Sida 1 av 5 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 142

Diskussion: Ny dashboard

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19

    Ny dashboard

    Som en del av er vet så kommer xbox360's dashboard att få en stor remake den 19'e, men varför vänta :P

    Jag har laddat upp den nya dashboarden så det är bara att tanka.

    OBS! Om du installerar den så kan du INTE ansluta till xbox live tills den 19'e!
    Har testat den själv (har en PAL xbox med iXtreme 1.4) och det funkar utmärkt, bästa är att man kan lägga över spelen på HHD'n. Man måste dock ha i skivan men snabbare laddningstider och tysare box.

    Men som sagt, ingen live tills den 19'e.


    Sorry för gratis uploadsidan :P

    Om du har frågor eller inte kan ladda ner filen så skriv här bara
    Last edited by Xager; 2008-11-01 at 15:48.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Har tagit bort länken då denna uppdatering verkar ge min red ring of death
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Om man inte har boxen flashad ell chippad, hur funkar det då?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Om man inte har boxen flashad ell chippad, hur funkar det då?
    Ingen aning, men som sagt. red ring of death på min xbox så detta rekomenderas inte
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Great, felkod 0102 vilken är unkown error xD

    Får bli en ny då, och jag som inte har några pengar
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Ouch, tur man inte hann byta då. tack för länken iaf då det var i all välmening, tråkigt med din box. men flasha tillbaka till orginalfw och skicka iväg på lagning, hitta på nån dum anledning till varför du installerade nya db, typ du hittade den på nätet och trodde den hade kommit ut.. om det nu var den som gjorde att du fick det, kan ju faktiskt ha varit ett sammaträffande att det blev så just nu, menar att det kanske hade hänt även om du inte uppdaterat.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Ouch, tur man inte hann byta då. tack för länken iaf då det var i all välmening, tråkigt med din box. men flasha tillbaka till orginalfw och skicka iväg på lagning, hitta på nån dum anledning till varför du installerade nya db, typ du hittade den på nätet och trodde den hade kommit ut.. om det nu var den som gjorde att du fick det, kan ju faktiskt ha varit ett sammaträffande att det blev så just nu, menar att det kanske hade hänt även om du inte uppdaterat.
    Problemet är att den är typ 3 år gammal xD
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Great, felkod 0102 vilken är unkown error xD

    Får bli en ny då, och jag som inte har några pengar
    jobbigt. tror dock det inte är fel på uppdateringen då den fungerar för andra, men kanske mer krävande och med gammal box, mer värme och tillsut rrod. själv är jag mycket försiktig när de gäller updates, väntar tills de kommer på skiva eller från ms site.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Finns på alt.binaries.games.xbox360 vid namn Xbox360 NXE Dashboard Preview.

    Xbox360 NXE Dashboard Preview



    THIS UPDATE WILL DISABLE YOUR LIVE ACCESS UNTIL NOVEMBER 19TH!



    Put the $SystemUpdate folder on a CD or USB Stick, put cd/usb in 360, turn it off then on again.





    Also no avatars until the 19th, they require another download after you install NXE.
    edit:

    http://www.gamestooge.com/2008/10/24...ignups-active/

    Det måste varit bättre att köra på det där när tiden väl var inne.
    Last edited by razor1394; 2008-11-01 at 17:44.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Tror inte att det var uppdateringen som rrod'ade min xbox, men för att vara på säkra sidan så vänta
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Om man köper en ny tror ni att man kan få rabatten man får som tidigare kund? :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    20
    Min funkar klockrent har nyss lirat ett par timmar. Fick man äntligen nytta med 120 gigs disken iaf.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Uppdaterade till 1.4.1 (benq) och installerade sen denna. Mjukvaran fungerar fint och är mycket behagligare att använda än den förra. Live fungerar inte som sagt.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    BTW, dom nya xbox 360. Har dom lite-on (dvs alla nya) eller ligger det en massa benq(?) kvar?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    BTW, dom nya xbox 360. Har dom lite-on (dvs alla nya) eller ligger det en massa benq(?) kvar?
    nya boxar har lite-on. det är mycket svårt att finna en ny benq box idag. lättast är begagnat.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    har läst igenom lite om ämnet ny dashboard och jag valde att lägga in den efter att ha läst massa kommentarer av de som lagt in den. har ändå ingen tid för live fram tills den 19e, vill bara slippa laddtider. fungerar bra med att installera gow2 och köra från hdd, skivan måste dock vara i vid uppstart.

    ni som kollar på xvid ska inte lägga in denna då ni måste ha en update från live för att få det att fungera på denna nya dash.

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Finns det inget annat sätt att lägga in den uppdateringen för xvid på då?

    Typiskt då får man vänta iaf..

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Finns det inget annat sätt att lägga in den uppdateringen för xvid på då?

    Typiskt då får man vänta iaf..
    nej, tyvärr. tror inte man kunde göra det på tidigare dash heller, man var tvungen att göra det via live för att få med verifiering eller något sådant.

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    En Samsung med 5.3 fw känns sådär, har ju fungerat klockrent hitils.
    (skiter i liven) men med nya uppdateringen sen lär det ju blinka rött som aldrig förr....

    Gillar inte detta med nya dashboarden.

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    har läst igenom lite om ämnet ny dashboard och jag valde att lägga in den efter att ha läst massa kommentarer av de som lagt in den. har ändå ingen tid för live fram tills den 19e, vill bara slippa laddtider. fungerar bra med att installera gow2 och köra från hdd, skivan måste dock vara i vid uppstart.

    ni som kollar på xvid ska inte lägga in denna då ni måste ha en update från live för att få det att fungera på denna nya dash.
    Två frågor, hur lång tid tog installationen och hur stor plats tar spelet på hårddisken?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Två frågor, hur lång tid tog installationen och hur stor plats tar spelet på hårddisken?
    några minuter, kör original hastighet dvs 12x. spelet tog 6.7gb.

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    10 minuter tog det en av oss som fick Betan från MS som kör Oflashat
    * Förrädaren som säkert sitter hemma nu och spelar på sin Nyinköpta DS-i *
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Är det någon som vet om det är säkert att ladda hem den nya dashboarden och installera?kör med en iextreme 1.41 flashad elite box, nyligen flashad.
    Vad rekomenderar ni vänta med att uppdatera tills efter den 19 nov när realesen officielt släpps eller uppdatera nu har ej varit på live sen jag flashade boxen.

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag skulle vänta
    Men det är jag det, hellre säker än ledsen ( Better Safe than Sorry )

    Skall fungera fint enligt andra med iX 1.4 dock har jag inte hört hur det gått med att lägga Backuppade spel på sin HDD och om man måste ha skivan i för att Boota dessa spel

    Testa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av RobbieV Visa Inlägg
    Är det någon som vet om det är säkert att ladda hem den nya dashboarden och installera?kör med en iextreme 1.41 flashad elite box, nyligen flashad.
    Vad rekomenderar ni vänta med att uppdatera tills efter den 19 nov när realesen officielt släpps eller uppdatera nu har ej varit på live sen jag flashade boxen.
    det ska vara lugnt.. men eftersom du inte är med i preview programmet (id) så nekas du live tills den 19e, då den släpps officiellt. jag har lagt in den efter jag googlat om ämnet och ansåg det var lugnt att uppdatera.

    Congratulations on your acceptance into the Xbox 360 Fall Flash Preview Program. As a member of this program you will be receiving the New Xbox Experience (NXE) System Update.

    The update will be made available to you on or before November 1st. In order to receive the update, log in to Xbox LIVE with the Preview Program registered console.

    In participation with this program, you should not move your storage device (hard drive, or memory unit if you do not have a hard drive) to any other console as it will also update that console. If an unregistered console is updated with the NXE update, that console will not be able to connect to Xbox LIVE until the NXE has been officially released on November 19th.

    Please remember that your participation in the Public Preview Program is subject to the Xbox LIVE Terms of Use.

    We thank you for your participation and hope that you enjoy the New Xbox Experience.

    See you online,

    The Xbox 360 team

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag skulle vänta
    Men det är jag det, hellre säker än ledsen ( Better Safe than Sorry )

    Skall fungera fint enligt andra med iX 1.4 dock har jag inte hört hur det gått med att lägga Backuppade spel på sin HDD och om man måste ha skivan i för att Boota dessa spel

    Testa
    fungerar fint med backuper och ixtreme 1.4. testade att lägga in gow2.. tog några minuter och 6.7gb hdd. skivan måste sitta i under startup för att validera stealth etc., jag provade inte att ta ur den efter spelet startat.

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    La in nya dashboarden häromdagen och kör nu spelen via HDD. Visst är det nice att slippa höra dvd-spelaren surra, men jag funderade på det är större risk att få RROD? Tror ni att boxen blir varmare när den läser från hårddisken istället från dvd-spelaren? Några spekulationer?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av NikUea Visa Inlägg
    La in nya dashboarden häromdagen och kör nu spelen via HDD. Visst är det nice att slippa höra dvd-spelaren surra, men jag funderade på det är större risk att få RROD? Tror ni att boxen blir varmare när den läser från hårddisken istället från dvd-spelaren? Några spekulationer?
    hdd är iaf utanpå och inte innuti.. hur värmeutvecklingen är mot dvd'n har jag inte en aning om.. men det borde bli mindre värme innuti boxen..

  28. #28
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    fungerar fint med backuper och ixtreme 1.4. testade att lägga in gow2.. tog några minuter och 6.7gb hdd. skivan måste sitta i under startup för att validera stealth etc., jag provade inte att ta ur den efter spelet startat.
    Tror inte man kan ta ur skivan då man skulle kunna köra samma skiva i hur många konsoler som helst?
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  29. #29
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
    Tror inte man kan ta ur skivan då man skulle kunna köra samma skiva i hur många konsoler som helst?

    Bökigt. Jag förstår hur du tänker men det är långsökt att gå tillväga sådär för en användare.

    Föreställ dig själv hur onödigt jobbigt/bökigt det blir bara för att kunna lira?

    * Jag startar spelet med min skiva i 360 o lirar, sen tar ut skivan och ger till min kompis för att han ska göra samma sak o kunna lira?
    Vart är kompisen, hemma? bredvid mig med sin 360? (Det låter dumt onödigt att hålla på sådär)

    Om man nu inte kan ta ut skivan så kan det väl inte vara för den anledningen eller?
    _________________________________________
    Biji Kurd & Kurdistan!
    ***********************
    Cleared Game:
    Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar


    Current Game:

    *Call Of Duty 5 - World At War*

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Nu käns det lite dax att börja tänka på Multibootskivor
    Surt att behöva sätta i skivan tiull just det spelet man vill spela hela tiden

    Och angående värmeutvecklingen så håller DVD rommar i allmänhet en arbetstemp på 70-80 grader och med tanke på hur korkat Grafikprollen ligger "Under DVD´n" samt att den får ungefär 10% luft av fläktarna pg.av en idiotkonstruktion så är det väl bättre att köra saker från HDD än DVD
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Egen Dashboard
    By Heenok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 17:15
  2. komma åt ms dashboard
    By bushman69 in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 21:42
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •