Vad behöver jag för att kunna lira bränt på den ny versionen som jag köpte för 2 månader sen?
Funkar det att spela online på ett chippat/flashat 360 utan att man blir bannad?
Är mycket tacksam för svar...
Vad behöver jag för att kunna lira bränt på den ny versionen som jag köpte för 2 månader sen?
Funkar det att spela online på ett chippat/flashat 360 utan att man blir bannad?
Är mycket tacksam för svar...
finns massa trådar om detta.. var vänlig sök.
chip är no, no! du behöver ixtreme 1.4 flashning för att vara så säker som möjligt när du lirar på live. de nya boxarna med lite-on läsare går inte att flasha för tillfället, men man byter till en flashbar dvd istället. detta är ingen lätt procedur för nybörjare, då man inte byter dvd rakt av utan måste läsa ur nyckel och sedan spoofa etc. finns tråd om detta.
int21, du är ju riktigt kunnig inom detta område (live spelandet) om du spontant skulle gissa på någon procent chans på att bli bannad, vad skulle du då säga?
väldigt liten om du använder sunt förnuft och lite generella regler.
1. använd ixtreme 1.4
2. kontrollera spelen med xdvdmulleter eller abgx360 mot onlinedb för max säkerhet. ibland finns inte nya spel med där, bara att vänta issåfall. generellt är de ok om ixtreme-delen går igenom i något av ovanstående program. datapartitionen är inte så viktig för crc-checks då den. ant. inte kollas.
3. du är i riskzonen för ban om du kopplar upp dig på live innan releasedatum i din region, då live-servrarna har korrekt tid och genast kan logga när ditt box id med titel kopplades upp.
4. du är i riskzonen för ban om du använder live om du haft extreme firmware med ostealthade backuper innan du uppgraderat till ixtreme. checksum för spel och sådant "kan" ha lagrats för att jämföras när du går ut på live.
5. du är i riskzonen för ban om du gjort större ingrepp på din box. tex hårdvara etc.
Bookmarks