Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 142

Diskussion: Ny dashboard

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Jag är med i Preview-programmet så live fungerar för mig (nu har jag iofs inte guld + att min läsare är kass) men iaf. Standardfriendslisten är inte lite jobbig, däremot kan man ju få upp oldschool genom att trycka på guiden. Netflix eller Primetime finns inte, (kommer primetime när riktiga rellen är?). Community games finns inte i heller i swe

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0
    Så allt kommer att vara vanligt? När jag bränner spel alltså... Jag tankar ner ett spel, öppnar IMGburn, bränner det på en Verbatim DvD + R DL och installerar det på HDD:n ?

Jag läste att man fortfarande måste ha skivan i fastän den inte läser spelet ur DVD läsaren.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    wtf, fick du rrod? jag uppdaterade och det funkar ju hur bra som helst. går ju att spela spelen utan problem med :P allt funkar mao

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Sampay Visa Inlägg
    Så allt kommer att vara vanligt? När jag bränner spel alltså... Jag tankar ner ett spel, öppnar IMGburn, bränner det på en Verbatim DvD + R DL och installerar det på HDD:n ?

Jag läste att man fortfarande måste ha skivan i fastän den inte läser spelet ur DVD läsaren.
    JA du måste ha ursprungsskivan du dumpat till HDD i läsaren vid Boot ja.

Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    wtf, fick du rrod? jag uppdaterade och det funkar ju hur bra som helst. går ju att spela spelen utan problem med :P allt funkar mao
    Säkert bara pg.av att grafikprollen arbetar mer nu med mer avancerade spel som använder grafiken bättre än förr som sen överhettat
    Rätt vanligt nu när Fallout 3, Fable o annat kul kommit ut.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    A trusted source working as a customer service rep for Microsoft has revealed that there will be some bad drama when the Xbox 360's Fall update hits on November 19th. He says the update could bring the dreaded "three red lights of death" issue roaring back to life.

The rep said that there has always been an influx of calls from owners of bricked Xbox 360s after every major Xbox 360 software update. Most of the complaints come from owners of launch consoles.

"The slick move by Microsoft here is that it's releasing the update on the 19th, just a couple of days after the extended warranty period for launch Xbox 360s end. The owners of these units are headed for some pretty tense times in the weeks to come,""
    http://gamingconfidential.blogspot.c...g-trouble.html

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Är det någon som med 100% säkerhet kan säga om man kan bli bannad för att lägga in den nya dashboarden nu, är grymt sugen på att testa den och har inget behov av live innan den 19. vill ju inte bli bannad för en sån här grej, när inte ens boxen är flashad eller nåt annat mod.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Är det någon som med 100% säkerhet kan säga om man kan bli bannad för att lägga in den nya dashboarden nu, är grymt sugen på att testa den och har inget behov av live innan den 19. vill ju inte bli bannad för en sån här grej, när inte ens boxen är flashad eller nåt annat mod.
    ms kan nog det, ring dem. personligen säger jag ingen fara, har den själv inlagd.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Om man kanske ställer in klockan på 19:e och sen inte connectar till live förän den 19:e? För live korrigerar klockan om jag förstår det rätt?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Forskade lite mer om ämnet och en del säger att det är lugnt medans många säger motsatsen, ska man vara petig så är det olagligt och man har brytit mot MS avtal som man gick med på när man signade upp för live.
    Så hur sugen jag än är så är det ju ganska onödigt att chansa för 6 dagar. dessutom har det kommit en uppdaterad version, så den som ligger ute på nätet är inte den senaste vad jag förstått.

Skrev faktiskt ihop ett ganska fint mail, men jag är tveksam till att dom överhuvudtaget skulle svara och om dom gör det så kommer dom med all säkerhet inte säga att det är ok, då faller ju hela deras preview program om det är ok att installera den innan.

Njae, jag låtsas helt enkelt inte om att det finns i 6 dagar till. kör ändå FO 3, FC 2 och Dead Space på PC nu så jag behöver nog inte ens sätta igång boxen förrän på onsd

Men visst, grymt sugen på att testa det är man ju.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
    Om man kanske ställer in klockan på 19:e och sen inte connectar till live förän den 19:e? För live korrigerar klockan om jag förstår det rätt?
    varför ska du göra detta? den är släppt för massa folk som är inne i preview-programmet och inget har nämnts om datum där. du kan inte gå ut på live förrän den 19e i vilket fall, det är straffet du får.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Forskade lite mer om ämnet och en del säger att det är lugnt medans många säger motsatsen, ska man vara petig så är det olagligt och man har brytit mot MS avtal som man gick med på när man signade upp för live.
    Så hur sugen jag än är så är det ju ganska onödigt att chansa för 6 dagar. dessutom har det kommit en uppdaterad version, så den som ligger ute på nätet är inte den senaste vad jag förstått.

*text*

Men visst, grymt sugen på att testa det är man ju.
    det är inte olagligt att installera en update innan release, däremot bryter du ev. ditt avtal med ms, men det är inte olagligt att bryta avtal heller för den delen.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Folk som är med i Preview har reggat sina boxars serienummer hos Ms, vi har en här på jobbet som är med i Preview nämligen men han kör Omoddat på den boxen *Förrädare*

Så tekniskt kan Ms spara deras MacID och matcha o se gentemot en Livedatabas om de har fått tillgång till eller på annat sätt införskaffat sig nya Dash, så vill ni köra Dash innan den kommer den 19.de (5 dagar från denna dag) så kör hårt.
    Kom sedan inte o säg att ni blev utkastade och att vi inte tipsat er om att ta det varigt
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Fast risken att bli bannad är nästan noll då microsoft varnade dom med i preview att inte stoppa in sin HDD i någon annan box då live inte funkar tills den 19e.
    Det stod inget om någon ban, bara ingen live.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Folk som är med i Preview har reggat sina boxars serienummer hos Ms, vi har en här på jobbet som är med i Preview nämligen men han kör Omoddat på den boxen *Förrädare*

Så tekniskt kan Ms spara deras MacID och matcha o se gentemot en Livedatabas om de har fått tillgång till eller på annat sätt införskaffat sig nya Dash, så vill ni köra Dash innan den kommer den 19.de (5 dagar från denna dag) så kör hårt.
    Kom sedan inte o säg att ni blev utkastade och att vi inte tipsat er om att ta det varigt
    eller så kommer den ant. ligga med nya spel framöver och du får tag i dashboarden den vägen istället för att tagit den från live. tror inte de är någon risk att oroa sig för att ms ska komma efter och jävlas pga av man kör dash lite i förväg.

vänta tills ett lir har den nya dashboarden, installera (uppdatera) den nya du laddat hem på nätet, sist använder man live, inte tvärtom.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    sverige
    Respekt
    22
    Själv installerade jag provversionen som man kunde hämta från nätet för någon vecka sen.
    Testade imorse att updatera till fullversionen. Men uppdateringen kunde inte installeras.
    När jag kör LIVE testet så kommer det upp att en ny uppdatering finns tillgänglig. Kör igång den men den stannar lika fort som den börjar i princip. Testade flera gånger med samma resultat.
    Någon fler som installerat nya uppdateringen och som har proversionen installerad sen innan?

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    hur får man den nya uppdateringen.måste ladda hem själv eller sköter det sig självt ? jag har ingen fått i alla fall.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    sverige
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    hur får man den nya uppdateringen.måste ladda hem själv eller sköter det sig självt ? jag har ingen fått i alla fall.
    Det ska komma upp automatiskt när du ansluter till Live och den ska släppas idag.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vi märker när vår i butiken känner för att uppdatera
    / Pendragon

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    så det kommer att ploppa upp en update nån gång under dagen alltså ?

jag har testat o starta om även testat conection joxx..kommer in på samma gamla vanliga dash.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    sverige
    Respekt
    22
    Ok!
    Konstigt att min box ville uppdatera dock.. :S

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Jag använde ett trick för att logga in på live igår för att se om jag var bannad. För några minuter sen satte jag på boxen och installerade slutuppdateringen. Fungerar fint änsålänge.

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    razor1394

Du har alltså den senaste dashboarden? Och dina backups fungerar? IXTREME 1.4?

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    sverige
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Jag använde ett trick för att logga in på live igår för att se om jag var bannad. För några minuter sen satte jag på boxen och installerade slutuppdateringen. Fungerar fint änsålänge.
    Och du hade provversionen av den nya dashboarden sen innan lr?

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    ja kommer ut på live o allt men inte fan kommer de nån update?? fattar fan inget.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    KAstade in min 360 på nätet och körde en Test Xbox LIVE Connection aldeles nyss och då ville den uppdatera, kastade i ett 256Mb minne i maskinen för att ladda ned uppdateringarna på och tutade igång uppdateringen, en blå liten ruta väckte min uppmärksamhet och sedan startade 360n om med en påkostad animation o Voila nya dash officiellt från Ms.

Filmade den o kastade upp den nyss på mitt Youtubekonto: http://www.youtube.com/watch?v=zCHXNoRmzAE

Stoppar man i ett spel och står i spelmenyn o trycker (y) = Gula så kan man köra spelet från disk, installera på HDD eller köra Downloads.

Enjoy.
    / Pendragon

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Kände på mig att det eventuellt kunde bli nåt strul med att lägga in den för tidigt, glad att jag väntade, kopplade upp mig för ett par timmar sen och den frågade om uppdateringen så fort jag loggat in, installationen tog ett par minuter sen var det klart

Ser ju nice ut, tyvär har man ju ett jobb att sköta med så jag får vänta med att gå igenom tills i kväll.

Däremot testade jag dra hem mirrors edge, 99 knights , verkar som att servrarna är lite fullbelastade då det inte funkade först, men till slut fick jag ner dom, skulle ta ner tombraider med, men det var värre. får försöka igen ikväll.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    @Pendragon

Har du en maskin med en samsung-spelare? Kan du isf testa att lägga över en backup på HDD? Hade problem i NXE-previewn att jag fick "Unreadable disc" när jag körde via HDD:n... men funkade ok när man körde direkt via DVD:n, troligen är spelaren på väg att ge upp.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    @Pendragon

Har du en maskin med en samsung-spelare? Kan du isf testa att lägga över en backup på HDD? Hade problem i NXE-previewn att jag fick "Unreadable disc" när jag körde via HDD:n... men funkade ok när man körde direkt via DVD:n, troligen är spelaren på väg att ge upp.
    Min privata som står på mitt lödbord i bitar har ne Samsung Ms25a o den fungerade som en klocka

NXE Prewiew ??
    Jag tycker det är onödigt att ladda ned Demos och lägga på skiva för att sedan lägga på HDD
    / Pendragon

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    nu har ja uppdaterat...funkar fint.

kan man inte koppla in extern disk nu med hjälp av macdrive eller vad de hette o köra spelen därifrån ? för bra för att vara sant antar jag.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    bara för säkerhetsskull, om man har flashat, så är det absolut inga problemas att koppla upp sig mot live och uppdatera till det nya dashbordet?

Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

1. Egen Dashboard
    By Heenok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 18:15
  2. komma åt ms dashboard
    By bushman69 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 22:42
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 22:44

Bookmarks