make sure that the game is on Microsoft's list of compatible xbox-to-xbox 360 games. If it is not, then it will not work on your 360.

    All right, now we're going to talk about XDVDMulleter. This program is still in the Beta stage and is a work in progress. Everything that has been implemented works 100%. However, there are things that XDVDMulleter cannot see yet. One of these things is called "Zero Padding". It is important that each game (360 or Original) matches the file size of the original game. Most of the time when you Rip a game, it comes out much smaller. This is why most ripping programs insert padding to make the game appear to be the correct size. There are two kinds of padding: Random Padding and Zero Padding. The game itself determines which padding is going to be present. Some are formated for Random Padding (Mostly 360 games) and some use Zero. Most original Xbox games use Zero Padding. So, when you check the game in XDVDMulleter, it will not pass the Ixtreme Compatible test because it does not have Random Padding. XDVDMulleter does not currently search for Zero Padding. I've talked with the guy that created XDVDMulleter and he even admits that this is something that he needs to correct. So, just because a game does not have Random Padding does not mean that it is unsafe for Xbox Live or that it is not Ixtreme Compatible. Know that every game that I post is going to be 100% safe. Feel free to still check the game in XDVDMulleter, but know that if an Original Game does not have Random Padding, it is still safe

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    kolla ison med abgx och se om du får andra resultat där.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Nu snackar vi ju om ett gammalt spel å denna ison e ju ingen originalrelease så de är ju ingen hjälp direkt!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Nu snackar vi ju om ett gammalt spel å denna ison e ju ingen originalrelease så de är ju ingen hjälp direkt!
    har du ens klickat på länken för att se vad det är?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Ja de har jag ,men ja tror inte du vet riktigt va ja menar!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Ja de har jag ,men ja tror inte du vet riktigt va ja menar!
    du verkar inte kunna fixa ison med xdvdmulleter eller den visar ej kompatibel. därför antog jag att du kunde prova abgx och göra den kompatibel med det eller om det visade att den är kompatibel som den är. du har ant. provat abgx och det hjälpte inte? har jag uppfattat de rätt?
    Last edited by int21; 2008-10-21 at 21:14.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Nä de går inte å fixa med xdvdmulleter, ison är ju på dvd5 men när ja gör om den via xdvdmulleter till dvd9 å lägger ina alla stealth filerna saknas random padding, därför säger xdvdmulleter att den inte är Ixtreme kompatibel, antar att du inte fixat xbox1 spel själv på de viset.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Nä de går inte å fixa med xdvdmulleter, ison är ju på dvd5 men när ja gör om den via xdvdmulleter till dvd9 å lägger ina alla stealth filerna saknas random padding, därför säger xdvdmulleter att den inte är Ixtreme kompatibel, antar att du inte fixat xbox1 spel själv på de viset.
    jag vet.. men vad säger abgx?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Du har nog fått abgx om bakfoten, Denna ison som jag har är ju inte en Originalrelease.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Du har nog fått abgx om bakfoten, Denna ison som jag har är ju inte en Originalrelease.
    jag menar programmet abgx, inte sidan! du kan knappast ha kollat länken jag gav dig innan.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Sorry, då missförstod ja dig rejält där. Ska kolla iso filen i de programmet. Tack för tipset.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Sorry, då missförstod ja dig rejält där. Ska kolla iso filen i de programmet. Tack för tipset.
    hehe.. det är lätt att dra slutsatser för tidigt.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Njo. jag kastade förövrigt in Halo2 *orginal* i mitt 360 igår o slangade hem nya uppdateringen från MS o den fungerar klockers
    Får kika lite på Backupkompabilitet på 360 i ett senare skede själv *känns inte så prio för mig just nu*

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kolla ison med abgx och se om du får andra resultat där.
    Rekommenderar inte att använda detta program då du kan bli bannad från devils360 aka Mulleter DB.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Va menar du med å bli bannad devils360 aka Mulleter DB.

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Antagligen för att de tar info från en annan grupps databaser o den andra gruppen inte gett sitt samtycke o kastar bajs tillbaka på lama små korgossar som borde sjunga i falsett
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Antar att det är den databasen som XDVDmulleter använder. Talade med personen som läckt ut progget som sade detta och dessutom att programmet inte har något med abgx360 och göra utan är "stulet".

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Rekommenderar inte att använda detta program då du kan bli bannad från devils360 aka Mulleter DB.
    det kanske är möjligt, men databaser brukar gå att ladda ner här och där och problemet är lätt löst med proxy. för det andra så uppdateras väl inte db'n nu när de lagt xdvdmulleter på is?

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej, jag försöker få exakt samma spel att fungera på min iXtreme 1.5 360. Fick du det att fungera dr fredrik?

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Cross Visa Inlägg
    Hej, jag försöker få exakt samma spel att fungera på min iXtreme 1.5 360. Fick du det att fungera dr fredrik?
    Nä ja lyckades aldrig å jag reckomenderar inte å köra brända xbox 1 spel på en flashad 360. känns inte säkert. Köp spelet istället.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Nä ja lyckades aldrig å jag reckomenderar inte å köra brända xbox 1 spel på en flashad 360. känns inte säkert. Köp spelet istället.
    Synd. Får försöka hitta det begangnat på EB games eller nåt tack för snabbt svar.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Cross Visa Inlägg
    Synd. Får försöka hitta det begangnat på EB games eller nåt tack för snabbt svar.
    det är att föredra på xbox liren. jag hittade äntligen outlaw golf 2 i somras så en beställning var given. helt klart bästa golf spelet alla kategorier, men då har ja rätt låg humor och finner det mesta roligt.

    street fighter ska gå att göra ixtreme kompatibelt iaf, det finns trådar om det på xbox-sky. men för att vara på säkra sidan rekommenderas ett original, de kostar inte mycket ändå.

Liknande diskussioner

  1. Bränna brända xbox 360 spel
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 12:10
  2. Lira brända xbox1 spel på flashad 360?
    By holymonk in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 01:01
  3. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 22:46
  4. Spellista på xbox 360 spel ?
    By Zyxx1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 01:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •