Hej
Kan börja med att säga att jag är inte särskilt teknisk när det gäller skärmar och upplösning och hela den biten. Vilket är anledningen till att jag är i behov av hjälp.
Jag köpte i dagarna en ny skärm som var tänkt jag skulle ha till min 360 för att äntligen kunna avnjuta full HD. Jag köpte denna skärmen:
http://nordic.benq-eu.com/products/LCD/?product=1032
En helt fantastik skärm egentligen och är otroligt fin när den används tillsammans med datorn. Det var dock inte det jag skulle ha den till. Det är här mitt problem uppstod.
Jag kopplade skärmen till 360 med en HDMI-kabel. Eftersom min tidigare Xbox inte hade något HDMI-uttag så fick jag skaffa den senaste versionen av Boxen vilket var lite smådrygt.
Dock det som är ännu drygare är att jag får ingen bra bild alls. Det ser ut inte som full HD för 5öre. Bildkvaliten är inte ens i närheten av vad jag förväntade mig. Det är precis som om det fattas pixlar då bokstäver och linjer är väldigt kantiga och hackiga.
Jag har försökt i princip allt som jag kan tänka mig kan vara problemet, upplösningsinställningar på 360:n, testat med en annan kabel, försökt kalibrera skärmen. Men eftersom jag är rätt så okunnig inom området så står jag nu helt hjälplös och förvirrad.
Detta kanske inte är rätt forum att fråga efter hjälp med en sån här fråga, men jag ger det en chans ändå.
Tack på förhand.
Gustaf
Bookmarks