Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Bannad från Live an game update?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Bannad från Live an game update?

    Är det någon som har blivit / hört om någon som har blivit bannad från Xbox live när de har uppdaterat sin backup?

    Alltså kan man bli bannad bara genom att uppdatera ett backupspel? Eller måste man spela det över live för att riskera att bli bannad?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Testa

    Många har inte internet *ja hör o häpna* och tillverkarna Sony/Microsoft/Nintendo har lagt uppdateringar på sina media under en lång tid för att dessa även skall kunna spela det nya materialet. Wii brickas om man kör en uppdatering från annat land än konsollen kommer från men inte 360 eller Ps3.

    I korthet:
    Det är inte en Wii som Brickar om man kör uppdateringar från andra länder direkt.
    Och har du otur så ligger det en korrupt Update på skivan o då får man antingen köra om uppdateringen eller trolla på annat sätt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Har en annan fråga: kan man bli bannad om man spelar ett KÖPT xbox spel på en flashad box? och om man spelat brända spel på xboxet innan? hoppas ni förstår frågan?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nej de kan inte läsa av din firmware eller ev chip i boxen. De kan bara se om du har en dåligt patchad backup eller inte. Är den dåligt patchad så märks det att det är en backup och du blir bannad.

    Frågan är bara om man kan bli bannad om man uppdaterar en backup men aldrig spelar den live?

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    lånade bara tråden lite.

    Så det är inget som sparas om man spelat ett back up spel och sen ansluter man till live med ett köpt spel, är det inget som skickas från de gamla sparade till MS så man kan bli bannad på så sätt?

    ska flasha mitt i helgen.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    lånade bara tråden lite.

    Så det är inget som sparas om man spelat ett back up spel och sen ansluter man till live med ett köpt spel, är det inget som skickas från de gamla sparade till MS så man kan bli bannad på så sätt?

    ska flasha mitt i helgen.
    ingen vet men risken är väldigt liten. kör ixtreme 1.4 och följ dessa råd så är du så säker du kan bli. ban med backuper var mest aktuellt innan ixtreme fanns, dess föregångare xtreme startade nämligen backuper som kan upptäckas att de är just "backuper". ixtreme 1.4 har däremot mycket bra skydd mot detta. sedan spelar det i princip ingen roll om du spelar på live med orginal eller backup.. är det en bra backup från orginal så kan de inte se skillnad.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har kört backuper offline (med TP-kabeln urdragen) sen jag köpte boxen för ett år sen. Sen när jag har kört ett original så har jag kopplat upp boxen igen. Inga problem!

Liknande diskussioner

  1. Flytta hd från bannad 360 till ny
    By _nobody_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 11:25
  2. Någon som kan logga in på live?
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 14:56
  3. Ny update från nintendo idag?
    By rfi99 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 22:51
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 10:37
  5. Vad händer om man blir banned från live?
    By moogly in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 15:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •