Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: sänka fläktljud?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    sänka fläktljud?

    Vad kan man göra för att få ner fläktens oerhörda oväsen? Det låter värre än nånsin när jag kör Fable II. Det känns som man sitter i en torktumlare.

    Jag testade med att stoppa ner maskinen i en låda. Tystnaden som följde var underbar. Men sen la spelet av för att den inte kunde läsa skivan. Det kanske blev för varmt, jag vet inte.

    Är alla xbox360 väsniga? Eller har jag en extra dålig maskin? Kan man byta till nån annan fläkt? Eller kanske stänga av fläkten bara.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Ja, fläktarna låter så in i helvete men DVD läsarljudet är ännu värre. Jag flashade om min Xbox 360 till 8x och nu är fläktoväsandet högre än DVD läsaren. Det enda sättet att få tyst på maskinen är väl att spela i en rymlig kylskåp alternativt installera nya fläktar.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Stoppa inte in boxen i någon låda. Det är som att be om RROD.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jaha det är dvdläsarn som låter värst? skulle förklara varför just fable 2 brummar från start utan avbrott

    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Stoppa inte in boxen i någon låda. Det är som att be om RROD.
    det låter illa med RROD. Vad är det för något?
    Last edited by pscrumb; 2008-10-25 at 09:05.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pscrumb Visa Inlägg
    Jaha det är dvdläsarn som låter värst? skulle förklara varför just fable 2 brummar från start utan avbrott



    det låter illa med RROD. Vad är det för något?
    Röd Ring Of Death på Svengelska.
    Kör inga jävla handdukstrick om den går söner o kommer du förbi oss så säg att du haft den i en låda innan vi reparerar den!

    1.000 kr och 4-6 veckor eller mer, ringer du o tjatar på oss får du tillbaka den metoden gäller alla våra kunder
    Vi SMSar alla då deras maskiner är klara
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Röd Ring Of Death på Svengelska.
    Kör inga jävla handdukstrick om den går söner o kommer du förbi oss så säg att du haft den i en låda innan vi reparerar den!

    1.000 kr och 4-6 veckor eller mer, ringer du o tjatar på oss får du tillbaka den metoden gäller alla våra kunder
    Vi SMSar alla då deras maskiner är klara
    Jag bor bara kvarter från er butik så jag kunde promenera över och fråga vad som menas med "jävla handdukstrick". Så då är det utrett.

    Men jag glömde att fråga vad menar ni med "ringer du o tjatar på oss får du tillbaka den metoden". Vilken metod får jag tillbaka? Är jag tjatig? Jag menar, maskinen är ju inte ens trasig. Ni skriver det gäller alla era kunder: är alla era kunder tjatiga?


  7. #7
    ljungkullen Guest
    Jag tycker nog Pendragon tar i lite ibland. Vad är det för SERVICE-företag som skriver på sitt forum att kunderna är tjatiga. ok att det oftast är ungdomar som lämnar in hos er, men kunder är kunder och lite respekt till era kunder vore bra. Jag jobbar som säljare på ett möbelföretag och det vore ju fasen katastrof om vi sa till våra kunder att dom inte får soffan för att nu har dom banne mig ringt ett par gånger varje vecka i 8 veckors tid och tjatat! Lite proffsigare på Psxcare efterlyses....

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pscrumb Visa Inlägg
    Vad kan man göra för att få ner fläktens oerhörda oväsen? Det låter värre än nånsin när jag kör Fable II. Det känns som man sitter i en torktumlare.
    Citat Original inlägg av pscrumb Visa Inlägg
    Jag testade med att stoppa ner maskinen i en låda. Tystnaden som följde var underbar. Men sen la spelet av för att den inte kunde läsa skivan. Det kanske blev för varmt, jag vet inte.
    detta är inte att rekommendera. elektronik ska man inte stänga in, den behöver ofta ventilation. brandrisk, överhettning och att komponenterna kan ta mycket stryk av värmen är några få exempel vad som kan hända. damma av runt enheter då och då och är du händig så kan man skruva isär dem efter 1år och gör kontroll inuti, låt dem stå luftigt.

    xbox 360 har haft stora problem ang. överhettning och när den blir det så kan boxen få 3 röda lampor aka RROD (red ring of death). microsoft har 3års garanti på detta fenomen men det ska vara åtgärdat på nya boxar, äldre hade störst problem med det.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...81&postcount=2

    Citat Original inlägg av pscrumb Visa Inlägg
    Är alla xbox360 väsniga? Eller har jag en extra dålig maskin? Kan man byta till nån annan fläkt? Eller kanske stänga av fläkten bara.
    ja, de låter en del, mycket beror på hur du har den med. ventilation är bra så slipper fläktarna atbeta på max, sedan sköter en surroundanläggning resten då man hör ljudeffekter istället.

    Citat Original inlägg av pscrumb Visa Inlägg
    "jävla handdukstrick"
    handdukstricket är ett fenomen som dök upp på youtube som går ut på att när du fått rrod, så virar du in din xbox i handdukar och låter den stå på tills den blir överhettad. detta kan få lödpunkterna som lossnat sedan förra överhettningen att smälta ihop och bilda kontakt igen, så boxen fungerar, eller iaf temporärt. överhettning av elektronik är aldrig bra. du skulle inte ens tänka denna tanken med din tv eller micro va?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    överhettning av elektronik är aldrig bra. du skulle inte ens tänka denna tanken med din tv eller micro va?
    ja men det är ju just därför jag startade den här tråden. Lådan kanske har för dålig ventilation, så hur kan jag göra för att få ner motorljudet?

    Dt bästa för maskinerna, micron t.ex., vore att ställa fram alla mitt på golvet. Men det är inget alternativ, ni kan säkert se skälen till det själva. Inte bara ljudproblem alltså.

    Jag fick ett tips av psxcare om att skruva dit en fläkt i lådan. Det är en tanke faktiskt. Det skulle bli en helt sjuk konstruktion, bara för att få köra lite RPG. Men det troliga är nog att jag säljer maskinen och kör med ps3:an istället.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Jag tycker nog Pendragon tar i lite ibland. Vad är det för SERVICE-företag som skriver på sitt forum att kunderna är tjatiga. ok att det oftast är ungdomar som lämnar in hos er, men kunder är kunder och lite respekt till era kunder vore bra. Jag jobbar som säljare på ett möbelföretag och det vore ju fasen katastrof om vi sa till våra kunder att dom inte får soffan för att nu har dom banne mig ringt ett par gånger varje vecka i 8 veckors tid och tjatat! Lite proffsigare på Psxcare efterlyses....
    Måste man infatta ironiska saker med <ironi></ironi> klammrar jämt eller räcker det inte att man kastar in en smiley nån gång då och då eller en ... <ironi>Kanske ironifilter som sållar bort sådana hos vissa människor och andra förstår eller verkar inte se Smileys för vad de är.. En komplettering av en känsla. *skratt*</ironi> Nej skämt o sido, våra kunder får givetvis den service de behöver och lite till. I många fall hjälper vi kunder gratis med diverse servicearbeten så som avdammning med tryckluft eller en snabb justering eller så.

    Vi hade nog inte haft vår firma i +10 år om vi varit spydiga mot folk hela tiden. Det har ju dykt upp en o annan firma som moddat konsoller under vår tid och många av dessa har inte sin verksamhet kvar alls i dagsläge.

    <ironi>Sedan att många är nybörjare i vårt stora forum och inte hittar Sökfunktionen och använder denna och många av våra medlemmar ruttnat på att ställa samma svar på samma fråga för femtielfte ggn trots att vi har klistrade trådar som FAQ som står för Frekvent Återkommande Frågor på svenska är ju som det är ibland.</ironi>

    Citat Original inlägg av pscrumb Visa Inlägg
    ja men det är ju just därför jag startade den här tråden. Lådan kanske har för dålig ventilation, så hur kan jag göra för att få ner motorljudet?
    Det fins två sätt att få ned mortorljudet o det billigaste sättet är att höja volymen på sin TV brukar jag "Skämtsamt" säga till våra kunder *Ja vi är lite glada o goa ibland.*
    Men det mest konkreta svaret blir att sänka hastigheten på DVD läsaren från 12X till 8X, 4X eller 2X hastighet. Inget vi rekommenderar dock då lästider försämras. Vi har moddat lite enheter i 8X på våra kära kunders begäran men ettpar av dessa har klagat på för långa laddtider etc. och valt att öka till 12x och andra ligger kvar på 8x. Dock skriver vi upp detta på Kvittona som en disklamer att de får en tid på sig att testa 8x hastighet och vi sedan "Kostnadsfritt" ökar hastigheten till normala 12X utan att ta extra betalt för detta ingrepp som "hör o häpna ändå tar tid från oss" men som andra kunder som har erfarenhet av oss märkt bjuder vi till lite vi med
    Vi är ofta mutbara med fika *skratt*

