Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem att läsa skivan!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Problem att läsa skivan!

    Behöver hjälp, mitt 360 vill "ibland" läsa mitt ny-inköpta Fable II (Collectors Edotion)...

    Ja som jag sa, så vill mitt 360 sällan läsa spelet, och spelet är original... Kan detta bero på någonting med läsaren? De gånger som den inte vill läsa spelet får man den klassiska bilden om att den vill att man ska sätta in spelet i en 360 läsare.

    Mitt 360 är chippat med ett NME 1.2 chip och både originalspel och brända spel har fungerad som de ska tidigare (med ett undantag av att läsaren käkade upp ett spel för mig ), även har jag bytt till en samsungläsare...

    Förslag? Vad ska jag göra? Spelet fungerar men det tar ett ganska många antal försök att få igång det så jag kan köra det... bara att det är jädrigt iriterande...

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Ok, nu fungerar det igen, tack vare att jag tog ett snabbt besök hos psxcare butiken, och om någon får samma problem så var detta boven i dramat:

    NME chippet kunde (eller ville inte) fungera tillsammans med spelet, samt att min dvd-läsare började gå på sina sista timmar. Så det som gjordes var att boxen flashades om (efter DVD-byte) och NME kortet togs bort. Nu ska det fungera som det bör (gjorde det i butiken i alla fall), och jag tackar psxcare så mycket för att det nu fungerar.

    Mitt råd om ni har ett NME-chipp i boxen.... GET RID OF IT ASAP!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag tyckte lite synd om dig då Fable ändå är ett så pass kul spel och du inte fick igång ditt orginalspel Är man så duktig att man köper ett så stort spel och dessutom Collectors Ed så förtjänar man att få igång sakerna

    Verkade som att NME kretsen inte riktigt gillade Fable2 orginalskivan även med en ny laser då vi böt styrkortet så plocka loss kretsen o förse boxen med ny laser fick det hela att rocka med orginal igen Sen då iXtreme v1.4 flashningen genomfördes dubbelkollade vi och orginalFable2 fungerade galant så det var lite skönt att se
    Vissa lösningar fungerar bättre än andra

    Verkar även så att nya "Inte orginal" saker man hittar på nätet börjar frå krav på iXtreme 1.4+ för att fungera så det är nog bara en tidsfråga innan vi får lyfta chip ur gamla boxar o flasha om dem på nytt Men sånt är livet, allt håller inte för evigt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Problem med att återställa Pandora batteri
    By micro in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 15:08
  2. Problem med att ansluta Wii trådlöst
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 09:15
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 18:53
  4. Problem att läsa hd i windows
    By frenger in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 17:58
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •