Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Svart bild

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question Svart bild

    Hej
    Jag har införskaffat mig ett dms4 pro "SE". Som jag valt som chip till mitt PSTWO.
    Det är en SCPH-77004 modekortet är gh 52-51. Jag har inte kunnat hitta någon installationsbesrivning till den versionen utan använt den till gh 51-51 i tron av att det skulle vara samma. Här finns schemat jag använde. På en annan sida hittade jag dock en snarliknande beskrivning där lödpunkterna X & C skilde sig lite, men jag fick fortfarande ingen bild. Den nuvarande lödningen jag har är den som visas i länken.
    När jag skulle provköra PSTWOan så får jag ingen bild. Jag har kollat alla lödningar, hittar inga bryggningar, vi har varit ett flertal personer som har kollat över lödpunkterna. Så några fel kan vi ej hitta.
    Har ni några förslag på vad det är för fel och vad man kan göra?
    Tacksam för svar

    Mvh
    Jonas Feltenmark

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    DMS4 har inte uppdaterats på väldigt länge, lite optimistiskt att trycka in dom i nyaste pstwo 77004/79004/90004 men tipset är att kolla ritningarna för matrix infinity och sedan jämföra hur punkterna på chippen är markerade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Svart skärm (Ingen bild)
    By SurrealFI in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 20:23
  2. Svart bild
    By Jube in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 15:21
  3. Svart bild efter chipning
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 20:00
  4. spelet fryser eller tv bild blir helt svart
    By volador in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 05:30
  5. nybörjar frågor jag inte hittat med sökfunktionen
    By blåbär in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 12:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •