Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Val av skivor avgörande?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Val av skivor avgörande?

    Tjenare,

    Jag flashade min xbox för inte så längesedan, förra veckan närmare bestämt. Där jag flashade konsollen bad jag även om verbatimskivor. Jag fick istället några BenQ varpå jag frågade om de fungerade med 360-backups. Jojomen blev svaret, och det gjorde dom bevisligen. Häromdagen stötte jag på en tråd på ett forum där det stod att valet av skivor påverkar läsarens laser, och "fel" skivor kan skapa onödiga påfrestningar på läsaren. Jag undrar om detta är sant? Borde jag köra på verbatim helt enkelt för att spara på xboxens laser? Det jag märkte med mina nya backups var att läsaren skramlade mer än de gör med mina originalskivor. Vad beror detta på tro?

    Alla svar är jag mycket tacksam för!

    Chipp & Hajk!

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    visst kan laser ta skada om skivan är av dålig kvalité eller väldigt repig. men jag vet inte om benq är bättre eller sämre än verbatim. men jag har alltid kört på verbatim och funkar bra, har inte haft några problem med lasern på ca 1,5år iaf. alla skivor skrammlar som jag har stött på. men 360 är ju ingen kvalité, den är byggt för att gå sönder

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Verbatim är Rolls Royce då det gäller skivor, saker osm är brända på dessa skivor brukar även gamla trötta läsare klara av att återge information från där andra märken kan faliera.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang firmware val
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 17:18
  2. Hjälp med val av chip
    By juggen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:36
  3. frågor angående val av skivor!
    By wiidii in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 13:58
  4. Val av chip?
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 22:34
  5. hjälp med val av flashkort/adapter
    By Emiru in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 08:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •