Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 52 av 52

Diskussion: GUIDE: Installera Pandoras Battery, Magic Memory Stick (DC v7) samt TimeMachine 0.1

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hello Visa Inlägg
    Jag har gjort som du men det finkade inte. När jag ska öpnna Pandora Insaller for 3.xx... så kommer det upp en text och då står det: This game cannot be started. The data is corrupted.

    Vet du vad felet är Skulle vela få det och funka!!
    vill du ha ett enkelt och snabt sätt att göra ett Pandora minneskort kör du på det som finns på min hemsida

    *Edit:*
    om du sedan läser några av dom senaste inläggen inann ditt så får du information om varför det kanske inte fungerar för dig...
    Last edited by Swizzy; 2010-01-29 at 21:59.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag hittade inte står det om hur man gör ett pandora batteri på din sida????

  3. #33
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Den här guiden kommer att hjälpa dig med att skapa ett "Pandoras Battery", ett "Magic Memory Stick (DC V8)" och TimeMachine.

    Denna guide fungerar inte med PSP 3000/PSP GO!/PSP Slim med V3 moderkort, vanligtvis Slim modeller som är köpta efter Oktober-November 2008.

    Magic Memory Stick tillsammans med Pandoras Battery kan användas för att unbricka eller flasha ett PSP.
    Magic Memory Stick kan skapas utan en flashad PSP, men för att göra Pandoras Battery krävs en flashad. Har du inte tillgång till det kan du köpa ett färdiggjort batteri, från psxcare eller för en spottstyver från ebay.

    TimeMachine kan används för att ladda program som kräver 1.50 kernel, något som annars inte är kompatibelt med PSP Slim. TimeMachine kräver ett Pandoras Battery, Magic Memory Stick och en flashad PSP.



    Installera Pandora för flashning / unbrickning av PSP Phat och Slim

    Dessa batterier fungerar att konvertera till pandora:
    * Sony PSP 1800mAh Battery Pack
    * Sony PSP 3.6v - 1200mAh * Sony PSP 3.6v - 1200mAh
    * Datel PSP Battery 3600mAh 2X * Datel PSP Battery 3600mAh 2X
    * Datel PSP Battery 1800 MaxPower * Datel PSP Battery 1800 maxpower
    * Sony PSP-280 2200mAh * Sony PSP-280 2200mAh
    * Atomic Battery Pack 3.6v 1800 mAh * Atomic Battery 3.6v 1800 mAh
    OBS!Batterier som följde med PSP moderkort ta-088 v2 eller senare kommer inte att fungera.

    Skapa ett Magic Memory Stick (DC v8)

    Ett magic memory stick (Despertar Del Cementerio V8) kommer vi skapa med PSP Grader

    1) Ladda hem PSP Grader som finns här och packa upp den på t.ex. skrivbordet. Kör sedan programmet.
    2) Anslut din PSP eller minneskort till datorn och välj enhetens bokstavsbeteckning (E:\ F:\ etc)
    3) Backa upp alla filer du vill ha kvar, all data på minneskortet kommer raderas.
    4) Tryck på ?Download? i PSP Grader. Om det inte fungerar, så ladda ner 5.00 uppdateringen härifrån istället. Extrahera rar filen och bläddra fram till den i ?Load 5.00 Official eBoot?.
    5) Välj nu med vilken knapp du vill starta Pandora med. Om du endast ska använda programmet till att unbricka PSP:s rekomenderas ingen (none) knapp. Då kommer PSP:n boota från minneskortet automatiskt om du har ett pandora batteri i PSP:n.
    6) Bocka i ?Format Memory Stick.
    7) Tryck på ?Create pandora Stick?
    Ditt minneskort kan nu användas tillsammans med ett Pandora batteri!



    Konvertera ett batteri till Pandora

    1) Ladda ned Hellcat's Pandora Installer for 3.xx Revision 3.
    2) Kopiera över mappen ?pan3xx? till X:/PSP/GAME. Avsluta usb läge.
    3) Navigera till Game menyn på din PSP och kör Hellcat´s Pandora Installer
    4) Du kommer nu att kunna välja mellan dessa 4 alternativ:
    * Press O to convert battery to Pandora
    * Press [] to convert battery to normal
    * Press R+O to write battery serial to file
    * Press R+[] to restore battery serial

    5) Tryck på R + O för att säkerhetskopiera batteriets serienummer. Det kommer behövas om du skulle vilja återställa det någon gång.
    6) Tryck på O för att omvandla ditt batteri till ett pandora. OBS! Du kommer inte längre att kunna använda det som ett vanligt. Du kan dock återställa det när som helst genom att trycka på R + [].
    7) Ditt batteri är nu klart att användas som ett pandora batteri. Starta din PSP med det här batteriet för att boota från minneskortet istället för flash minnet.

    Använda Pandora för Flashning / Unbrickning av PSP Phat och Slim

    1) Sätt i ett Pandoras Battery och ett Magic Memory Stick i din PSP. Håll ned knappen UPP när du startar den för att starta med Desperar del Cementerio.
    2) Du kommer nu att få en meny med följande alternativ:
    * Install 5.00 M33
    * Install 5.00 OFW
    * NAND operations
    * Hardware info
    * Test M33
    * Shutdown
    * Reboot device
    3) Välj Install 5.00 M33
    4) Memory Stick lampan sla börja blinka. Vänta 2-5 min för installationen att slutföra.
    5) Tryck på X för att avsluta installationen. Om du stänger av PSP:n vanligt kommer den att gå sönder och du måste börja om från steg 3 igen?
    6) Starta upp PSP med ett vanligt batteri . Du är möjligt att du får upp en (knappast troligt) blå skärm som säger att inställningarna är korrupta, tryck bara på X eller O så kommer den att rätta till det.
    7) Nu har du 4.01 M33. Du kan härifrån uppgradera till 5.00 M33-3 via network update.

    __________________________________________________ ________________________________________


    Installera TimeMachine 0.1 på PSP Slim & Phat

    Timemachine är ett program för att ladda tidigare firmwares från minneskortet. På PSP Slim kan den ladda en blandning mellan 1.50 och 3.40 samt så kan den ladda 3.60 M33. På PSP Phat kan den ladda 1.50 och 3.40 oe.

    Det är främst till för att 1.50 homebrews ska kunna köras på PSP Slim. Det enda programmet som jag vet att det inte fungerar är devhook. Den här guiden fungerar på både PSP Slim och Phat.

    Krav

    * En PSP med Custom Firmware. 3.71 M33 eller senare rekomenderas, andra kan (kanske) fungera.
    * Ett magic Memory Stick
    * Ett Pandoras Battery

    1) Ladda ner timemachine 0.1
    2) Öppna arkivet och kopiera TIMEMACHINE till X:/PSP/GAME
    3) Ladda ner 1.50 uppdateringen, kopiera den till roten på ditt minneskort och döp om till 150.PBP. Ladda sedan ner 3.40 uppdateringen, kopiera den till roten på ditt minneskort och döp om till 340.PBP. Ladda till sist ned 360.PSAR. Kopiera den till roten på minneskortet (den behöver inte döpas om). Den här filen behövs bara om du har Slim (PSP Phat är ej kompatibel).
    Det ska sedan se ut så här:
    X:/150.PBP
    X:/340.PBP
    X:/360.PSAR (endast om du har Slim)
    4) Det här är vad du bör se under Game i XMB. Kör programmet

    5) Du får sedan upp en sån här skärm:

    6) Välj "Install iplloader on PSP MS boot sector". Efter att det är gjort, tryck på X knappen för att återgå till menyn
    7) För Phat:
    Välj "Install 1.50" för att installera 1.50 firmware på minneskortet, och sedan "Install 3.40OE" för att installera 3.40 OE?.
    För Slim:
    Tryck på "Install 1.50 with 3.40 hw modules" och sedan "Install 3.60 M33"
    8) Och nu har du ett timemachine kompatibelt minneskort!

    Använda Timemachine

    Håll ned följande knappar när du startar din PSP för att starta från olika källor
    1.50: X
    1.50 och 3.40: O
    3.40 OE: /\
    3.60 M33: []
    DC v7: Pil UPP

    OBS! Om du har TimeMachine installerat och uppgraderar din version av Despertar del Cementerio måste du göra om steg 6. Du kan inte heller starta devhook genom TimeMachine.

    Blir något fel eller borde göras annorlunda? Skriv vad, så noggrant som möjligt, så kan vi förhoppningsvis hjälpa dig och uppdatera eller förbättra guiden


    Jag har gjort som du men det funkade inte. När jag ska öpnna Pandora Insaller for 3.xx... så kommer det upp en text och då står det: This game cannot be started. The data is corrupted.

    Vet du vad felet är Skulle vela få det och funka!!

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har gjort som du men det finkade inte. När jag ska öpnna Pandora Insaller for 3.xx... så kommer det upp en text och då står det: This game cannot be started. The data is corrupted.

    Vet du vad felet är Skulle vela få det och funka!!

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hello Visa Inlägg
    Jag hittade inte står det om hur man gör ett pandora batteri på din sida????
    för att göra ett pandora batteri måste du ha en modifierad PSP, eller en annan metod för att göra det, t.ex. ett PSP Service Tool, ett verktyg som gör om PSP batterier till Pandora/Normalt... eller också löder du om i batteriet så att det blir ett pandora... det finns guider för det på internet

    som jag skrev tidigare, läs lite av inläggen tidigare i tråden så får du svar på din andra fråga, DU MÅSTE HA MODDAD PSP för köra Pandora Installer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Om ni inte orkar klydda med pandora etc, försök leta upp någon i närheten som kan flasha eller bara skicka in det ...

  7. #37
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hejsan jätte bra guide :P
    Har dock ett prob... Gjorde allt som stod och fick instalerat allt.. men när jag skall starta ett iso spel så kommer det upp "The game could net be started (80020321)" vad har ja gjort fel eller kanske behöver göra?

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Sk0g3n Visa Inlägg
    Hejsan jätte bra guide :P
    Har dock ett prob... Gjorde allt som stod och fick instalerat allt.. men när jag skall starta ett iso spel så kommer det upp "The game could net be started (80020321)" vad har ja gjort fel eller kanske behöver göra?
    kan vara att du har för låg FW , Vilket spel provade du?
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Har nu tillslut fått tag på en flashbar PSP, men då till idiotfrågan:
    Är det inte 5.50 gen-d3 som gäller nu?

    Hur får man då in den?
    Är planen alltså först att använda pandorabatteriet+magic memorystick för att få in 5.00 m33, och sen köra 5.50 gen-d3 installern via vanliga PSP-menyerna?

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nilz75 Visa Inlägg
    Har nu tillslut fått tag på en flashbar PSP, men då till idiotfrågan:
    Är det inte 5.50 gen-d3 som gäller nu?

    Hur får man då in den?
    Är planen alltså först att använda pandorabatteriet+magic memorystick för att få in 5.00 m33, och sen köra 5.50 gen-d3 installern via vanliga PSP-menyerna?
    den här guiden är lite små gammal, om du kikar på min hemsida finner du en avbild av ett färdigt pandora minneskort med senaste mjukvaran
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den här guiden är lite små gammal, om du kikar på min hemsida finner du en avbild av ett färdigt pandora minneskort med senaste mjukvaran
    Kungligt! Tackar!

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Game could not be started om man tittar i PSP felkodslistan vi har hos oss i vårt forum, förmodligen klistrat i faq delen beror på att man inte har ett spel i umd läsaren o inte valt Sony 9xxx emulering i recovery...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #43
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Jag har stött på lite problem och vet inte hur jag skall komma vidare.

    Jag har skaffat ett pandora batteri och har följt guiden till punkt och prickar. Men när jag skall starta TimeMachie genom att trycka in "O" och sedan stoppa in batteriet och bota så händer det inget.

    Det händer inget även om jag botar med Panora batteriet, jag vet att batteriet fungerar då jag fick in 5.00 M33, genom magic memory stick. Sen när jag försöker konvertera mitt sonny 3,6 1200 mAh batteri till Pandora genom Hellcat's Pandora Installer for 3.xx Revision 3. Så även om den säger att Batteriet är pandorized, så får jag inte igång det heller, Jag får inte heller igång Magic Memorystick med det. Slutsatsen kan jag jo dra att batteriet av någon anledning inte blev pandorized,

    Men frågan kvarstår, varför startar inte TimeMachie med mitt riktiga Pandora Batteri ?

    Sen så har jag förstått att denna guiden är lite små gammal, och jag är lite osäker på ifall jag överhuvudtaget skall köra magic memory med 5.00 M33

    Jag har en PSP200 SLIM, Någon som kan hjälpa till ?

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zdx Visa Inlägg
    Jag har stött på lite problem och vet inte hur jag skall komma vidare.

    Jag har skaffat ett pandora batteri och har följt guiden till punkt och prickar. Men när jag skall starta TimeMachie genom att trycka in "O" och sedan stoppa in batteriet och bota så händer det inget.

    Det händer inget även om jag botar med Panora batteriet, jag vet att batteriet fungerar då jag fick in 5.00 M33, genom magic memory stick. Sen när jag försöker konvertera mitt sonny 3,6 1200 mAh batteri till Pandora genom Hellcat's Pandora Installer for 3.xx Revision 3. Så även om den säger att Batteriet är pandorized, så får jag inte igång det heller, Jag får inte heller igång Magic Memorystick med det. Slutsatsen kan jag jo dra att batteriet av någon anledning inte blev pandorized,

    Men frågan kvarstår, varför startar inte TimeMachie med mitt riktiga Pandora Batteri ?

    Sen så har jag förstått att denna guiden är lite små gammal, och jag är lite osäker på ifall jag överhuvudtaget skall köra magic memory med 5.00 M33

    Jag har en PSP200 SLIM, Någon som kan hjälpa till ?
    På min hemsida finner du ett minneskort färdigt med 5.50 GEN-D3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    På min hemsida finner du ett minneskort färdigt med 5.50 GEN-D3

    Så jag har kört in ditt program med 5.50 GEN-D3. Vad händer sen ?
    När jag försöker installera Time Machine så får jag felmedelande, : Error Reading 150 PSP.

    Skall testa flytta över filerna från guiden i rooten på kortet.
    Man kan redan nu säga att jag testade skapa pandora bateri från detta systemed med Pandora Installer for 3.xx -R3- och även om den säger att batteriet är Panrodized, så får kan jag inte bota med det.

  16. #46
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Det fungerade med att Installera Time Machine, och jag kan nu bota till 1.5 och 3.60, Men jag lyckas fortfarande inte att omvandla mitt batteri till Pandora.

    Finns det några andra sätt att göra det på? Eller vad kan det vara för fel ?

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    5.50 GEN-B2 fungerar det med, sen finns det verktyg för att ändra batterierna, jag fick det att fungera med hjälp av 5.50 GEN-B2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Skaffade nyss en PSP 2000 som har OFW 6.20. Går det genom guiden på första sidan få den till CFW?? Jag har beställt ett Pandora batteri och skall köpa mig ett minneskort tänkte jag.

    Såg på första sidan att det går göra eget Pandora batteri?? Funkar det med original batteriet som följer med PSP:n??

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stefan_fox Visa Inlägg
    Skaffade nyss en PSP 2000 som har OFW 6.20. Går det genom guiden på första sidan få den till CFW?? Jag har beställt ett Pandora batteri och skall köpa mig ett minneskort tänkte jag.

    Såg på första sidan att det går göra eget Pandora batteri?? Funkar det med original batteriet som följer med PSP:n??
    Om det går att köra in CFW direkt på den är svårt att säga, om det är en av dom tidigare modellerna av PSP-2000 är det inga problem är det en av dom senare kommer inte pandora bita

    Du kan om du vill göra det lätt för dig ta pandora imagen jag har på min hemsida färdigt med allt

    Vad gäller pandora batterier... Tjocka original batterierna fungerar att göra om till Pandora, dom smala tror jag inte går...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #50
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Gamla smala batterier går, nya har de helt tagit bort funktionen att återskriva serienummer i
    Man kan väl säga att de batterierna + v3 moderkorten som inte Pandora filer biter på går hand i hand
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    För att kunna köra Hellcat's Pandora Installer så måste man ha en PSP med CFW eller?? Hur gör jag om jag vill löda om mitt batteri till ett Pandora?? Kommer det gå att använda som vanligt batteri sedan??

    Edit: Det går typ inte flasha PSP:n med hjälp utav en PS3:a med CFW?? :P

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stefan_fox Visa Inlägg
    För att kunna köra Hellcat's Pandora Installer så måste man ha en PSP med CFW eller?? Hur gör jag om jag vill löda om mitt batteri till ett Pandora?? Kommer det gå att använda som vanligt batteri sedan??

    Edit: Det går typ inte flasha PSP:n med hjälp utav en PS3:a med CFW?? :P
    Ja, du måste ha en PSP med CFW... om du löder om batteriet kommer det konstant vara Service batteri... riskerna är stora om man håller på så dock... och nej det går inte att använda en ps3 att hacka en psp... däremot kan du använda en PSP att hacka en PS3'a med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Ny köpt Psp vill inte installera 3.90 custom.
    By Downp in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 00:05
  2. Lite hjälp med firmwire och CFW.
    By Cless in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 10:57
  3. Printable.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:51
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •