Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 142

Diskussion: Ny dashboard

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    At the moment NO.
    But you never know what M$ has up to.
    Maybe they save them selfs up with all info about the xboxes that got the new dashboard to next update and BANG!!!!!!!!!!!! ALL FLASHED BOXES GETS SHITTY YOUSLESS. Banned, Locked or whatever.
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar

Current Game:

*Call Of Duty 5 - World At War*

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    I've done two now without problems.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av vondy Visa Inlägg
    Sooo...
    Is the new NXE safe to install on a flashed xbox360? I have played downloaded games on my 360 but never on live with them, only single player and never played a game before its release so i should be safe there, just wondering if the update will notice if the 360 has been flashed and locks itself (like how the iPhone firmware does).
    would be nice to get a yes or a no .
    Dom rapporter jag har läst indikerar att det går att uppdatera utan problem, problemen kan komma senare då M$ kan ha hittat nya sätt att upptäcka 1.4 men väntar med att banna tills fler med 1.4 har gått över.
    Men det verkar inte vara några problem hitills iaf.

Citat Original inlägg av vondy Visa Inlägg
    you can reply in swedish i will understand it, its just when i write swedish its spelt like a dyslexic retard
    Älskar din formulering (inget negativt alltså) xD
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    19
    Något nytt jämfört med previewen?
    Förutom avatarerna då.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Jag behöver er hjälp.
    För er med HDTV som kan komma åt menyn "HDTV Settings".
    Vad finns det för val där? Behöver veta dem i rätt ordning och vad man kan göra för eventuell inställning på varje val. Tydligen är det många fler som har fått problem med att man inte får bild och då får man stega dit utan att se något så jag tänkte instruera min bror i det. Problemet är att jag inte har någon HD AV-kabel så jag har inte tillgång till HDTV Settings under Display (Console Settings).

Tack på förhand!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Jag behöver er hjälp.
    För er med HDTV som kan komma åt menyn "HDTV Settings".
    Vad finns det för val där? Behöver veta dem i rätt ordning och vad man kan göra för eventuell inställning på varje val. Tydligen är det många fler som har fått problem med att man inte får bild och då får man stega dit utan att se något så jag tänkte instruera min bror i det. Problemet är att jag inte har någon HD AV-kabel så jag har inte tillgång till HDTV Settings under Display (Console Settings).

Tack på förhand!
    Fungerar inte gamla hederliga Y+höger trigger intryckt när du startar din 360?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Fungerar inte gamla hederliga Y+höger trigger intryckt när du startar din 360?
    Tydligen inte. Han gör rätt eftersom att boxen startar om men det är fortfarande svart. Läste i forumen på xbox.com att fler har samma problem. Vet inte om de kört Y + RT dock.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0

missat nåt?

Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Tydligen inte. Han gör rätt eftersom att boxen startar om men det är fortfarande svart. Läste i forumen på xbox.com att fler har samma problem. Vet inte om de kört Y + RT dock.
    Vad gör man med y+ right trigger? Kanske missat nåt.
    PS: Updaterat till nxe på flashad xbox 360 med ixtreme 1.4 utan problem.. men en polare med bannad igår, med likadan xbox. Kanske ska vänta ett tag med att köra brända spel?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av enzo83 Visa Inlägg
    PS: Updaterat till nxe på flashad xbox 360 med ixtreme 1.4 utan problem.. men en polare med bannad igår, med likadan xbox. Kanske ska vänta ett tag med att köra brända spel?
    man Resettar videoinställningarna till PAL-50 och eller lägsta 480 DPI
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av enzo83 Visa Inlägg
    Likadan XBOX men olika säkra spel kanske.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    19
    Äger en 360 med Xtreme 5.3 fw på en Samsungdrive,
    om jag uppfattat det hela rätt, så är det ofarligt att uppdatera? (jag skiter i liven och är säkert redan bannad) det ända som kan hända är att man får PROD pga överhettning? Denna uppdatering gör ingenting med själva firmwaret på dvdläsaren alltså?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Azper Visa Inlägg
    Äger en 360 med Xtreme 5.3 fw på en Samsungdrive,
    om jag uppfattat det hela rätt, så är det ofarligt att uppdatera? (jag skiter i liven och är säkert redan bannad) det ända som kan hända är att man får PROD pga överhettning? Denna uppdatering gör ingenting med själva firmwaret på dvdläsaren alltså?
    Kör på. :-)

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Någon som vet om det är OK att uppdatera sin 360 som är spoofad?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av ikouchu Visa Inlägg
    Någon som vet om det är OK att uppdatera sin 360 som är spoofad?
    MEn vad alla frågar,

Kör på, testa o se, har någon spoofart den galet är det väl lite illa.
    Alla maskiner vi säljer är Spoofade Lite-On läsare till Samsung o de fungerar finfint.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    kommer det bli möjligt att bara spela spel från hårddisken nu?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av martin90 Visa Inlägg
    kommer det bli möjligt att bara spela spel från hårddisken nu?
    det är möjligt om du har skivan i. enbart från hdd utan skiva, tror jag inte. iaf inte på väldigt längre... inget att hoppas på.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Xboxen måste alltid läsa säkerhets-sektorerna vilket den bara gör på dvd:n via speciella kommandon.. jag gissar på att dessa inte ens kopieras till HDn. Tror aldrig man kommer kunna köra utan skivan i då man lätt skulle kunna låna/hyra ett spel och sen fortsätta spela.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Xboxen måste alltid läsa säkerhets-sektorerna vilket den bara gör på dvd:n via speciella kommandon.. jag gissar på att dessa inte ens kopieras till HDn. Tror aldrig man kommer kunna köra utan skivan i då man lätt skulle kunna låna/hyra ett spel och sen fortsätta spela.
    Det kopieras inte till HDDn, den coppar antagligen allting i en viss mapp på DVDn till HDDn och när spelet sen requestar något från den mappen så får den det från HDDn.

Undra om xboxen kollar någon typ av checksum på datan på HDDn, om inte så känns det som att det är dags att börja exploita hehe
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Det görs en typ av image på HD:n ... blir uppdelat i ett antal segment och varje segment är signerat och har även en liten extrafil som är signerad. Man kan inte spara till HD:n från en box och sedan flytta till en andra box och spela ... då måste man deleta spelet och spara ner det i den andra konsolen så det bli korrekt signerat.. så exploits känns kört.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Oj oj vad less jag blev nu, vet inte om någon annan testat, men satt och spelade lost odeyssey och installerade skiva 3 på HD, spelade den klart och började på skiva 4 (speltid 47 tim) nästa gång jag startar om så tänkte jag (iom att jag bara har typ 7GB kvar på disken) får avinstallera disk 3 och installera disk 4. sagt och gjort och startar upp spelet igen..... mina savegames är borta och det är bara att börja om från början.

Nu är det neligt mig ett kul spel så inte för det, men det har ju varit en hel del ganska dryga moment bara för att levla upp gubbarna, hmm får lägga det på hyllan ett tag tills jag blir sugen igen.
    Nån annan som varit med om att savegames försvinner när man tar bort installerade spel?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Nu är det neligt mig ett kul spel så inte för det, men det har ju varit en hel del ganska dryga moment bara för att levla upp gubbarna, hmm får lägga det på hyllan ett tag tills jag blir sugen igen.
    Nån annan som varit med om att savegames försvinner när man tar bort installerade spel?
    Detta låter som en bugg i spelet...själva imagen som läggs in på HD:n ligger separerad från profiler och gamesaves. Googla och kolla om det är en känd bugg.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    här är en sida som listar hur mycket hdd utrymme olika spel behöver...

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Oj oj vad less jag blev nu, vet inte om någon annan testat, men satt och spelade lost odeyssey och installerade skiva 3 på HD, spelade den klart och började på skiva 4 (speltid 47 tim) nästa gång jag startar om så tänkte jag (iom att jag bara har typ 7GB kvar på disken) får avinstallera disk 3 och installera disk 4. sagt och gjort och startar upp spelet igen..... mina savegames är borta och det är bara att börja om från början.

Exakt hur gjorde du när du tog bort det? Om du gick in i system settings>memory och sen tog bort lost odyssey direkt utan att gå in i själva lost odyssey mappen så ska allt inklusive saves vara borta.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Exakt hur gjorde du när du tog bort det? Om du gick in i system settings>memory och sen tog bort lost odyssey direkt utan att gå in i själva lost odyssey mappen så ska allt inklusive saves vara borta.
    när jag tar bort spel så går jag till My XBOX trycker Y på valt spel, sedan delete från harddrive, savegames blir kvar och allt sådant.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    that's the way to go

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Hmm, kommer inte ihåg hur jag gjorde, men tack för tipset, kan vara bra att veta till nästa gång jag tar bort.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Hehe, kanske en gammal nyhet nu, men när ni är i dashmeny så ni ser er avatar testa att nicka med huvudet (med höger analogspak) och även skaka på huvudet i sidled, och sen även snurra runt hela huvudet
    Inte för att det låser upp något speciellt, men en liten kul detalj bara..

Edit:

Jo det låser visst upp något (googlade lite)
    Gör detta en stund när du byter hårfärg på din avatar så låser du upp fler färger (rosa, röd, mm)
    Last edited by artifaction; 2008-11-26 at 03:05.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    hehe testade detta för någon vecka sedan. om man nickar så ler gubben, om man skakar i sidled så blir den arg :P

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Blev lite osäker nu men om man har en gammal livebannad Xbox, kan man då ändå plocka hem uppdateringar eller är det helt kört då? Är det bara spel på Liven som är bannat eller all kommunikation utåt?

Den ligger nerpackad just nu då jag kör på en som inte är Livebannad men jag blev lite nyfiken ifall jag plockar upp den igen. Visst kan jag ju testa men nån kanske sitter på svaret redan nu :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Nxe kan du installera från skiva, så på den är det ingen fara. Vet dock inte hur det är att uppdatera när man är bannad...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Egen Dashboard
    By Heenok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 18:15
  2. komma åt ms dashboard
    By bushman69 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 22:42
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 22:44

Bookmarks