Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Hjälp med emulator

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Hjälp med emulator

    Jag behöver hjälp att installera och köra en Snes emulator på PSP

    Allt det här med USB uppkopplingar kan jag redan. Men alla emulatorer jag försökt installera har knappt fungerat. Så jag börjar nästan undra om konsolen verkligen är chippad (vilket den är)

    kan nån hjälpa mig hitta en hyfsat bra emulator som funkar utan större problem?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Jag kan lungt säga att din PSP inte är chippad ... den är FLASHAD med en cfw ... Läser du medföljande info filer om hur du får igång dina emulatorer borde det inte var nåt problem ... Se till så att du lägger emulatorn i rätt mapp på minneskortet ... Om du inte närmare förklarar vad som är ditt problem så är det rätt svårt att hjälpa till ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    problemet är att jag installerar exakt som denna kille gör
    http://www.youtube.com/watch?v=PQUZF...eature=related och när jag ska starta emulatorn så slungas jag efter en stund tillbaka till menyn där det står couldn´t load. alla pratar om GAME150 mappen. är det en mapp man skapar själv? vad fyller den för nytta och varför heter den just GAME150. om den inte skapas själv. var hittar jag den i så fall

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Du bör formatera ditt MS i PSP:n före du lägger in nåt på det och försöker köra ... Kolla under System Settings ... Då skapas alla mappar som behövs automatiskt ... Och har du en nyare cfw så bör du installerat 1.50 Kernel addon före du kan köra nåt som är kompilerat för den kerneln (programmen du lägger i 150GAME mappen)
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    var i psp:n istallerar man 1.50 Kernel addon och vars på internet hittar man det programmet?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    när jag laddar in en emulator står det "corrupted data" och efteråt står det "the game could not be started (80020148)"

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Kolla först upp vad du har för cfw installerad ... Står under System Settings/System Information ... Det är svårt att förklara/hjälpa till om du inte kommer med fullständig info ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    såhär står det i mitt system information:

    System Software 4.01 M33-2
    Nickname P585
    MAC Adress 00:1F:E2:B6:A6:7F

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    1.50 Kerenl addon för din cfw finns här http://www.psp-hacks.com/file/1511 ... Borde inte vara så svårt för dig att lägga in om du läser all info först ... Men var försiktig så du inte sabbar din PSP ... Det finns alltid en liten risk när du ändrar i flashminnet ... Känner du att du vet vad du gör så tycker jag du ska lägga in nyaste cfw som är 5.00 M33-3 ... Även den finns på psp-hacks.com ... Kom ihåg att alltid läsa all info och instruktioner först ordentligt ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    vars i PSP:n ska jag installera den? vars lägger jag in den

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    det stod bara "this program for the standard PSP" sen slungades jag tillbaka i menyn igen

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Har du en slim så kan du glömma att köra in 1.50 kernel tyvärr!!! Och ännu ett tyvärr!! Är att så gott som alla Emulatorer är kompilerade just för den Kerneln ... Sad but true!!
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    De flesta 1.50 homebrews o emulators funkar att köra genom eLoader.
    Ladda hem den här http://www.psp-hacks.com/file/1264.
    Starta det programmet och välj den filen du vill starta från menyn.
    Om det ändå inte funkar kommer det garanterat o funka med timemachine. Men de orkar ja inte direkt förklara...

    Om det bara är snes emulatorn du vill ha finns den för slim här: http://www.psp-hacks.com/file/1483

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Den möjligheten glömde jag totalt bort att nämna ... Tur vi är flera som kan hjälpa till ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag kan glädja er genom att säga att INGENTING FUNKADE sitter här och funderar varför man ska installera program i en psp för att få emulator att fungera. köpte den i första hand för emulatorer. trodde det skulle vara så enkelt som det är på tex XBOX att man bara för över en emulator så funkar det. jag har dock fortfarande inte gett upp. behöver dock hitta rätt program. har laddat ner "Time Machine" och försökt följa råden på youtube. men min psp märker inte av när jag fört över programmet i hårddisken. det är som att jag måste placera den i en mapp på rätt sätt eller nånting och döpa den rätt. annars vet jag inte hur jag ska få psp´n att märka av "Time Machine"

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Föresten. jag prövade länken till PSP slim som Bajen13 skickade. och nu funkade det klockrent Dock lite segt i vissa spel, men jag är 100% nöjd
    Tack ska ni ha för all hjälp om ni sen har lust får ni hemskt gärna rekomendera länkar till NES, SEGA, GB och GBA emulatorer oxå =) söker all sorts nostalgi

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Att titta på Youtube guider blir man inte klok på
    Det är på tok för kissig kvalitet och på fel språk oftast.
    Följ de .NFO eller readme.1st filer i Notepad istället

    För olika emulatorer:
    http://www.psp-hacks.com/category/20
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    okej tack. ska pröva återkommer med svar

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    haha fan va bra. det verkar som att alla emulatorer från just denna sida fungerar på min PSP. nu har jag en annan fråga.. är den nån som vet hur man kommer in i "key config" menyn i NesterJ NES Emulatorn? är det nån knappkombination som gäller.. tack för all hjälp hittils

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Durgedurg Visa Inlägg
    haha fan va bra. det verkar som att alla emulatorer från just denna sida fungerar på min PSP. nu har jag en annan fråga.. är den nån som vet hur man kommer in i "key config" menyn i NesterJ NES Emulatorn? är det nån knappkombination som gäller.. tack för all hjälp hittils
    Klart alla emulatorer fungerar från den sidan, det är skillnad från Tredjeplats sidor och förstahandsinformationssidor eller hur
    + att de testar saker innan de lägger upp dem själva.

    LÄS Infofilerna som kom med om hur man konfigurerar NEster eller Googla
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Behöver HJÄLP med Argonchippat Wii V3.3E
    By Vesper in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 21:50
  2. Behöver hjälp med att bränna SSBB
    By Goku_93 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 17:04
  3. PSP Slim & Lite Piano Black med M33 Hjälp
    By DiZZy69 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 10:01
  4. Hej fått problem med devhook 0.46!! Hjälp!
    By fillsing in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 09:55
  5. Hjälp med Snes emulator på psp
    By Lizzie in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-07, 11:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •