Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 121 till 142 av 142

Diskussion: Ny dashboard

  1. #121
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Nxe kan du installera från skiva, så på den är det ingen fara. Vet dock inte hur det är att uppdatera när man är bannad...
    Jaha kan man det.. då kanske det är att föredra då. Får googla, lär väl finns på ms.com nånstans. Tack för svar!

    Edit:

    http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm Här verkar man kunna ladda hem NXE-uppdateringen iaf och bränna ut. Inte är det väl samma sak med 360:n som med Wii:n att man måste bry sig om region etc? Tänkte så inte denna är någon form av NTSC uppdatering..?
    Last edited by pemani; 2008-12-29 at 16:10.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #122
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Hehe, kanske en gammal nyhet nu, men när ni är i dashmeny så ni ser er avatar testa att nicka med huvudet (med höger analogspak) och även skaka på huvudet i sidled, och sen även snurra runt hela huvudet
    Inte för att det låser upp något speciellt, men en liten kul detalj bara..

    Edit:

    Jo det låser visst upp något (googlade lite)
    Gör detta en stund när du byter hårfärg på din avatar så låser du upp fler färger (rosa, röd, mm)
    Kom på fler grejer. Om man trycker ner RS så vinkar gubben. Och när du ska byta kläder på gubben så ta bak huvudet, och dra sedan fram det, ungefär som om du ska skalla någon. fast gör det långsamt annars funkar det ej. det som händer då är att din gubbe kommer att "skalla" rutan och bli yr :P

  3. #123
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    tänkte koppla upp min box på nätet för första gången snart är det något jag skall tänka på innan man drar ner alla uppdateringar som lär komma?

  4. #124
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    tänkte koppla upp min box på nätet för första gången snart är det något jag skall tänka på innan man drar ner alla uppdateringar som lär komma?
    Nä.
    Se till att alla spel är ok (med abgx tex) och att du kör minst iXtreme 1.4 om du inte har en spoofad drive. Då ska du ha minst 1.5.

  5. #125
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Nä.
    Se till att alla spel är ok (med abgx tex) och att du kör minst iXtreme 1.4 om du inte har en spoofad drive. Då ska du ha minst 1.5.
    oki, alla spelen är oki, har ixtreme 1,4.
    Plockar den hem mycket när man ansluter första gången?
    Tar det lång tid att plocka hem?

  6. #126
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    oki, alla spelen är oki, har ixtreme 1,4.
    Plockar den hem mycket när man ansluter första gången?
    Tar det lång tid att plocka hem?

    Det beror ju på hur snabbt bredband du har.
    Jag har bara 2 Mbit och det tog väl 10 - 15 minuter att få hem den nya dashen.
    Den är störst. Eventuella andra nerladdningar tar ju bara några sekunder.

  7. #127
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    oki, bra det då är det bara att plugga in sladden då.
    Inga problem med brända spel gentemot nya dashborden heller?

  8. #128
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    oki, bra det då är det bara att plugga in sladden då.
    Inga problem med brända spel gentemot nya dashborden heller?
    Nix.

  9. #129
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21
    Ursäkta en liten fråga.
    Ifall jag har en flashad xbox, uppdaterad till NXE, Ixtreme 1.41, samt kan gå ut på live(utan spel i), kommer jag att kunna spela live eller uppdatera spel utan att bli bannad ?

  10. #130
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av satcrow Visa Inlägg
    Ursäkta en liten fråga.
    Ifall jag har en flashad xbox, uppdaterad till NXE, Ixtreme 1.41, samt kan gå ut på live(utan spel i), kommer jag att kunna spela live eller uppdatera spel utan att bli bannad ?
    Det kan nog bara Microsoft svara på.

  11. #131
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av satcrow Visa Inlägg
    Ursäkta en liten fråga.
    Ifall jag har en flashad xbox, uppdaterad till NXE, Ixtreme 1.41, samt kan gå ut på live(utan spel i), kommer jag att kunna spela live eller uppdatera spel utan att bli bannad ?
    Det räcker igentligen att du spelat ett brännt spel en gång oavsätt om du varit på live samtidigt eller inte, för konsollen kan spara informationen och sedan skicka den till MS när som helst när du är uppkopplad det kan ta någon dag eller några veckor.

  12. #132
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Det räcker igentligen att du spelat ett brännt spel en gång oavsätt om du varit på live samtidigt eller inte, för konsollen kan spara informationen och sedan skicka den till MS när som helst när du är uppkopplad det kan ta någon dag eller några veckor.
    sluta skrämma upp folk med den meningen! förklara bitarna omkring om man påstår detta, tex extreme firmware innan ixtreme osv. det låter precis som att KAN är GÖR, vilket ingen vet och för varje dag blir mindre folk bannade pga säkrare firmware, det borde bannats fler pga loggarna issåfall.

  13. #133
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Det är ingen garanti nej att du blir bannad men nyare firmware är ingen garanti att du inte blir det heller, har du spelat på din 360 med äldre firmware innan så kna loggen ligga kvar sedan innan då spelar det ingen roll om du spelar med 1.5 nu du kan fortfarande bli bannad men då är det för du ligger med sedan innan. Visst långt ifrån alla blir bannade med moddad firmware.

    Ett exempel.

    1. Jag och min polare köpte våra boxar med 3 veckors mellanrum.

    2. Min var en Samsung hans en Benq, båda flashades med iXtreme 1.3.

    3. Han satt extremt sällan på XBox Live kanske 3 gånger totalt, men jag var nästan konstant uppkopplad mot live drog hem demo osv. Vi båda spelade kopior och orginal spel.

    4. Efter 15 månader blev hans konsoll bannad (efter en dashboard update)
    vilket min inte blev.

    5. Min flashades om till iXtreme 1.4

    6. Min blev bannad efter NXE updaten nu senast då MS verkade ha kört igång ett banhammer race. (Update installerad manuellt från de filerna på MS sida)

    7. Alla kopior vi spelat har varit fullt stealth patchade och allt annat inga fulrippar från någon random site som piratebay o annat mög utan riktiga scenereleaser. Både PAL och NTSC.

    8. Det tog alltså min konsol nästan 12 månader längre tid att bli bannad än vad det tog för hans konsol och då var han mindre på live än vad jag var.

    9. Efter jag flashat om till 1.4 iXtreme så spelade jag inte kopior utan satt och spelade Biohazard 5 demot, längre än så han jag inte före ban.

    10. Att spela brända skivor med demon är inget man blir bannad för alls utan det är fullt lagligt så det är inte anledningen till min ban utan att det legat i ett register sedan innan.

  14. #134
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Det är ingen garanti nej att du blir bannad men nyare firmware är ingen garanti att du inte blir det heller, har du spelat på din 360 med äldre firmware innan så kna loggen ligga kvar sedan innan då spelar det ingen roll om du spelar med 1.5 nu du kan fortfarande bli bannad men då är det för du ligger med sedan innan. Visst långt ifrån alla blir bannade med moddad firmware.

    Ett exempel.

    1. Jag och min polare köpte våra boxar med 3 veckors mellanrum.

    2. Min var en Samsung hans en Benq, båda flashades med iXtreme 1.3.

    3. Han satt extremt sällan på XBox Live kanske 3 gånger totalt, men jag var nästan konstant uppkopplad mot live drog hem demo osv. Vi båda spelade kopior och orginal spel.

    4. Efter 15 månader blev hans konsoll bannad (efter en dashboard update)
    vilket min inte blev.

    5. Min flashades om till iXtreme 1.4

    6. Min blev bannad efter NXE updaten nu senast då MS verkade ha kört igång ett banhammer race. (Update installerad manuellt från de filerna på MS sida)

    7. Alla kopior vi spelat har varit fullt stealth patchade och allt annat inga fulrippar från någon random site som piratebay o annat mög utan riktiga scenereleaser. Både PAL och NTSC.

    8. Det tog alltså min konsol nästan 12 månader längre tid att bli bannad än vad det tog för hans konsol och då var han mindre på live än vad jag var.

    9. Efter jag flashat om till 1.4 iXtreme så spelade jag inte kopior utan satt och spelade Biohazard 5 demot, längre än så han jag inte före ban.

    10. Att spela brända skivor med demon är inget man blir bannad för alls utan det är fullt lagligt så det är inte anledningen till min ban utan att det legat i ett register sedan innan.
    full stealth eller inte.. har alla era releaser varit verifierade är frågan? sedan kan de har fått varit hur mycket scene som helst, för alla scene är inte livesäkra. nu tillbaka till grundfrågan av ditt påstående av loggar, vad har detta med loggar att göra när dessa bans kan göras via dålig stealth även om stealth varit ixtreme kompatibel? allt detta har jag beskrivit i guiden om livesäkerhet, så jag vill gärna att du kommer med en bättre förklaring till loggar än att man kan bli bannad efter ett tag, det går att se backuper på andra sätt än loggar.

    varför allt tjat om loggar när de inte ens behövs? jag har inte hört talats om ett fall där en logg kan ha varit ämne för ban där inte dålig stealth varit inblandad innan... har du?

  15. #135
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Ja de har varit full stealth. med logg menar jag att infon ligger där och skickas till MS när du är uppkopplad senare och borde ha innehållit att man använt icke stealth / live säker kopia och dyl.

  16. #136
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Ja de har varit full stealth. med logg menar jag att infon ligger där och skickas till MS när du är uppkopplad senare och borde ha innehållit att man använt icke stealth / live säker kopia och dyl.
    jag vet vad som menas med log, det var dock inget svar till varför sådana loggar skulle existera när de räcker med att du har dålig stealth? det finns bevis för att man blir bannad av dålig stealth, inga bevis för loggar.. dålig stealth går även hand i hand med loggar så att skrämma upp folk med loggar känns inte aktuellt då de inte behövs av ms och finns de överhuvudtaget?

    det var så jag menade.. folk har hysteri över loggar.. när det finns enkelt sätt att bevisa bans och ingenting för loggar.

  17. #137
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    18
    Hur får MS infon om du använt bad stealth då? de måste få infon på något sätt det måste sparas någon stans att du spelat ett bad stealth spel eller hur? Eller ligger ban enbart lokalt?

  18. #138
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Hur får MS infon om du använt bad stealth då? de måste få infon på något sätt det måste sparas någon stans att du spelat ett bad stealth spel eller hur? Eller ligger ban enbart lokalt?
    de märker det så fort du kopplar upp dig med skivan i tex. kolla bara hur många som blev bannade i november pga bad stealth i spel.

    förövrigt så kanske info sparas för vad du har för xex/dmi etc men det har igentligen med loggar och göra utan det hör ju till spelet i sig. har du bra backuper så kommer du inte bannas med största sannolikhet, har du inte så kommer du bannas för eller senare.

    att ms ska läsa av info är inget att oroa sig över sålänge du spelar med verifierade backuper. jag vet ingen i dagsläget som blivit bannad av verifierade backuper som spelat offline hela tiden och även live, däremot folk med overifierade backuper som blivit bannade, men inte när de spelat offline med dem. det är bara att kolla igenom alla trådar på xbox-scene, finns en gemensam nämnare som följer alla bans där, någon gång har personen ifråga spelat overifierade backuper (IT WAS ONLY ONE TIME.. bla bla.. ) eller på annat sätt äventyrat säkerheten.

  19. #139
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Snabb fråga, kan man uppdatera dashboarden med denna http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm om man har flashad box?

  20. #140
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Snabb fråga, kan man uppdatera dashboarden med denna http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm om man har flashad box?
    Ja.

  21. #141
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Tackar för snabbt svar

  22. #142
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    är du inte live bannad så kan du hämta hem den direkt från live också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande diskussioner

  1. Egen Dashboard
    By Heenok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 17:15
  2. komma åt ms dashboard
    By bushman69 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 21:42
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •