Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Halo_3_XBOX360-CCCLX - crc check fail?!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow Halo_3_XBOX360-CCCLX - crc check fail?!

    Halo_3_XBOX360-CCCLX

    När jag gör en crc check av denna så får jag upp följande:

    http://www.speedyshare.com/499620597.html

    Skulle någon kunna vara lite bussig och ge mig lite vägledning, vad ska jag göra?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Kör AutoFix först.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Joo, jag provade det. Men då fick jag bara detta:

    http://www.speedyshare.com/346484895.html

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Den kan knappast verifiera CRC mot en CRC som inte finns i databasen heller. ;-)

    Hur som helst så ska den vara ok.
    http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...ults=0&x=0&y=0

    Kolla filen med "abgx360 GUI" istället.
    Last edited by N!klas; 2008-10-26 at 02:36.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Aa, okej! Hur får jag in den CRC:en i databasen då? (Har redan bränt den nu eftersom att du visade att den var ok, men till nästa gång tänkte jag.)

    abgx360 GUI?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Aa, okej! Hur får jag in den CRC:en i databasen då? (Har redan bränt den nu eftersom att du visade att den var ok, men till nästa gång tänkte jag.)

    abgx360 GUI?
    Finns den inte i databasen så finns den ju inte
    Kolla med abgx-programmet istället... tycker jag då.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    1. Är det bättre än Mulleter?

    2. Vad är det man kollar egentligen när man CRC checkar?

    3. Använder abgx programmet en online databas eller?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    1. Är det bättre än Mulleter?
    beror på användningsområde, det har inte lika många funktioner men kan fixa sådant xdvdmulleter har problem med tex 359 vinkeln. (läs om den i abgx360)

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    2. Vad är det man kollar egentligen när man CRC checkar?
    oftast kollar man värdena av spel binär, pfi, ss, dmi, videodata och speldata och matchar dessa mot de värden som är retail release.

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    3. Använder abgx programmet en online databas eller?
    ja och nej. den använder sig av den databas som xdvdmulleter en gång hade, vad jag vet så tog de den offline och därför finns inte nya spel med. själva databasen för de spel som stödjs finns i "StealthFiles" katalogen precis som i xdvdmulleter. kikar du i abgx360.ini så finner du lite url:er till databasen.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21

    ja och nej. den använder sig av den databas som xdvdmulleter en gång hade, vad jag vet så tog de den offline och därför finns inte nya spel med. själva databasen för de spel som stödjs finns i "StealthFiles" katalogen precis som i xdvdmulleter. kikar du i abgx360.ini så finner du lite url:er till databasen.
    Databasen uppdateras fortfarande och nya spel finns med, t.ex. finns Far Cry 2 med i DB nu och många fler.

    http://www.devilsps3.centelia.net/360/?page_id=34

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Databasen uppdateras fortfarande och nya spel finns med, t.ex. finns Far Cry 2 med i DB nu och många fler.

    http://www.devilsps3.centelia.net/360/?page_id=34
    kommer man verkligen åt den via xdvdmulleter.. NBA Live 09 finns med där men den hittas inte när du köra online db, den verkar bara söka lokalt på hdd.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kommer man verkligen åt den via xdvdmulleter.. NBA Live 09 finns med där men den hittas inte när du köra online db, den verkar bara söka lokalt på hdd.
    Monopol funkar med Autofix i Mulleter

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Monopol funkar med Autofix i Mulleter
    hm.. konstigt.. vad heter ini filen till monopol? det räcker du postar raw ss och xex checksum annars..

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hm.. konstigt.. vad heter ini filen till monopol? det räcker du postar raw ss och xex checksum annars..
    [9B28EED2BDA716B6]
    SS=9B28EED2
    RawSS=E9A0C30E
    PFI=A4CFB59C
    DMI=730DE8B8
    RegionFlags=FFFFFFFF
    V0=81DF6964
    V1=E47F6A94
    Video=91410773
    Game=0536CCB9
    XexHash=BDA716B6
    MediaID=140D22665442CDFEC0740D79-42781C49
    DiscSource=Retail
    GameName=Monopoly

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow

    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Monopol funkar med Autofix i Mulleter


    Jag crc checkade precis Monopoly_XBOX360-CCCLX. Mulleter (Beta 10) sa något om att det inte fanns att hitta i data basen. Fan tänkte jag.

    Sedan såg jag detta du hade skrivit om att det funkade i autofix, så jag prövade.

    X DVD sa då något om att det var något invalid och frågade om jag ville rätta till det vilket jag svarade ja på varpå det fixades.

    Sedan CRC checkade jag skiten igen efter autofixen och då gick det helt plötsligt igenom.

    Det som förvirrar mig:

    Hur kan ett spel, som vid en crc check sägs inte finnas i databasen, ändå fixas till vid en autofix?

    Jag får inte ihop det! Använder XDVD en online databas eller den lokala? Jag fattar inte, hehe. Är det någon som kan få mig att fatta hur det kunde gå som det gick?

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Halo_3_XBOX360-CCCLX

    När jag gör en crc check av denna så får jag upp följande:

    http://www.speedyshare.com/499620597.html

    Skulle någon kunna vara lite bussig och ge mig lite vägledning, vad ska jag göra?
    När det gäller denna release så är filerna som är med Mulleter fel, så ta och ta bort alla filer i Stealth Katalogen och kör sedan autofix, så ska den vara OK.

    Mulleter använder sig av en online-databas som uppdateras dagligen (nästan i alla fall) för att fixa filerna, t.ex. så blev GHWT precis autofixable .

    Edit:

    Såg precis att du hade brännt spelet, men för att vara på den säkra sidan, ta bort alla stealth filer och sedan använder du knappen "CRC Details" bredvid "autofix", bockar i de två rutorna och kollar skivan.
    Last edited by p_son77; 2008-10-26 at 22:08.

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Menar du att den releasen skulle behöva Autofixas? Varför i så fall?

    N!klas visade ju denna länk:

    http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...ults=0&x=0&y=0

    Enligt där så är ju releasen 110% grön?


    Så man kan inte lita på filerna i Stealth Katalogen? Vad är då meningen med programmet om man inte kan lita på det?

    Om filerna nu är fel, vad har programmet att gå på om jag tar bort dem? Är filerna fel så fixar den fel, men om jag tar bort dem så säger min logik mig att det inte går att fixa alls. Hajar inte?


    Sorry om jag verkar trög alltså hehe, men jag får verkligen inget grepp om det här med CRC check. Det spelar ingen roll hur mycket jag försökeer att verkligen förstå vad det egentligen innebär och hur det fungerar, jag greppar det bara inte. Jag har förstått att man checkar releasens information mot ett originalspel typ och ser så att informationen stämmer exakt överens för att inte boxen (microsoft) ska haja att det är en kopia man lirar. Men allt snack om databas online eller inte och alla jävla meddelanden man får av programmet gör mig förvirrad.

    Jag fattar inte varför man ska uppdatera sin stealth files mapp om det ändå finns en online databas fortfarande. Och om det nu INTE finns en online databas längre så fattar jag inte hur XDVD kan autofixa något som den i crc checken inte säger sig kunna hitta informationen/filerna för.

    Hehe jag kan tänka mig hur jävla fucked up det jag skriver verkar för er som verkligen förstår hur det fungerar. Men jag känner mig så jävla vilsen i detta crc checkande hehe. Jag vill ju bara vara helt 100 på att jag endast spelar vad man anser vara så säkra spel som det bara går.
    Last edited by Gatubarn; 2008-10-26 at 22:13.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Det finns en databas som updateras dagligen!

    Den version av mulleter som du har laddat hem innehåller felaktiga information om vissa stealth filer, den är rarpackad innan det uppkom att det fanns fel information och eftersom det inte lämnas support längre på det programmet så kommer det inte heller komma en ny rarversion utan de felaktiga stealth filerna, databasen har blivivt uppdaterad och alla filer som har varit tvivelaktiga har tagit borts.

    Om du tar bort alla stealth filer och sedan kör autofix på dina spel så använder sig mulleter av databasen för att kolla spelen.

    Den sidan som han länkade till angående att den var OK kan man inte lita på när det gäller om stealth filerna OK och att de är matchade med Retail stealths, kör alltid autofix med mulleter eller programmet abgx.
    Last edited by p_son77; 2008-10-26 at 22:20.

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow

    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Det finns en databas som updateras dagligen!

    Den version av mulleter som du har laddat hem innehåller felaktiga information om vissa stealth filer, den är rarpackad innan det uppkom att det fanns fel information och eftersom det inte lämnas support längre på det programmet så kommer det inte heller komma en ny rarversion utan de felaktiga stealth filerna, databasen har blivivt uppdaterad och alla filer som har varit tvivelaktiga har tagit borts.

    Om du tar bort alla stealth filer och sedan kör autofix på dina spel så använder sig mulleter av databasen för att kolla spelen.

    Den sidan som han länkade till angående att den var OK kan man inte lita på när det gäller om stealth filerna OK och att de är matchade med Retail stealths, kör alltid autofix med mulleter eller programmet abgx.

    Exakt sådant här gör mig förvirrad, hehe. du fick mig nu att undra följande:

    1. Hur ser man till att ha den dagligt uppdatterade databasen?

    2. När vi pratar om "Databasen" pratar vi om "Stealth files" mappen eller?

    3. Om jag tar bort alla stealth filer (databasen), var ska då mulleter hämta informationen om spelet och eventuellt rätta till utifrån den?

    4. Varför har folk ens stealth filer och crc checkar osv. om det bara är att trycka på auto fix för att veta att man har en så säker release man kan ha?


    Tack!

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    1. Hur ser man till att ha den dagligt uppdatterade databasen?
    När du använder autofix så kollar mulleter mot online-databasen, finns spelet i Databasen, laddar mulleter hem stealth filerna för just det spelet och patchar spelet, filerna hamnar i din stealth katalog.

    2. När vi pratar om "Databasen" pratar vi om "Stealth files" mappen eller?
    Nej, Databasen är online och tillhandahålls av http://www.devilsps3.centelia.net/360/?page_id=34

    3. Om jag tar bort alla stealth filer (databasen), var ska då mulleter hämta informationen om spelet och eventuellt rätta till utifrån den?
    Läs ovan

    4. Varför har folk ens stealth filer och crc checkar osv. om det bara är att trycka på auto fix för att veta att man har en så säker release man kan ha?
    Autofix laddar hem stealth filer och kollar crc automatiskt där av namnet Autofix.

    Edit:

    För att ett spel ska komma med i databasen måste två kopior matcha varandra, ibland orkar inte folk vänta på detta och man laddar hem retail filer här http://360patches.com/index.php och patchar manuellt.
    Last edited by p_son77; 2008-10-26 at 23:20.

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow

    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    När du använder autofix så kollar mulleter mot online-databasen, finns spelet i Databasen, laddar mulleter hem stealth filerna för just det spelet och patchar spelet, filerna hamnar i din stealth katalog.



    Nej, Databasen är online och tillhandahålls av http://www.devilsps3.centelia.net/360/?page_id=34



    Läs ovan



    Autofix laddar hem stealth filer och kollar crc automatiskt där av namnet Autofix.

    Edit:

    För att ett spel ska komma med i databasen måste två kopior matcha varandra, ibland orkar inte folk vänta på detta och man laddar hem retail filer här http://360patches.com/index.php och patchar manuellt.

    Aa fan jag tror att jag BÖRJAR se ljuset! hehe!


    Så när jag kör autofix och det står att spelet inte hittas i databasen så finns inte informationen inlagd i online databasen än helt enkelt?

    Om jag då inte orkar vänta på dem, så kan jag om jag vill leta reda på dessa filer på annat håll och slänga in dem i stealthfiles mappen och sedan köra en autofix och få samma resultat som om dessa exakta filer hade funnits i onlinedatabasen? (skulle kunnat dela upp det där med lite . och , kanske hehe)

    Men vad är då crc checken till för? Det känns som att det i princip är samma sak som autofix, bara det att autofix automatiskt (efter bekräftelse) åtgärdar ett eventuellt "problem" medan crc checken inte gör det. Förutom detta så är det exakt samma grej?


    (Uppskattar dina svar mycket)


    PS. Om någon anser att killen int evet vad han snackar om så säg till, hehe. Orkar inte missuppfatta Mulleter återigen fan hehe. Men det låter bra det han säger

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Aa fan jag tror att jag BÖRJAR se ljuset! hehe!

    Så när jag kör autofix och det står att spelet inte hittas i databasen så finns inte informationen inlagd i online databasen än helt enkelt?
    precis. först kollar xdvdmulleter om spelet finns i stealthfiles katalogen, gör det inte det så kollar det mot online db. orsaker till att det inte hittas är 1. finns inte i online db 2. programmet har ingen internet-access.

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Om jag då inte orkar vänta på dem, så kan jag om jag vill leta reda på dessa filer på annat håll och slänga in dem i stealthfiles mappen och sedan köra en autofix och få samma resultat som om dessa exakta filer hade funnits i onlinedatabasen? (skulle kunnat dela upp det där med lite . och , kanske hehe)
    oftast använder man "insert" funktionen i xdvdmulleter och inte autofix i detta läget då autofix letar efter .ini fil med information om vad som skall läggas in. så finner du tex. ss.bin och pfi.bin etc. i rar-fil du laddat hem så använder du dig av "insert". innehåller rar-fil likadan struktur som filer i "stealth" katalogen så lägger du dem där.

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Men vad är då crc checken till för? Det känns som att det i princip är samma sak som autofix, bara det att autofix automatiskt (efter bekräftelse) åtgärdar ett eventuellt "problem" medan crc checken inte gör det. Förutom detta så är det exakt samma grej?
    precis. du kanske vill ha crc-värden men inte fixa spelet, då är crc-checken bra.

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    PS. Om någon anser att killen int evet vad han snackar om så säg till, hehe. Orkar inte missuppfatta Mulleter återigen fan hehe. Men det låter bra det han säger
    han vet och förklarar bra.

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Tack int21!

    Nu är jag på banan!

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Jag har börjat checka mina redan utbrända spel och se så de är helt korrekta. Jag kollade dessa realeasers ISO:s innan jag brände ut dem, men det var då när jag hade en massa skit i StealthFiles mappen som jag kanske inte till 100 kunde lita på.

    De första 2 skivorna jag har checkat har gått igenom helt perfekt, men jag stötte på ett litet problem vid checken av de 2 senaste.

    Jag loadar skivan så att det ser ut exakt såhär varpå jag trycker på "Next >".

    Då får jag upp detta, där allt har stämt och varit som det ska.

    Jag klickar på "CRC Checking" och sedan "AutoFix" (vet att det inte går att "autofixa" på skiva såklart, men CHECKAR med Autofix ändå).

    Första kollen går igenom och jag får detta meddelande.

    Jag klickar ja och programmet börjar jobba. När mätaren typ en timme senare når 100 så får jag i samma ögonblick upp detta.

    Vad innebär det och vad beror det på?

    De första 2 skivorna fick inte detta meddelande utan bara ett typ "OK" att allt var grönt och som det ska. Men de 2 senaste som sagt har fått detta.

    inte21, p_son77, Någon?

    Tack!
    Last edited by Gatubarn; 2008-10-28 at 19:15.

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Jag klickar ja och programmet börjar jobba. När mätaren typ en timme senare når 100 så får jag i samma ögonblick upp detta.

    Vad innebär det och vad beror det på?

    De första 2 skivorna fick inte detta meddelande utan bara ett typ "OK" att allt var grönt och som det ska. Men de 2 senaste som sagt har fått detta.

    inte21, p_son77, Någon?

    Tack!
    Som det ser ut så är det bara programmet som strular, har du provat igen, blir det samma sak då?

    Hur ser skivan ut, är den repig?

    Har själv aldrig stött på det problemet.

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Det handlar om de 3 senaste skivorna jag har testat. De 2 första gick igenom. Nope skivorna är cleana. Kan nog räkna på fingrarna hur många gånger de har tagits ur sitt fodral. Har aldrig nuddat undersidan av skivorna heller. Men aa kanske är programmet som strular bara.

    Jag ska testa starta om datorn och se om det fungerar då, annars så testar jag en av de skivorna jag testade först igen och på så sätt se om det är något fel som bara har uppstått.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:59
  2. mic check one-two one-two
    By FantomenK in forum Test
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 18:35
  3. Hjälp : psram Fail (m3 lite)
    By Regge in forum Nintendo DS
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 20:43
  4. FELSÖKNINGSGUIDE NEO4
    By Hansi in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-02-15, 09:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •