Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 35

Diskussion: Mitt xbox360 slutade funka igår?

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22

    Mitt xbox360 slutade funka igår?

    Sista spelet jag spelade var Saints row 2 i tisdags...prov spelade bara spelet 10 minuter max...slog av som vanligt Sen igår ( torsdag )
    När jag skulle spela lite mer så startar ej mitt xbox360 det blinkar massa röda lampor runt startknappen? (Ring of death I guess )

    Vad göra?
    Köpa ny arcade box och byta cd läsare från min döda xbox?
    Skicka in skiten till microsoft?
    Pröva köpa ett psxcare repair kit?

    Tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    om jag vore som du så skulle jag låta psxcare fixa den åt dig.
    har för mig att de tar 700 kr för det.

    då slipper du dessutom riskera att få en ny dvd som du sedan måsta byta ut för dyra pengar....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    om jag vore som du så skulle jag låta psxcare fixa den åt dig.
    har för mig att de tar 700 kr för det.

    då slipper du dessutom riskera att få en ny dvd som du sedan måsta byta ut för dyra pengar....

    är det med garanti då? Stod det inte att dom tar 1000 kr?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Höjt till 1000:-, sorry :-/
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Höjt till 1000:-, sorry :-/
    garanti då? när man läser på forumet om rep kittet verkar ju vissa fått samma problem bara efter ett par dagar?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Fast det är inte samma sak. Psxcare löder om den ordentligt, de kör inte med något kackigt kit.

    Fick RROD på en av mina maskiner i somras. Den funkar hur bra som helst nu. Inga problem alls.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Är det tre eller frya röda lampor som lyser?
    Antar att du har kollat detta men utifall att det är fyra lampor som blinkar så är det endast problem med dina sladdar, testa i så fall att dra ut och sätta in dem igen.
    Last edited by Paddy; 2008-11-01 at 00:05.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    1000:-

    Ny XBOX360 (HDMI) på "Media Markt" Barkaby - 1290:-

    Det ska väl inte vara några probs för dig att sälja DVD, faceplate, nätdel. m.m för ca: 500-700:-

  9. #9
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
    Är det tre eller frya röda lampor som lyser?
    Antar att du har kollat detta men yttefall att det är fyra lampor som blinkar så är det endast problem med dina sladdar, testa i så fall att dra ut och sätta in dem igen.

    Det är tre lampor som blinkar direkt jag startar boxen.
    Den lampa som är släckt är mellan 12 och 3.

    Ring of death visst?

  10. #10
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    1000:-

    Ny XBOX360 (HDMI) på "Media Markt" Barkaby - 1290:-

    Det ska väl inte vara några probs för dig att sälja DVD, faceplate, nätdel. m.m för ca: 500-700:-

    men köper jag en ny xbox får jag ju den oflashbara dvd läsaren...

  11. #11
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Fast det är inte samma sak. Psxcare löder om den ordentligt, de kör inte med något kackigt kit.

    Fick RROD på en av mina maskiner i somras. Den funkar hur bra som helst nu. Inga problem alls.....
    ja men vad säger mig att min xbox funkar klockrent 4ever om jag betalar 1000 kr till psxcare?

    Är det inte värdare då att köpa en typ 360 hdmi vilket jag hoppats fått bort ring of death?
    Sen byta dvd från min gamla 360?

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
    Det är tre lampor som blinkar direkt jag startar boxen.
    Den lampa som är släckt är mellan 12 och 3.

    Ring of death visst?
    Ja, tyvärr, det verkar inte bättre .
    Jag skulle nästan avakta ett litet tag, för att se hur vida lite-on hackas eller inte, då det verkar som att de är på god väg att hacka lite-on läsaren.

    Detta då man lyckats decapa lite-on chipet och därför troligen lyckas läsa ur firmwaren från det snart, alt. redan lyckats men inte gått ut med detta ännu då man vill skapa en hackad firmware först.

  13. #13
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Är det inte så att de bara har fått Lite-on chippet "read-only"? Det går därför inte att skriva till chippet.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Nej, man har lyckats radera firmwaren samt lyckats skriva firmware till det, detta har man kunnat sedan september, http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=9647.160.
    Kolla Geremias post så länge inte länken blockas.

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Ja, man har inte lyckats läsa ur den firmware som ligger där idag tyvärr. När de kan göra det så kommer man kunna flasha som med de andra.

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    @hejsan
    Som sagt, köp en ny Xbox 360 Arcade (hdmi) flytta över DVD och HD'n.
    Flasha dvd'n och spara Lite-On dvd'n tills firmware hack är fixad.

    Fördelar:
    + extra trådlös kontroller (värde 400:-)
    + 1 sunk spel medföljer (var det 5st arcade spel månne)
    + extra nätdel ( värde minst 300 pix)
    + Sälja hela chassit med blåst MK (minst 500:- på t r a d e r a / b l o c k e t )
    + extra videokablage
    + nya processorn = låg strömförbrukning (175W, tror jag)
    + extra dvd (när den är flashad = 600-800:-)

    - jobbigt att knalla iväg til MM o handla.
    - 1290:- (gahhh, det är ju en hel förmögenhet
    - usch, bryta M$ sigillet
    - Lyfta över DVD och flasha, puh tar ju minst 1timma
    - Optisk utgång måste moddas för att funka med HDMI = enkelt fix!


    jaja, som sagt.
    Det finns inga genvägar till den perfekta lösningen

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Fast det är inte samma sak. Psxcare löder om den ordentligt, de kör inte med något kackigt kit.

    Fick RROD på en av mina maskiner i somras. Den funkar hur bra som helst nu. Inga problem alls.....
    Nej vi kör inte med RROD kitten vi säljer, vår industrirobot på vår andra verkstad värmer bort de ytmonterade prollarna CPU+GPU och rengör för att sedan löda tillbaka dessa samt förse boxen med ny kylpasta, X-Clamps och diverse annat jox...
    Och vi höjde från 700 kr till 1000 kr.
    Trots detta ligger servicetiden rätt långt ändå då vi har så många maskiner som skall servas.

    Ps. Vi bryr oss inte om vart den är moddad eller med vad då vi reparerar, vi koncentrerar oss på att släcka Rödringsfelkoderna och vi brukar lyckas med att rädda 18 av 20 boxar.

    Citat Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
    men köper jag en ny xbox får jag ju den oflashbara dvd läsaren...
    Pyttsan, ingen läsare är i dagsläge Oknäckbar
    Vi läser ut nyckeln ut din Lite-On o ersätter den med en Samsing eller annan 360 drive för 1.400 :-

    Citat Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
    ja men vad säger mig att min xbox funkar klockrent 4ever om jag betalar 1000 kr till psxcare?

    Är det inte värdare då att köpa en typ 360 hdmi vilket jag hoppats fått bort ring of death?
    Sen byta dvd från min gamla 360?
    Ingen box håller 4Ever
    Vi ger 6.Månaders garanti mot samma felkod, rasar maskinen mer än 3.Ggr rekommenderar vi att man köper en HDMI maskin som tål värmer bättre.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    @hejsan
    Som sagt, köp en ny Xbox 360 Arcade (hdmi) flytta över DVD och HD'n.
    Flasha dvd'n och spara Lite-On dvd'n tills firmware hack är fixad.

    Fördelar:
    + extra trådlös kontroller (värde 400:-)
    + 1 sunk spel medföljer (var det 5st arcade spel månne)
    + extra nätdel ( värde minst 300 pix)
    + Sälja hela chassit med blåst MK (minst 500:- på t r a d e r a / b l o c k e t )
    + extra videokablage
    + nya processorn = låg strömförbrukning (175W, tror jag)
    + extra dvd (när den är flashad = 600-800:-)

    - jobbigt att knalla iväg til MM o handla.
    - 1290:- (gahhh, det är ju en hel förmögenhet
    - usch, bryta M$ sigillet
    - Lyfta över DVD och flasha, puh tar ju minst 1timma
    - Optisk utgång måste moddas för att funka med HDMI = enkelt fix!


    jaja, som sagt.
    Det finns inga genvägar till den perfekta lösningen


    Japp, jag rekommenderar VARMT att man köper en Arcade och sedan låter oss byta driven i den till driven från den trasiga 360:n förutsatt att den är i godtagbart skick. Du får en mycket trevligare 360 med bättre kylning och mindre strömförbrukning/värmeproblem samt HDMI osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nej vi kör inte med RROD kitten vi säljer, vår industrirobot på vår andra verkstad värmer bort de ytmonterade prollarna CPU+GPU och rengör för att sedan löda tillbaka dessa samt förse boxen med ny kylpasta, X-Clamps och diverse annat jox...
    Visste inte att vi hade en andra verkstad :-)

    Vi låter ett annat företag göra reparationerna åt oss, för vi har inte plats för någon egen bga/ytmonteringsrobot pga ventilationskraven runt en sådan. Själva roboten kostar bara c:a 50.000:- så hade jag haft plats för den hade vi gjort jobben själva istället vilket förenklat logistiken runt reparationerna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har samma problem tror jag, felkod 0102 har jag. Kommer dom att byta ut DVD-läsaren när/om jag skickar den till Tyskland?

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av say-w00t Visa Inlägg
    Jag har samma problem tror jag, felkod 0102 har jag. Kommer dom att byta ut DVD-läsaren när/om jag skickar den till Tyskland?
    Ja det verkar som dom flesta kommer tillbaka med en Lite-on spelare nu.

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Är det då bättre att jag reparerar den hos psxcare? och hur säker är jag på att den håller lika bra som om jag får den reparerad från microsoft? jag blir väl inte bannad från live då föresten?

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av say-w00t Visa Inlägg
    Är det då bättre att jag reparerar den hos psxcare? och hur säker är jag på att den håller lika bra som om jag får den reparerad från microsoft? jag blir väl inte bannad från live då föresten?
    Vi lämnar 6Månaders garanti mot samma felkod, och även MS reparerade boxar rasar efter en tid, inga 100%iga garantier desvärre.

    Lagar vi den inte Betalar du inget, men du får skrota maskinen sedan

    Är du bannad innan är du fortfarande bannad efter, vi släcker bara felkoder.
    Vi skiter fullständigt i vilken moddning du haft innan om den är gjord av oss eller andra, som den kommer in kommer den ut minus felkoder om du har tur

    Vill du uppgradera boxen samtidigt lägger vi på det på priset.
    Ibland händer det ju att vi får in Ikke moddade boxar som rödringat som sedan begåvas med mer fläktar eller ny CFW :d
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av say-w00t Visa Inlägg
    Är det då bättre att jag reparerar den hos psxcare? och hur säker är jag på att den håller lika bra som om jag får den reparerad från microsoft? jag blir väl inte bannad från live då föresten?
    Skickar du den till microsoft så får du nytt moderkort med mer avancerad kylning, samt ofta även ny dvdläsare (lite-on).

    Om vi reparerar den så kommer lödningarna mellan cpu/gpu och moderkort vara bättre än dom blir vid tillverkningen och därmed klara mer av de brytkrafter som orsakas av värmeutvecklingen från kretsarna. Det monteras även x-clamps som hjälper till med hållfastheten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Lagade mitt xbox360 nu ikväll Kostade mig 35 kronor på clas ohlsson

    Tacka vet jag internet och youtube....Amen

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
    Lagade mitt xbox360 nu ikväll Kostade mig 35 kronor på clas ohlsson

    Tacka vet jag internet och youtube....Amen
    återkom om en månad eller två och berätta om den fortfarande håller sig lagad.

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Ja o undvik "Handdukstrick" !!! *Nackskott på den idioten utlyses...

    Jag undrar om samma idiot drar en påse över skallen med och gaffatejpar åt om han är förkyld. *Hoppas hoppas hoppas...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    ville bara meddela mitt xbox funkar fortfarande med clas ohlssons lagningen =)

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
    ville bara meddela mitt xbox funkar fortfarande med clas ohlssons lagningen =)
    gör en uppföljning om 2 månader om den inte ger sig tidigare. kul när saker fungerar.

  30. #30
    Registrerade
    May 2003
    Från
    skellefteå
    Inlägg
    100
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    gör en uppföljning om 2 månader om den inte ger sig tidigare. kul när saker fungerar.
    har gått 2 månader nu :P

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. mitt wii funkar inte
    By quaddern in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 16:53
  3. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51
  4. Strömavbrott = liven slutade funka
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 19:47
  5. Får inte igång mitt NYA M3 LITE kit!!! :(
    By Gryglas in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 11:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •