Tjo! Funkar det att spela spel på en europeisk ps3 (60g) om man köper dem från EBgames i usa?
/Jetti
Tjo! Funkar det att spela spel på en europeisk ps3 (60g) om man köper dem från EBgames i usa?
/Jetti
Om de är REGIONSFRIA o inte REGIONSLÅSTA
De flesta spel + filmer är olåsta.
Mest filmer som är regionslåsta faktiskt.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Som jag har uppfattat det så är alla spel regionslåsta.
Står på spelen om det är region 1,2 eller 3.
Men det är inte aktiverat på pS3an.
Men jag har kanske fel. Jag har köpt spel både i USA, Hong Kong och Sverige och alla fungerar.
Men regionslåstet för BD & DVD är aktivit.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Ska bara flika in lite fint här med regionerna
Klart man måste ha regioner o märka dem eftersom de finns ju Nordic varianter mm av spel med svensk text osv :P
Är garanterat därför de fortfarande gör "region versioner" av spel, men håller dem öppna..
För knappast troligt att de kommer släppa spel som har ljudspår på både svenska, finska, japanska, spanska osv osv på samma
Rätta mig om jag har fel.. men så måste de bara va
Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy
PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX
Bookmarks