At the moment NO.
But you never know what M$ has up to.
Maybe they save them selfs up with all info about the xboxes that got the new dashboard to next update and BANG!!!!!!!!!!!! ALL FLASHED BOXES GETS SHITTY YOUSLESS. Banned, Locked or whatever.
At the moment NO.
But you never know what M$ has up to.
Maybe they save them selfs up with all info about the xboxes that got the new dashboard to next update and BANG!!!!!!!!!!!! ALL FLASHED BOXES GETS SHITTY YOUSLESS. Banned, Locked or whatever.
Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar
Current Game:
*Call Of Duty 5 - World At War*
I've done two now without problems.
Dom rapporter jag har läst indikerar att det går att uppdatera utan problem, problemen kan komma senare då M$ kan ha hittat nya sätt att upptäcka 1.4 men väntar med att banna tills fler med 1.4 har gått över.
Men det verkar inte vara några problem hitills iaf.
Älskar din formulering (inget negativt alltså) xD
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Något nytt jämfört med previewen?
Förutom avatarerna då.
Jag behöver er hjälp.
För er med HDTV som kan komma åt menyn "HDTV Settings".
Vad finns det för val där? Behöver veta dem i rätt ordning och vad man kan göra för eventuell inställning på varje val. Tydligen är det många fler som har fått problem med att man inte får bild och då får man stega dit utan att se något så jag tänkte instruera min bror i det. Problemet är att jag inte har någon HD AV-kabel så jag har inte tillgång till HDTV Settings under Display (Console Settings).
Tack på förhand!
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Äger en 360 med Xtreme 5.3 fw på en Samsungdrive,
om jag uppfattat det hela rätt, så är det ofarligt att uppdatera? (jag skiter i liven och är säkert redan bannad) det ända som kan hända är att man får PROD pga överhettning? Denna uppdatering gör ingenting med själva firmwaret på dvdläsaren alltså?
Någon som vet om det är OK att uppdatera sin 360 som är spoofad?
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
kommer det bli möjligt att bara spela spel från hårddisken nu?
Xboxen måste alltid läsa säkerhets-sektorerna vilket den bara gör på dvd:n via speciella kommandon.. jag gissar på att dessa inte ens kopieras till HDn. Tror aldrig man kommer kunna köra utan skivan i då man lätt skulle kunna låna/hyra ett spel och sen fortsätta spela.
Det kopieras inte till HDDn, den coppar antagligen allting i en viss mapp på DVDn till HDDn och när spelet sen requestar något från den mappen så får den det från HDDn.
Undra om xboxen kollar någon typ av checksum på datan på HDDn, om inte så känns det som att det är dags att börja exploita hehe
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Det görs en typ av image på HD:n ... blir uppdelat i ett antal segment och varje segment är signerat och har även en liten extrafil som är signerad. Man kan inte spara till HD:n från en box och sedan flytta till en andra box och spela ... då måste man deleta spelet och spara ner det i den andra konsolen så det bli korrekt signerat.. så exploits känns kört.
Oj oj vad less jag blev nu, vet inte om någon annan testat, men satt och spelade lost odeyssey och installerade skiva 3 på HD, spelade den klart och började på skiva 4 (speltid 47 tim) nästa gång jag startar om så tänkte jag (iom att jag bara har typ 7GB kvar på disken) får avinstallera disk 3 och installera disk 4. sagt och gjort och startar upp spelet igen..... mina savegames är borta och det är bara att börja om från början.
Nu är det neligt mig ett kul spel så inte för det, men det har ju varit en hel del ganska dryga moment bara för att levla upp gubbarna, hmm får lägga det på hyllan ett tag tills jag blir sugen igen.
Nån annan som varit med om att savegames försvinner när man tar bort installerade spel?
här är en sida som listar hur mycket hdd utrymme olika spel behöver...
that's the way to go
Hmm, kommer inte ihåg hur jag gjorde, men tack för tipset, kan vara bra att veta till nästa gång jag tar bort.
Hehe, kanske en gammal nyhet nu, men när ni är i dashmeny så ni ser er avatar testa att nicka med huvudet (med höger analogspak) och även skaka på huvudet i sidled, och sen även snurra runt hela huvudet
Inte för att det låser upp något speciellt, men en liten kul detalj bara..
Edit:
Jo det låser visst upp något (googlade lite)
Gör detta en stund när du byter hårfärg på din avatar så låser du upp fler färger (rosa, röd, mm)
Last edited by artifaction; 2008-11-26 at 03:05.
hehe testade detta för någon vecka sedan. om man nickar så ler gubben, om man skakar i sidled så blir den arg :P
Blev lite osäker nu men om man har en gammal livebannad Xbox, kan man då ändå plocka hem uppdateringar eller är det helt kört då? Är det bara spel på Liven som är bannat eller all kommunikation utåt?
Den ligger nerpackad just nu då jag kör på en som inte är Livebannad men jag blev lite nyfiken ifall jag plockar upp den igen. Visst kan jag ju testa men nån kanske sitter på svaret redan nu :P
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
Nxe kan du installera från skiva, så på den är det ingen fara. Vet dock inte hur det är att uppdatera när man är bannad...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Bookmarks