Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: hur vet man vilken chip/flash man har?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16

    hur vet man vilken chip/flash man har?

    Går det på något vis klämma fram ur sin xbox vilket chip (?) alternativt flashing man har på sin xbox?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av martin90 Visa Inlägg
    Går det på något vis klämma fram ur sin xbox vilket chip (?) alternativt flashing man har på sin xbox?
    chip, skruva isär och kika. flash, testa ett ostealthat spel, startar det inte har du ixtreme men för att veta version måste du läsa ur mjukvaran.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    chip, skruva isär och kika. flash, testa ett ostealthat spel, startar det inte har du ixtreme men för att veta version måste du läsa ur mjukvaran.
    Jag har öppnat den för att fixa till rod. Dock så såg jag inte spår av något chip. De sitter väl inte i dvdläsaren eller något sådant?
    Vad är ostealthat spel?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av martin90 Visa Inlägg
    Jag har öppnat den för att fixa till rod. Dock så såg jag inte spår av något chip. De sitter väl inte i dvdläsaren eller något sådant?
    Vad är ostealthat spel?
    stealth är ett samlingsord för diverse sektioner i ett spel som kan visa om spelet är original, förhandsdvd eller kopia etc.. spel som inte har "stealth" startar inte ixtreme (flash), en säkerhetsfaktor så att man inte kan starta spel som kan visa att man spelar backuper (för att förhindra att bli bannad från live).

    sök efter "xdvdmulleter" "stealth".. kolla även faq under Hur patchar jag ett spel?

    finns även en sida som visar vilka spel som är okej eller behöver fixas med tex. xdvdmulleter.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av martin90 Visa Inlägg
    Går det på något vis klämma fram ur sin xbox vilket chip (?) alternativt flashing man har på sin xbox?
    Står på kvittot där du flashade den
    *Ja jag vet den var dålig men det stämmer så bra oftast , Om inte ta kontakt med den som moddade boxen åt dig.
    Borde bero på när du flashat lådan eller vad du valt för mod.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. hur vet jag vilket modekort jag har
    By shift in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 23:48
  3. Hur vet man att man har dl på brännaren?
    By horvallius in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 22:37
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. Hur vet man vilken version man har
    By Red_fox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 21:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •