Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 36 av 36

Diskussion: Unreadable Disc, vad kan det bero på?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    finns externa brännare som också är bra, laptop brännare är i regel rätt kassa...

leta upp Samsung SE-S224Q, den är bra jag har kört på den själv, har in intern samsung i den här datorn nu... men har brännt drygt 70 skivor totalt tror jag det blir på den brännaren, inte haft problem med en ända...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kul för dig, men det är faktiskt bevisat att verbatim skivor fungerar jävligt bra med xbox360 i diverse tester om du googlar runt. du kanske fått en dålig batch av verbatim, tillverkade i en fabrik som har problem? visst, detta är svårt som konsument att veta, men det är få verbatim som säljs till normalpris i butiker som är från dåliga fabriker, även seriösa webbutiker håller sig till bra batch'ar. det låter som att din brännare är problemet, den behöver inte vara dålig, den kanske bara har en äldre firmware, som kan uppdateras. det finns billigare märken på marknaden som fungerar bra, men det är livslängden och kvalitén på backupen som räknas i slutändan.

MEDIA, BRÄNNARE, HÅRDVARA I DATOR > dessa faktorer spelar roll i en bra bränning.
    En av orsakerna till varför vi inte har öppet köp på just DVD media är för att vi betalar extra till våra leverantörer för att de skall sålla ut dåliga mediakoder o vi kan sälja kvalitet
    Varför vi inte återbetalar kunder som vill lämna tillbaka skivor är just för att "Vissa" tror de är smarta o lämnar tillbaka en spindel med dåliga skivor istället för de de köpt *de byter spindel* på samma sätt som vi sett folk skriva öppet här att de byter ut defekta konsoller på stormarknader efter de köpt dem på öppet köp. *Ruttet sätt att få något fungerande på utan att betala för det*

Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Lika roligt att skriva med dig som vanligt.
    Fattar inte varför alla är så verbatim galna, det är en utav anledningarna till att jag inte köper de. För så fort det är fel på nåt ja då är det för att man inte kör gudarnas gåva VERBATIM! Jeez jag köpt skit skivor i 3 år aldrig haft något problem ALDRIG, för utom nu med de här piss skivorna. Alla skivor jag köpt har alltid kostad minst hälften av vad verbatim kostat.
    Och visst de e kanske brännaren. Men jag tror inte jag byter min bärbara för att brännaren "kan" vara dålig. De e en annan sak folk verkar ha fastnat för, byt brännaren. Men har ingen tänkt på att folk kör oftast med bärbar nu förtiden? Skönt o skriva av sig!
    Du behöver ju inte byta hela datorn det räcker med DVDBrännaren som oftast i nya moderna datorer sedan -8år sedan sitter modulbaserat eller bara köpa en extern USB ansluten en.
    O ja Verbatim har vi kört mååånga tester på o jag personligen som moddat nästan halva sveriges maskinpark vet att de fungerar bra på +85% av alla enheter de körs på.

Vad kör du hellre ??
    En risig kärra eller en väl genomgången o friktionsfri bil ?

Klart dina billiga skivor kan fungera fint, tänk på att olika lasrar har olika känslighet för media den reflekterar information från.
    Andra lasrar kanske inte gillar skitmedia lika bra o måste då kompensera med att fokusera eller öka strömmen till laserdioden o anstränger den tillslut så den brinner upp eller fokuserar dåligt.

En laser har som en diod en brinntid på upp till 10.000 timmar men en överarbetad laser halverar sin livslängd. Brännbara lasrar är känsligare o man kan räkna med en 2000-5000 bränningar. Sen är det dags att kasta brännaren o köpa ny

MEd tanke på priserna idag kontra när den första CD-Brännaren kom för 25.000 kr så är alla brännare under tusenlappen o några runt 500 hyggligt bra o kostnadseffektivt är det inga problem att byta dessa en gång per år
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    En av orsakerna till varför vi inte har öppet köp på just DVD media är för att vi betalar extra till våra leverantörer för att de skall sålla ut dåliga mediakoder o vi kan sälja kvalitet
    Varför vi inte återbetalar kunder som vill lämna tillbaka skivor är just för att "Vissa" tror de är smarta o lämnar tillbaka en spindel med dåliga skivor istället för de de köpt *de byter spindel* på samma sätt som vi sett folk skriva öppet här att de byter ut defekta konsoller på stormarknader efter de köpt dem på öppet köp. *Ruttet sätt att få något fungerande på utan att betala för det*
    ännu en gång svarar du på något jag inte ens frågat om eller påpekat.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ännu en gång svarar du på något jag inte ens frågat om eller påpekat.
    Jag förtydligar bara lite hur vi ser på det
    inget illa ment gubben *puss*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Lika roligt att skriva med dig som vanligt.
    Fattar inte varför alla är så verbatim galna, det är en utav anledningarna till att jag inte köper de. För så fort det är fel på nåt ja då är det för att man inte kör gudarnas gåva VERBATIM! Jeez jag köpt skit skivor i 3 år aldrig haft något problem ALDRIG, för utom nu med de här piss skivorna. Alla skivor jag köpt har alltid kostad minst hälften av vad verbatim kostat.
    Och visst de e kanske brännaren. Men jag tror inte jag byter min bärbara för att brännaren "kan" vara dålig. De e en annan sak folk verkar ha fastnat för, byt brännaren. Men har ingen tänkt på att folk kör oftast med bärbar nu förtiden?
    Skönt o skriva av sig!
    Kör billiga skivor men då får man leva med att kvaliteten är OJÄMN, dvs i ett 10-pack kanske 1-2 skivor är sämre än de 8-9 som fungerar bra, och någon gång får man tag på ett helt 10/25/100/whatever-pack med dåliga skivor.

Om man inte orkar med sådant så köper man t.ex. Verbatim som har mycket jämn kvalitet, mycket sällan man råkar på dåliga skivor.

Ett tag gillade jag traxdata nästan lika mycket, sedan fick vi massor med 10-pack där skivorna var missfärgade = inte köpt det märket sedan dess.

Verbatim har jag däremot kört sedan slutet av 70-talet...5.25" floppys...spel och skit fick gå på SKC-skivor, bokföring, egna dokument och egenhändigt inknappade basic-snuttar hamnade på Verbatim.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    http://www.youtube.com/watch?v=RxWfKIZNyOk

(Nej, vi betalar inte extra till någon leverantör, behövs inte, jag beställer verbatim och får verbatim, aldrig haft några problem med det)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Kan man laga det här?
    By Narutikai in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 17:16
  2. Vad är det för fel när 3 st röda lampor blinkar?
    By Daniel_25 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 17:59
  3. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 20:46
  4. Kan det vara en söndrig kugg?
    By brellan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 23:48
  5. Vad innebär det att chippa?
    By SnowJim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 18:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner