Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 142

Diskussion: Ny dashboard

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av helvete Visa Inlägg
    bara för säkerhetsskull, om man har flashat, så är det absolut inga problemas att koppla upp sig mot live och uppdatera till det nya dashbordet?
    Undrar jag med. Har inte vågat uppdatera ännu :P

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Liksom har den nya Dashboarden nu ladda ner den offline men det stod att man måste ladda ner Avatar updaten via Live? är det säkert? asså att man inte blir bannad då har liksom spelat Banjo Kazzoie o gears of War 2 osv....

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av helvete Visa Inlägg
    bara för säkerhetsskull, om man har flashat, så är det absolut inga problemas att koppla upp sig mot live och uppdatera till det nya dashbordet?
    Nej så länge man inte är Bannad sen tidigare
    Min privata box som står i bitar på bordet "Testhärket" är inte bannad, flashad med iXtreme 1.4 och tuffade på som den skulle.

Är man bannad innan kommer man inte åt nya Dash då man inte kommer åt internet
    Rätt simpelt eller hur
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Rostad360 Visa Inlägg
    Liksom har den nya Dashboarden nu ladda ner den offline men det stod att man måste ladda ner Avatar updaten via Live? är det säkert? asså att man inte blir bannad då har liksom spelat Banjo Kazzoie o gears of War 2 osv....
    Kör du FELPATCHADE spel ökar risken ja.
    GOW2 verkar vara ett sådant felpatchat så vida någon inte kört en fix på den.

Testa
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Ny video som visar HUR man uppdaterar sin 360 från gamla dash till nya
    http://www.youtube.com/watch?v=_04klUN3uMA

Ber om ursäkt för att den var en timme sen, jag åt Kinamat på en Kinakrog här i närheten
    / Pendragon

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kör du FELPATCHADE spel ökar risken ja.
    GOW2 verkar vara ett sådant felpatchat så vida någon inte kört en fix på den.

Testa
    Hahaha funderar på det :P. Men tänkte liksom eftersom jag ahr en Arcade Xbox 360 så har jag ju ett minneskort och det är på det minneskortet som jag ahr min lie profil och min andra profil som jag ahr spelat Gears och Banjo Kazooie på inte på hårddisken alltså.

med andra ord om jag tar bort mitt minneskort från boxen kan jag då ladda hem avatarerna utan att riskera att bli bannad då jag inte har några saves på hårddisken! ?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Ingen som vet vart infon lagras, men Testa
    Kan inte gå mer än ått att du får köpa en ny box för att lajva.
    / Pendragon

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    <+c4eva> all good and safe, disc checks optimised but same type!

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av cornan Visa Inlägg
    Och du hade provversionen av den nya dashboarden sen innan lr?
    Läs mina tidigare posts i tråden.

Citat Original inlägg av Farhan-87 Visa Inlägg
    razor1394

Du har alltså den senaste dashboarden? Och dina backups fungerar? IXTREME 1.4?
    Ja. Ja. Nej men jag har 1.41.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    17
    nån annan som fått RROD i samma veva efter updatering?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    Nix. Boxen är från 06. Köpt begagnad.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    17
    Min box är köpt mitten av 07. fick rrod.

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Nu har uppdateringen tankats ner på min maskin. riktigt snygg interface men krångligare än den förra tycker jag. Dessutom är avarterna rent skräp.

Inga tekniska problem är rapportera heller. jag testade att Installera Fallout 3 på hårddisken och det funkade fint.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Läs mina tidigare posts i tråden.

Ja. Ja. Nej men jag har 1.41.
    1.4 och 1.41 är identiska med skillnaden att 1.41 har fler hastigheter att välja bland och att den har en dashboard fix och read sector fix, i säkerhetssyfte är den detsamma.
    Last edited by int21; 2008-11-19 at 19:24.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Min lillebror har ljud men ingen bild nu.. han körde också in nxe idag...

Edit: Nu sa han att han råkat ändra till HDTV när han kollade sladden och när han ändrade tillbaka får han ingen bild. Har testat med Y + RT för att återställa men om sladden är fast i HDTV så lär det ju kvitta. Kanske fel på sladden helt enkelt.
    Last edited by N!klas; 2008-11-19 at 19:20.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Min lillebror har ljud men ingen bild nu.. han körde också in nxe idag...

Edit: Nu sa han att han råkat ändra till HDTV när han kollade sladden och när han ändrade tillbaka får han ingen bild. Har testat med Y + RT för att återställa men om sladden är fast i HDTV så lär det ju kvitta. Kanske fel på sladden helt enkelt.
    en sladd brukar det inte bli fel på genom att man byter läge och byter dashboard hehe.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    en sladd brukar det inte bli fel på genom att man byter läge och byter dashboard hehe.
    Eftersom att knappen på kabeln är mekanisk så är det en viss källa till fel.
    Han byter ganska ofta läge. Han har HDTV hemma hos pappa men inte hos sin mamma.

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    min flashade xbox 360 (Premium,60gb) Ixtreme 1.4 samsung drive.. senaste dashboard direkt från MS funkar utmärkt.. installerat GTA IV (backup) skönt slippa laddningstiderna!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Eftersom att knappen på kabeln är mekanisk så är det en viss källa till fel.
    Han byter ganska ofta läge. Han har HDTV hemma hos pappa men inte hos sin mamma.
    aha, det lät som det var en engångsgrej nämligen. men ändå, hur ofta tänder och släcker man inte en lampa?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    aha, det lät som det var en engångsgrej nämligen.
    haha jaha. Nej.. alltså som jag skrev senast så använder han den rätt mycket. Han får ingen bild men hör ljud. Jag trodde först att det bara blev svart och tänkte mig att GPUn kanske tagit semester. Sedan kryper det fram att han ändrat HDTV-knappen när det hände. ;-)

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    haha jaha. Nej.. alltså som jag skrev senast så använder han den rätt mycket. Han får ingen bild men hör ljud. Jag trodde först att det bara blev svart och tänkte mig att GPUn kanske tagit semester. Sedan kryper det fram att han ändrat HDTV-knappen när det hände. ;-)
    kanske fixas om han pluggar in den i en hdtv igen.. säkert någon inställning i boxen som jävlas lite.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    kanske fixas om han pluggar in den i en hdtv igen.. säkert någon inställning i boxen som jävlas lite.
    Ja, har tipsat om att dra med boxen till farsan. Det är på gården brevid. ;-)
    Grejen är att man ska kunna resetta den till normalläge genom att hålla inne Y + RT när boxen startar men det verkar inte fungera.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    1.4 och 1.41 är identiska med skillnaden att 1.41 har fler hastigheter att välja bland och att den har en dashboard fix och read sector fix, i säkerhetssyfte är den detsamma.
    Jag svarade ju helt ärligt på hans fråga? Självklart vet jag skillnaden. 1.4 är fortfarande inte 1.41.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    http://forum.psxcare.com/support/sho...7&postcount=35

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Ja avatarerna kunde ju varit lite bättre kanske, tänker mest på att om du väljer att par byxor eller en tröja så kan man inte ändra färg på dom... ville ju ha de beiga "khaki" byxorna fast svarta. men jag antar att det kommer att dyka upp mycket mer kläder och tillbehör, men man får säkert betala för det med då?

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Sämst det här med Avatar :S Känns som att jag har smockat in mitt Nintendo Wiis gubbe i xboxen!

Jag gillar inte det.
    Jag ville ha finbyxor på min gubbe och det går inte.

Jag får to scratchy disc to install on the harddrive. FFs vad säger du xbox! den är helt repri och när jag kör så har det aldrig fastnat heller! är på 44% i spelet och i installationen från skiva till Hårddisken är på 3%!?
    Det går inte för min del att installera över far cry 2.
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar

Current Game:

*Call Of Duty 5 - World At War*

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Jag svarade ju helt ärligt på hans fråga? Självklart vet jag skillnaden. 1.4 är fortfarande inte 1.41.
    jag läste ditt svar som att du menade att 1.41 gjorde skillnad från 1.4, då han ant. undrade om det räckte med 1.4.. aja du förstår nog, my mistake.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av tigersaid Visa Inlägg
    Sämst det här med Avatar :S Känns som att jag har smockat in mitt Nintendo Wiis gubbe i xboxen!

Jag gillar inte det.
    Jag ville ha finbyxor på min gubbe och det går inte.

Jag får to scratchy disc to install on the harddrive. FFs vad säger du xbox! den är helt repri och när jag kör så har det aldrig fastnat heller! är på 44% i spelet och i installationen från skiva till Hårddisken är på 3%!?
    Det går inte för min del att installera över far cry 2.
    vad använder du för skivor? en del märken är värdelösa vid layerbreak..

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Just denna skiva var en Aone.
    Mina Verbatim skivor är rikligt försenade
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar

Current Game:

*Call Of Duty 5 - World At War*

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0

Question NXE Flash Safe?

Sooo...
    Is the new NXE safe to install on a flashed xbox360? I have played downloaded games on my 360 but never on live with them, only single player and never played a game before its release so i should be safe there, just wondering if the update will notice if the 360 has been flashed and locks itself (like how the iPhone firmware does).
    would be nice to get a yes or a no .

Thanks

you can reply in swedish i will understand it, its just when i write swedish its spelt like a dyslexic retard

Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Egen Dashboard
    By Heenok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 18:15
  2. komma åt ms dashboard
    By bushman69 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 22:42
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 22:44

Bookmarks