    Citat Original inlägg av pscrumb Visa Inlägg
    Dt bästa för maskinerna, micron t.ex., vore att ställa fram alla mitt på golvet. Men det är inget alternativ, ni kan säkert se skälen till det själva. Inte bara ljudproblem alltså.
    Nja bäst för "Kroppen" är att inte äta Mikrad mat alls då mikrovågor påverkar det den bestrålar negativt
    Vattna en blomma med kranvatten i en månad och en annan med uppkokat kranvatten som fått svalna efter det mikrats och se den plantan som fått mikrat vatten vissna Det finns ju en anledning till varför det finns säkerhetsavstånd mellan mikrovågsantennstråk med :P * Man blir varm o go i kroppen om man står mellan två mikrolänkar *

    Citat Original inlägg av pscrumb Visa Inlägg
    Jag fick ett tips av psxcare om att skruva dit en fläkt i lådan. Det är en tanke faktiskt. Det skulle bli en helt sjuk konstruktion, bara för att få köra lite RPG. Men det troliga är nog att jag säljer maskinen och kör med ps3:an istället.
    Det var mig du pratade med och jag nämde att min stereobänk "inte låda" är försedd med flera fläktar. Två per fack i nederkant som blåser in kall luft och två i överkant som blåser ut Varmluft som stiger som vi alla vet efter våra kem och fys lektioner i skolan eller vi som sett luftballonger stiga

    Jag har en IKEA Magiker bänk o den ser inte Sjuk ut alls *skratt* då fläktarna sitter på baksidan av bänken så syns de inte och de är inte utrustade med LED dioder heller som lyser upp.

    Det många nog misstagit "Låda" med är en skokartong man lägger sin krysslåda i och det för mig är lika illa som att man virar sin handduk kring sin box för att avverka rödringsfenomen *Se ints beskrivning ovan.*

    Och ja jag har nog utvecklat ett personligt hat till kotten som spred "Handdukstricket" på Youtube *skratt* Han är för mig lika poppis som DiLeva musik på en fest.
    Last edited by Pendragon; 2008-10-26 at 21:06.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    21

    Vattenkyld lösning

    Tröttnade tillslut på allt väsen ifrån fläktar hit & dit. Har testat med XCM fläktkontrollern och extrafläkten, jisses vad det lät JETPLAN av det. Det var då jag bestämde mig för vattenkylningen. Kastar upp lite bilder på den också







    Lite suddigt men det sitter snabbkopplingar så man kan frakta den utan slangarna. Ja just det ja, jag använder mig utav passiv vattenkylning. Reserator plus 1 V2. Den låter inte ett skit och har en arbetstemperatur mellan 40-45 grader, beroende på vilket spel/hur varmt det är inomhus.
    Kanske är lite overkill med vattenkylningen men vad ska man göra när man hatar fläktljud.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Helt okej lösning
    Vi har fått in en 360 där någon kottes vattenkylning läckt ut o kortslutit då han använde kranvatten istället för kylvätska

    MEn så länge slangarna håller tätt är det bra skit

    Snyggt jobbat, lite jobbigt med garanti dock om man måste skicka tillbaka den men men
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    [QUOTE=pezze;195138]Tröttnade tillslut på allt väsen ifrån fläktar hit & dit. Har testat med XCM fläktkontrollern och extrafläkten, jisses vad det lät JETPLAN av det. Det var då jag bestämde mig för vattenkylningen. Kastar upp lite bilder på den också

    Vad kostade kalaset då?

    Jag är inntreserad av att fixa samma grej

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    gör inte såhär bara... priceless!

    A 14 year old boy from Brevard, North Carolina was nearly killed Sunday while trying to stop his Xbox 360 from overheating.

    The boy?s mother told local news that his Xbox 360 kept turning itself off after about 5 minutes. Her son had read online that he could stop it from cutting off by cooling the power supply. ?I saw him put the cord on top of a box in the living room?, said the boy?s mother. ?When I left to go next door he was playing a game but when I got back he was laying on his back on the floor and unconscious?.

    While his mother was away the boy had taken the power supply and wrapped it in plastic and tape. In an attempt to cool it off, he submerged it into a pan of water with the cord still plugged in. The boy had regained consciousness by the time paramedics had arrived. He was taken to the Transylvania Community Hospital in Brevard where he spent the night.

    Aside from getting knocked unconscious the boy only suffered small burns to his right hand and foot.

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Hur jävla dum får man vara? seriöst

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Vad kostade kalaset då?

    Jag är inntreserad av att fixa samma grej
    Det kostade för mycket egentligen.

    Reserator 1 v2 ca: 2200:-
    Reserator fläkt(kådisen) ca: 249:- reservfläkt på sommaren.
    Xbox 360 vattenblock ca: 1000:-
    snabbkopplingar ca: 100:- st
    2L batterivatten ca: 30:- har jag för mig
    Ljuddämpande matta ca: 195:-
    Xbox 360 ELITE ca: 4200:-
    Summa total: ca: 7974:-

    Ja i runda slängar en konsol för 8000 pengar

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pezze Visa Inlägg
    Det kostade för mycket egentligen.

    Reserator 1 v2 ca: 2200:-
    Reserator fläkt(kådisen) ca: 249:- reservfläkt på sommaren.
    Xbox 360 vattenblock ca: 1000:-
    snabbkopplingar ca: 100:- st
    2L batterivatten ca: 30:- har jag för mig
    Ljuddämpande matta ca: 195:-
    Xbox 360 ELITE ca: 4200:-
    Summa total: ca: 7974:-

    Ja i runda slängar en konsol för 8000 pengar
    Men erfarenheten och credsen på nätet går inte att mäta i pengar :-)

    Och jag tror nog jag kan hitta en och annan kund som betalar 5-6000 för att få sina konsoller helt ljudlösa...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Men erfarenheten och credsen på nätet går inte att mäta i pengar :-)

    Och jag tror nog jag kan hitta en och annan kund som betalar 5-6000 för att få sina konsoller helt ljudlösa...
    När jag byggde denna vattenkylning för ett års sen tänkte jag att, det får kosta vad det kostar helt enkelt. Jag hatar fläkt och vad allt vad fläkt ljud är. Och kostade det gjorde det. För det första så hade jag en gammal Xbox 360 premieum. Vad hände när jag skulle montera bort X-clampen då. Jo! jag slant med verktyget och ruinerade min premieum modell, flög små chip omkring mig Så då köpte jag en ELITE istället. Hade lite otur med det, men så kan det gå ibland iaf. Nu sitter man inne med lite reservdelar iaf som kan komma tillhands senare kanske.
    Nästa projekt med min ELITE är att sätta passive kylning på PSU'n vet inte än hur jag ska göra bara. Det har legat på is ett tag, den låter ju alltså skit mycket den med efter ett tag. Benq'en är det 8x hastigheten som gäller nu. Funderar på att sänka hastigheten ett steg ner, 4x eller är det 5x nu?
    Jovisst Hansi så betalar man för ljudlöshet när det gäller detta helt klart

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pezze Visa Inlägg
    När jag byggde denna vattenkylning för ett års sen tänkte jag att, det får kosta vad det kostar helt enkelt. Jag hatar fläkt och vad allt vad fläkt ljud är. Och kostade det gjorde det.
    Tuffa grejer!

    Tror du det är möjligt för dig att sätta ihop en steg-för-steg beskrivning? Det kanske finns länkar redan i detta ämne?

    Blir det så pass ljudlöst att man kan ha den som mediastreamer?

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pscrumb Visa Inlägg
    Tuffa grejer!

    Tror du det är möjligt för dig att sätta ihop en steg-för-steg beskrivning? Det kanske finns länkar redan i detta ämne?

    Blir det så pass ljudlöst att man kan ha den som mediastreamer?
    Det enda som kommer att låta är ju PSU fläkten. Den kan låta mycket på vissa xbox 360. Kör man utan skiva i 360'n låter inte ett skit
    Tror inte innovatek tillverkar detta vattenblock längre, hittar det inte på deras hemsida. Göra en steg för steg beskrivning har jag tyvärr inte tid med (finns inte ******* att få tag på, är det ju inte så nödvändigt med en guide).
    Mediastreamer kan jag säga bara att. Skaffa en Tvix och streama film med.

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av pezze Visa Inlägg
    Det enda som kommer att låta är ju PSU fläkten. Den kan låta mycket på vissa xbox 360. Kör man utan skiva i 360'n låter inte ett skit
    Tror inte innovatek tillverkar detta vattenblock längre, hittar det inte på deras hemsida. Göra en steg för steg beskrivning har jag tyvärr inte tid med (finns inte ******* att få tag på, är det ju inte så nödvändigt med en guide).
    Mediastreamer kan jag säga bara att. Skaffa en Tvix och streama film med.
    ok tack för info!

  22. #22
    Citat Original inlägg av pezze Visa Inlägg
    Funderar på att sänka hastigheten ett steg ner, 4x eller är det 5x nu?
    Jovisst Hansi så betalar man för ljudlöshet när det gäller detta helt klart
    Vet inte när det här inlägget e gjort :P men du behöver ju inte sänka hastigheten... installera bara spelet på HDD'n så snurrar ju inte ens läsaren ?

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Vet inte när det här inlägget e gjort :P men du behöver ju inte sänka hastigheten... installera bara spelet på HDD'n så snurrar ju inte ens läsaren ?
    Ju längre ned i forumet, ju äldre
    Tråden är jättegammal men tricket med att installera spl med nya NXE uppdateringen och höja volymen på TV´n fungerar kanon.

    Kortare laddtider, mindre surr.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Ursäkta OT här, men vad alla ska klanka ner på Pendragons attityd hela tiden. . . . Jag tycker han har en vettig attityd och är trevlig och hjälper till på det bästa sätt om man behöver hjälp med något!

    Ställ frågan?
    DU får svaret!
    Done
    Last edited by Greim; 2009-06-09 at 17:05.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Brukar ofta kunna ge raka svar, kan jag inte så gissar jag inte eller så skriver jag att jag spekulerar. Står något i FAQ ber jag folk läsa den *ler*

    ja jag är lite dålig ibland med att missbruka smileys o inte skriva <ironi> taggar alltid

    Min teori:
    Folk är avundsjuka på min utrustning "Farbror barbro dialekt."
    http://www.youtube.com/watch?v=clHfc-WsM_g
    Last edited by Pendragon; 2009-06-09 at 17:12.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ju längre ned i forumet, ju äldre
    Tråden är jättegammal men tricket med att installera spl med nya NXE uppdateringen och höja volymen på TV´n fungerar kanon.

    Kortare laddtider, mindre surr.
    det blir inte kortare laddtider för alla spelen, vissa spel som halo 3 ska man absolut inte lägga in på hdd'n då det kan ha motsatt effekt, inget jag testat dock men har hört att Bungy (företaget som ligger bakom Halo serien) sagt så... men man vet aldrig, information kan förvrängas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det blir inte kortare laddtider för alla spelen, vissa spel som halo 3 ska man absolut inte lägga in på hdd'n då det kan ha motsatt effekt, inget jag testat dock men har hört att Bungy (företaget som ligger bakom Halo serien) sagt så... men man vet aldrig, information kan förvrängas
    Antagligen då Bungie har varit smarta och lagt all info som behövs ofta nära varandra samt långt från mitten av skivan, skulle gissa på att det faktiskt kan gå snabbare att läsa från kanten av en DVD än på en godtycklig plats på en HDD.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

Liknande diskussioner

  1. Fläktljud från nätagg..??!!
    By Manjaana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 09:52
  2. Sänka timeout tiden på smb shares
    By Palle1 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 20:54
  3. PS3:or med högt fläktljud
    By Quader in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 13:27
  4. Högt fläktljud
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-06-25, 19:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •